Admin'c Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 har du flashet bios i det siste? håper jeg ikke blir slaktet men dette ser ut som driverne av siste slag http://www.nvidia.com/view.asp?IO=nforce_u..._udp_winxp_2.03 (for de som vil slakte meg se her: Adds support for audio with the ASUS A7N8X Deluxe product da tror jeg der er for a7n8x deluxe) Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 speedfan 4,08 søk på google Lenke til kommentar
+RES+ Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 er et meget bra program som viser alt i din pc. 50 grader er normalt. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Er det noe program som ser på tempen på cpu'n.. ser jeg ligger på 50grader overklokka.. er dette gale.. alt er stabilt da Den kan jo stige 10-20 grader på full load og sommervarme - sett alarm temp. på 70, så er du sikra - luftstrøm mot harddisken er en god ting Lenke til kommentar
CFD Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 For dere som har Nforce2 hovedkort så kan dere faktisk prøve og legge inn 4in1 driverne. Fikk en liten økning her (Har XPC Sn41g2) og det er jo et Nforce2 kort. Fikk endel anbefalinger om og ikke instalere Via driverne ,men det gikk faktisk raskere. Alle settings i bios var de samme. (FSB på 200 og ram på 3-3-2-2.0) Lenke til kommentar
m`K Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 6386 poeng i 3d mark 01.. fikk 11700 før Man skal jo ha mye mere en det med et 9700pro kort og en xp 2500 cpu.. har 7700 med mitt gf3 og xp@1,65ghz. Lenke til kommentar
NorLord Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Aften 50 grader er ikke noe prob Så lenge alt er stabilt er det bare å smile og le /jan Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Fikk nylig 4798 i 3d mark 2003.. Og 14300 ca i 3d mark 2001SE 8) Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Jeg går utifra at du har installert OS på nytt? Hvis ikke så tror jeg det er grunnen. Hvis du har gjort det, så kan det jo også være at du glemte å installere skjermkortdriverne etterpå. Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 så da er alt bare bra :smile: Lenke til kommentar
Chief Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Fikk nylig 4798 i 3d mark 2003..Og 14300 ca i 3d mark 2001SE 8) Du skal ha mye mere enn det med dine specs. Du har jo et Radeon 9800 Pro mann. Seriøst det kortet bør jo være god for over 15k. Jeg får 12600 med mitt GF4TI4200, og da er det jo overklokka, men likevell. Jeg har jo i utgangspunktet lik specs som deg bortsett fra CPU, der jeg har litt høyere klokkefrekvens, men du har mere L2-cach minne. Så det er jo ganske labert vil jeg si. Og det skal ikke ha så mye å si om minnet kjører på samme hastighet som CPU. På min maskin gjør den forsåvidt det, men jeg kjører 133 FSB, og da er minneinstillingene 133-5-2-2-2 og det gir faktisk bedre ytelse enn minnet på 166 og respektive latencies, tror det er 8-3-3-2.5 Du bør og btw ha over 5k i 3DMark03 -Chief- Lenke til kommentar
SirDanceAlot Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Det høres VELDIG ut som du ikke har installert diverse drivere for hoverdkort chip'ene dine. For AMD hovedkort er det VIA 4in1 driverene du trenger. Om du glemmer å installere disse etter en fersk installasjon av windows så mister du nemmelig vanvittig mye ytelse, og det er lite annet du kan gjøre feil som gir en så stor impact på ytelsen. Så dobbeltsjekk. Så vidt jeg vet vil verken windows installasjonen eller windows update ta seg av akkurat dette... så du er ikke den første jeg har truffet med dette problemet =) Her er link til (nyeste)driverene om du trenger dem. De fungerer på alle hovedkort som bruker VIA chipper (som er vel ca 99% av alle AMD hovedkort). http://www.viaarena.com/?PageID=2 Lykke til -Stigma Er du seriøs?? Hva i hel... skal gutten med via drivere når han har nForce kort(se spec)?? Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Greit nok at dette er et forum for folk som trenger hjelp..MEN om du ikke er sikker i din sak så hold GODT kjerft!!! VIA drivere på NFORCE hovedkort??? Hallo? Følg med i timen! Lenke til kommentar
Chief Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 VIA 4 in 1 er en drivepakke til hovedkort bassert på VIA chipset, og da passer ikke denne til nForce2 chipset kort. Det vil rett og slett bare bli ekstra filer som ikke blir brukt. Evt, blir ikke ting installert ettersom det ikke finnes hardware som passer til den driveren. Omtrent som om man prøver å installere Catalyst 3.3 til GeForce4 kort. Eller detornator 44.10 til et Radeon 9800 Pro kort. Klart du får kjørt installasjonen, men det har ikke noe praktisk betydning. -Chief- Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Jesus, snakk om å bli korsfestet. Greit at det var dumt av meg å anta, og ikke sjekke hvilket chipset det kortet hadde (om jeg hadde fått med meg sig. en hans da..) men jeg sa da ikke "installer denne" jeg sa for VIA chipset er det disse du trenger. Om VIA har mistet en del markedsandeler i det siste, og de ikke lenger dominerer så beklager jeg "99%" utsagnet som kanskje kan ha virket misvisende. "De fungerer på alle hovedkort som bruker VIA chipper (som er vel ca 99% av alle AMD hovedkort)." Sier jeg de funker på noe annet enn VIA chipper da? Jeg er jo ikke helt på jorde (eller værre ting som Kaptein S så høffelig insinuerer)... I stedet for å bruke tid på å angripe meg (til og med med personlige meldinger), så kanskje det hadde vært mer konstruktivt å hjelpe han som faktisk trengte hjelp her? Uansett hvilket chipset du har så hørest dette fenomenet meget kjennt ut. Og som flere har pekt ut, så trenger du altså Nvidia's Nforce drivere. Siden alle var for opptatt med å peke ut mine feil i steder for å linke deg til dem, så kan jeg gjerne gjøre det. http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp Nå virket det likevel som du hadde ordner problemet. Fortell oss hvordan det ble ordnet, så kan andre dra visdom fra dette til de møter en lignende situasjon selv. -Stigma Litt trist når forumet koker ned til en gjeng med skrikeaper som ikke kan peke ut noe feil eller misvisende uten å korsfeste vedkommende. Jeg har forøvrig ikke til vane å lese alle's sig., og hans gikk meg hus forbi. Så SKYT meg! EDIT: Det er et fritt land, så post hva dere vil til svar på dette, men siden det sansynligvis bare vil være flames og pissing, så vil jeg bare si at jeg ikke kommer til å svare på slike poster. I motsetning til mange her på forumet så er jeg ikke her for å lage kvalm (eller bidra til at det fortsetter) Lenke til kommentar
formann Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Fikk nylig 4798 i 3d mark 2003..Og 14300 ca i 3d mark 2001SE 8) Her kan du se deg slått av mitt gamle GF4 Ti4200 64MB kort.. hehe http://service.futuremark.com/compare?2k1=6411688 Dette skulle vitne om at noe er galt et sted Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 svaret på att chris88 fikk så lav score er: VSYNC han skriver jo att han hadde konstant 60 fps det må bety att vsync står på. vsync reduserer fps'en for å matche skjermens hz (oppdateringsfrekvens) og gir ett glattere bilde i mange sammenhenger. Lenke til kommentar
formann Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 svaret på att chris88 fikk så lav score er: VSYNChan skriver jo att han hadde konstant 60 fps det må bety att vsync står på. vsync reduserer fps'en for å matche skjermens hz (oppdateringsfrekvens) og gir ett glattere bilde i mange sammenhenger. Man får ikke konstant 60FPS i 3dmark med vsync. Bare cs det.. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 nååååååå!!!!!!!!!! er du nå sikker på det. jeg har vsync på og får konstant 75 fps i cs, ut2003, u2, Quake 3, windows , og alle andre spill. så det gjelder ikke bare cs, spiller forresten ikke så mye cs. bare en sjelden gang iblant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå