Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 PC`er på nettet via HUB. DHCP-server feil på den ene.

Anbefalte innlegg

En venninne har plutselig et problem med internett tilgangen på en gammel Presario (Pessario :lol: ) med Win 98. Hun deler linjen med en jente på rommet ved siden av gjennom en HUB, men det er KUN hennes som har problemer... :-?

Når hun prøver å logge seg på, får hun flg. melding :

"Fornyer kortet" !

Så etter en stund kommer denne feilmld. :

"DHCP-server, ikke tilgjengelig"

ingen koder eller annen "moro".... Det eneste hun nevnte var noe med "IPCONFIG" og at det bare var masse nuller.... skjønte ikke så mye av slikt før, og jeg skjønner ENDA mindre nå ! Håper noen kan hjelpe henne (les; MEG ! For det meg hun maser på... :wink: )

Trengs det noe mer info. om maskinen eller noe, så si i fra....

[b]PS [/b]! DET ER IKKE NOE POENG I Å MASE OM Å KJØPE NY PC !! Hun har en annen, men denne bruker hun til bla. å skrive hovedfagsoppgaven sin på, og trenger derfor å kunne koble seg opp mot Universitetet i Bergen. Ikke spør hvorfor (ask me no questions, and I`ll tell you no lies)....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En venninne har plutselig et problem med internett tilgangen på en gammel Presario (Pessario :lol: ) med Win 98. Hun deler linjen med en jente på rommet ved siden av gjennom en HUB, men det er KUN hennes som har problemer... :-?

Håper noen kan hjelpe henne (les; MEG ! For det meg hun maser på... :wink: )

Og dere har sjekket at kablingen mellom PC og hub funker?

Lenke til kommentar

Tilater ISP at du kobler opp på denne måten?

Du får kanskje bare tildelt en IP låst mot MAC-adressen i kortet, hva skjer hvis veninnen frigir sin adresse?

Lenke til kommentar

Det har virket problemfritt i ca. 6 mnd. Det er det som er så merkelig.... Det har vært noen SKIKKELIG dips i strømnettet der, så jeg mistenker vel at det er det som har gjort at nettverkskortet nok har tatt kvelden.

Jeg mistenker også at en av hundene til nabo-jenta kan ha "markert litt" på den rare summende og fremmede boksen :evil: !! Kan ikke si det med sikkerhet, men..... (håper den fikk støt i ba.... ! :lol: Det forklarer kanskje hvorfor den er litt redd for å kommer inn nå....) !

Får ta med ett nytt nettverksskort fra jobben, og prøve med det. Slik som været er spådd å bli fremover, så vanker det nok en "liten" online UPS på henne også tenker jeg ! Alltid greit å få litt "godwill". :D

Takk for god og rask hjelp så langt ! Kommer nok tilbake for å "gnåle" litt mer hvis det ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...