LilGoldfish Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Jeg har den siste tiden blitt veldig fascinert av løver. Jeg synes de er veldig flotte og vakre dyr, og lurte på om det er mulig å ha en løve som kjæledyr. Hvis det er mulig vil jeg gjerne vite hvor mye de koster og folks erfaringer med dem, hvis noen her på forumet kan noe. Takk på forhånd Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Nei. Det er ikke lov å holde eksotiske dyr som kjæledyr i Norge*. *enkelte untak til denne regelen. Som f.eks. at alergikere kan ha skildpadder etc. Lenke til kommentar
LilGoldfish Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Så det er ingen måte jeg kan ha en løve som kjæledyr på? Er det noen andre land man kan ha løver som kjæledyr? For eksempel i Afrika? Hvis jeg på en eller måte klarer å få en løve importert til Norge og har den som kjæledyr, hva er den verste straffen jeg kan få? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 SVÆRE bøter og fengsel. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Så det er ingen måte jeg kan ha en løve som kjæledyr på? Er det noen andre land man kan ha løver som kjæledyr? For eksempel i Afrika? Hvis jeg på en eller måte klarer å få en løve importert til Norge og har den som kjæledyr, hva er den verste straffen jeg kan få? Du blir middag Lenke til kommentar
LilGoldfish Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 SVÆRE bøter og fengsel. Hvor store bøter er det snakk om? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Hvorfor er det relevant? Du kommer aldri i verden til å få deg en løve som kjeledyr her til lands, lovlig eller ikke. Edit: Noen andre som kjenner den lukten forresten? Lukter litt som troll. Endret 18. februar 2010 av Kontorstol Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Bare gi opp med en gang..... Sjølv om det hadde vert veldig kult:) Enig med fyren oppfor ang. troll Endret 18. februar 2010 av Sigurdl Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 1] Løver er ikke og kommer ikke til å bli kjæledyr. Selv ikke om du virkelig, virkelig, virkelig tror. 2] Om man ikke driver en Zoo, er det ulovlig å ha løver eller andre store kattedyr i fangenskap. 3] Det er dyreplageri. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Ca 10kg kjøtt til dagen for en fullvoksen løve koster litt det og. Hvis man skal se bort i fra de moralske og rettslige betenkelighetene med å ha en løve som kjæledyr. Endret 18. februar 2010 av MrLee Lenke til kommentar
LilGoldfish Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Jeg ser ikke problemet i å ha løve som kjæledyr når man får ha mindre kattedyr, som f. eks. katter, som kjæledyr. Hvis man ikke får ha løver, burde man ikke få ha katter heller. Det er jo egentlig samme greia. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Jeg ser ikke problemet i å ha løve som kjæledyr når man får ha mindre kattedyr, som f. eks. katter, som kjæledyr. Hvis man ikke får ha løver, burde man ikke få ha katter heller. Det er jo egentlig samme greia. Nei. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Ja. Katter spiser også mennesker. Lenke til kommentar
LilGoldfish Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Moralsk sett er det det samme Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Moralsk sett er det det samme Nei. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Moralsk sett er det det samme Nei. Kom igjen da L4r5, kjempestor forskjell er det ikke! De er jo begge.... kattedyr! Og, øh, begge har pels! Og ganske skarpe tenner! So what, katter jakter mus, løver jakter store pattedyr. Mener til og med jeg har hørt om andre som har hatt en løve som husdyr. Eller var det en tegnefilm... Vel, samme kan det være! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Jeg tror det har eksistert folk som har hatt løve som kjeledyr ja, kanskje ikke i norge men. Uansett, utgangspungtet er at det ikke er lov å ha løve som kjeledyr i norge. Men man kan søke om å få spesialtialtelse til å ta inn en løve som kjeledyr. Dog vil jeg tro det er strenge krav som stilles for å få invilget en slik søknad. Man må nok ha et digert lukket sikret inne OG ute område for den, samt vite mye om løver + sikkert mye mer, + en god del flaks, så det er ikke umulig. Men jeg tror ikke det er verd forsøket engang for å si det slik. Endret 18. februar 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Man kan søke om tillatelse. Men man får ikke. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Rike amerikanere har prøvd dette gang på gang. Resultatet er store kattedyr som mistrives og blir dumpet. Etisk sett så må man være istand til å gi trivsel til et dyr man skal holde som kjæledyr. Et krevende dyr krever derfor mer. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Fiks deg en gaupe da trådstarter. Lynx Lynx som er eurasisk gaupe som er den vi har her i norge , Lynx Canadis som er Canadisk gaupe , eller Lynx Rufus som er Nord Amerikansk Gaupe. Så gjelder det å ha tunga rett i munnen under oppdragelsen , behandle den pent slik at resulatet ikke blir slik : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå