Gå til innhold

Når jeg senker oppløsningen i spill, blir skjermbilde mindre...HJELP


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Håper noen av dere kan hjelpe meg med mitt lille problem:

 

Jeg har en laptop (Multicom Compal KHLBB) med 15.6" Wide-LED skjerm 1920x1080 Full-HD og windows 7

 

Når jeg spiller spill (bl.a. cod mw 2) og skrur ned grafikken litt, blir skjermbilde mindre, tilsvarende den grafikken jeg velger. virker som den ikke klarer å blåse opp bilde, og må derfor spille på maks grafikk 1920x1080 for at bilde skal fylle hele skjermen.

 

Noen som kan hjelpe meg med dette, er det windows 7 som gjør det, skjermen or what? Går det ann å fikse?

 

På forhånd tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer det samme hvis du velger en lavere oppløsning i samme bildeformat? Mange skjermer legger en svart ramme rundt når formatet er forskjellig fra skjermens naturlige format (i ditt tilfelle 16:9).

 

På vanlige skjermer går dette fint å stille inn så det ikke skjer (men bildet blir da strekt ut), men vet ikke hvordan det er på laptop-skjermer.

 

Prøv f.eks 1366x768, 1600x900 og se om problemet er det samme

Lenke til kommentar

Prøv å endre innstillingene for scaling. Er det ATI-skjermkort du har? Isåfall, trykk på navnet på skjermen i menyen til venstre i ATI Control Center og velg Attributes. Prøv deg frem litt med instillingene for image scaling. Mener å huske at de ikke er helt greie å ha med å gjøre.

 

Hvis ikke det funker kan du sette på den oppløsningen du ønsker å spille på i windows (da bør det bli sånn svart kant rundt skjermen igjen), også stille på Scaling Options til det blir riktig, også gå tilbake til den vanlige oppløsningen din. Når du spiller med den oppløsningen du stilte scaling options på skal det bli slik du stilte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...