Jompio Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Heisann alle sammen! Jeg har begynt å lekt meg litt med benchmarking igjen etter jeg ga meg for et halvt år tilbake. Jeg husker da at jeg fikk rundt 23 000 i score i 3Dmark 06 med dette oppsettet: Asus Nvidia GTX 295 (670,1470,1270 avrunding!!) i7 920 på 4ghz (211x19ht:off) Minnet 8-8-8-24 Nå kjører jeg minnet på 7-7-7-24 og resten er nokså likt. Men nå fikk jeg den beskjende scoren 19700, jeg har prøvd litt forskjellig, men har ikke funnet ut hva som er gale. Kan være jeg kjørte minnet på 1600mhz før på gamle timings og nå 1200mhz, men det vil vel ikke utgjøre 3k+ poeng? En ting til jeg ikke helt har skjønt er når jeg roter meg inn i Nvidia kontroll panelet innpå globale innstillinger der jeg ser at noe er valgt som 8x O.L, dette er innstillinger som AA of AF. Jeg har ikke vært her inne før og dette kan ha gitt det dårlige utslaget, jeg har gjort ørten formateringer så jeg har ikke peiling på hva disse har vært stilt innpå før. Så da spør jeg dere hva i huleste kan ha skjedd for at jeg nå får så lav score? - Jonas Endret 18. februar 2010 av Jompio Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Hadde virkelig vært kult om noen kunne sakt hva som kunne ha vært årsaken NB: Kommer lyd av skjermkortet når jeg har svært høy fps (høyfrekvent piping) men det har det egetnlig alltid vært. Så jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Bols Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Byttet OS? Evt. bakgrunnsprosesser som stjeler CPU? Endret 20. februar 2010 av Bols Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 NB: Kommer lyd av skjermkortet når jeg har svært høy fps (høyfrekvent piping) men det har det egetnlig alltid vært. Så jeg vet ikke. Det er normalt Med mindre du har byttet OS vil jeg anbefale at du sletter drivere til skjermkort og legger disse inn på nytt, lukker alle programmer som kjører i bakgrunnen før du kjører 3Dmark, samt en defragmentering. Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Jeg er faktisk ikke sikker på om jeg har byttet OS. Men jeg trives med W7 og tror jeg vil fortsette med det selv om jeg får litt dårlige score. Jeg skal prøve og slette driverene og legge dem inn på nytt samt. defrag! Takker! Lenke til kommentar
black_knight Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Er vel ganske logisk at du får dårligere score med AA og AF på 8x.. Disse er dafault på auto (off, med mindre spillet ber om det). AA og AF er krevende for skjermkortet.. Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Det samme tenkte jeg, men jeg har jo aldri vært borti de innsillingene før, så jeg antar at de alltid har stått på hva de gjør nå. Ellers takk Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Etter en rask formatering prøvde jeg igjen. Da fikk jeg den herlige scoren av 23849 poeng kun med cpu på 3.8ghz! Jeg har da tatt av AA og AF =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå