Gå til innhold

Fikk dårligere ytelse med 2500+ enn min gamle 1800+

Anbefalte innlegg

nååååååå!!!!!!!!!!

er du nå sikker på det.

jeg har vsync på og får konstant 75 fps i cs, ut2003, u2, Quake 3, windows :p , og alle andre spill.

så det gjelder ikke bare cs, spiller forresten ikke så mye cs. bare en sjelden gang iblant.

Det gjelder kanskje noen andre spill også.. men ikke 3dmark, hvilket var poenget mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sier jeg de funker på noe annet enn VIA chipper da? Jeg er jo ikke helt på jorde (eller værre ting som Kaptein S så høffelig insinuerer)...

I stedet for å bruke tid på å angripe meg (til og med med personlige meldinger), så kanskje det hadde vært mer konstruktivt å hjelpe han som faktisk trengte hjelp her?

Om han faktisk hadde fått instaler disse driverene på pc'en kunne hele operativsystemet han gått i stå... Beklager at jeg tok såpass hardt i! Om folk har angrepet deg i personlige meldinger foreslår jeg at du tar dette opp med admin'ene til forumet her! Så igjen: beklager de sterke ord Stigma!

Ang refresh raten til folk, sjekk ut dette progget:

http://www.pagehosting.co.uk/rf/

Har du konstant 75 eller 60fps er refrechraten din på 75 el 60 og Vsync på mest sannsynlig!

Kaptein_S

Lenke til kommentar
Jesus, snakk om å bli korsfestet.

Greit at det var dumt av meg å anta, og ikke sjekke hvilket chipset det kortet hadde (om jeg hadde fått med meg sig. en hans da..) men jeg sa da ikke "installer denne" jeg sa for VIA chipset er det disse du trenger. Om VIA har mistet en del markedsandeler i det siste, og de ikke lenger dominerer så beklager jeg "99%" utsagnet som kanskje kan ha virket misvisende.

Du sa faktisk

... For AMD hovedkort er det VIA 4in1 driverene du trenger.

Og VIA har ikke 99% av markedsandelen av AMD hovedkort. nVidia har nok tatt igjen endel av markedsandelen med sitt nForce2 chipset. VIA er fortsatt størst, men vil nok tro tallet er mer riktig med 70-80% - må jo rekne av de maskiner som er ibruk, og se bort fra de gode gamle som er parkert på loftet. Kansje dette kunne være en idé til poll:

Alle kan jo ta feil. Jeg gjør det ofte, og folk retter på det. Plager ikke meg. Bare greit å få alt til å stemme, så jeg ikke kommer med feilinformasjon.

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar
Jesus, snakk om å bli korsfestet.

Greit at det var dumt av meg å anta, og ikke sjekke hvilket chipset det kortet hadde (om jeg hadde fått med meg sig. en hans da..) men jeg sa da ikke "installer denne" jeg sa for VIA chipset er det disse du trenger. Om VIA har mistet en del markedsandeler i det siste, og de ikke lenger dominerer så beklager jeg "99%" utsagnet som kanskje kan ha virket misvisende.

"De fungerer på alle hovedkort som bruker VIA chipper (som er vel ca 99% av alle AMD hovedkort)."

Sier jeg de funker på noe annet enn VIA chipper da? Jeg er jo ikke helt på jorde (eller værre ting som Kaptein S så høffelig insinuerer)...

I stedet for å bruke tid på å angripe meg (til og med med personlige meldinger), så kanskje det hadde vært mer konstruktivt å hjelpe han som faktisk trengte hjelp her?  

Uansett hvilket chipset du har så hørest dette fenomenet meget kjennt ut. Og som flere har pekt ut, så trenger du altså Nvidia's Nforce drivere. Siden alle var for opptatt med å peke ut mine feil i steder for å linke deg til dem, så kan jeg gjerne gjøre det.

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Nå virket det likevel som du hadde ordner problemet. Fortell oss hvordan det ble ordnet, så kan andre dra visdom fra dette til de møter en lignende situasjon selv.

-Stigma

Litt trist når forumet koker ned til en gjeng med skrikeaper som ikke kan peke ut noe feil eller misvisende uten å korsfeste vedkommende. Jeg har forøvrig ikke til vane å lese alle's sig., og hans gikk meg hus forbi. Så SKYT meg!

EDIT: Det er et fritt land, så post hva dere vil til svar på dette, men siden det sansynligvis bare vil være flames og pissing, så vil jeg bare si at jeg ikke kommer til å svare på slike poster. I motsetning til mange her på forumet så er jeg ikke her for å lage kvalm (eller bidra til at det fortsetter)

Alle kan ta feil, alle må kunne motta kritikk. Men den kritikken som Stigma har fått er helt idiotisk, jeg synes slik useriøs posting bør kvalifisere til ban.

Jeg synes flamerne bør lære av Chief! Konstruktiv kritikk!

Du sa faktisk

... For AMD hovedkort er det VIA 4in1 driverene du trenger.

Og VIA har ikke 99% av markedsandelen av AMD hovedkort. nVidia har nok tatt igjen endel av markedsandelen med sitt nForce2 chipset. VIA er fortsatt størst, men vil nok tro tallet er mer riktig med 70-80% - må jo rekne av de maskiner som er ibruk, og se bort fra de gode gamle som er parkert på loftet. Kansje dette kunne være en idé til poll:

Alle kan jo ta feil. Jeg gjør det ofte, og folk retter på det. Plager ikke meg. Bare greit å få alt til å stemme, så jeg ikke kommer med feilinformasjon.

-Chief-

Lenke til kommentar
Det høres VELDIG ut som du ikke har installert diverse drivere for hoverdkort chip'ene dine. For AMD hovedkort er det VIA 4in1 driverene du trenger. Om du glemmer å installere disse etter en fersk installasjon av windows så mister du nemmelig vanvittig mye ytelse, og det er lite annet du kan gjøre feil som gir en så stor impact på ytelsen.

Så dobbeltsjekk. Så vidt jeg vet vil verken windows installasjonen eller windows update ta seg av akkurat dette... så du er ikke den første jeg har truffet med dette problemet =)

Her er link til (nyeste)driverene om du trenger dem. De fungerer på alle hovedkort som bruker VIA chipper (som er vel ca 99% av alle AMD hovedkort).

http://www.viaarena.com/?PageID=2

Og ellers har vi det bra?  Slenger ut noen påstander osv. Om det er sant er jo ikke så nøye.  :roll:  

Lykke til

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg anntar at det i dette tilfellet bare var en feil-syntax, men vennligst ikke quote meg på ting jeg ikke har sagt Logan.

-Stigma

PS: Paralyzed, Cheif og Kaptein_S - fint å se at det ikke bare er trogoldyter igjen på forumet. Kritikk / korreksjon er fint, så lenge det er kontruktivt og ikke bare drittslenging. La dette topic'et R.I.P nå siden posteren tydeligvis fikk fikset problemet :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...