Prizefighter Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 vil unødig lage så mange poster men jeg fikk MYE dårligere ytelse med denne prosessoren enn vanlig.. Hva har jeg gjort gale.. Kan noen hjelpe meg, står på standard instillinger så maskina gjenkjenner at det er en 2500+ Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 hvis du går inn i bios kan du endre fsb til 166 fra 100 eller 133 kommer ann på hva den står på. Dette må gjøres for å få riktig hastighet Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Dette er virkelig noe jeg trenger support til å fikse.. vil ikke mase for mye.. denne tråden kan bare dø.. men ikke nå, jeg trenger hjelp til å finne ut hva som er galt.. får jo dårligere ytelse jo.. Lenke til kommentar
Electr0n Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 du har da allerede laget en lik post???? ...................................................................................... <- plagsomt? (hinthint) Lenke til kommentar
Chief Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Må jo nesten vite hvordan han setter FSB riktig etteresom han skriver AMD Athlon XP2500+ @ 2800+ i siggen -Chief- Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Har såtte alt på standard da. 166FSB multiplier på 11.0 L1 data cache 64kb, L1 inst. cache 64kb. L2 cache 512kb. 1829.9mhz..? Hva er gale Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Xp2500 barton kjører 1800Mhz. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 men none hk øker fsb med 2mhz eller noe, og en ting til jeg dret meg ut så ikke siggen hans... Hvordan vet du at den yter dårligere? kan du se det på en måte? kan hende du bare trenger de siste chipset driverne så er maskinen på bena igjen Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Ja kanskje det er driverene.. jeg har Asus A7N8X deluxe.. har ikke funnet de siste driverene.. desverre.. har noen en link så er jeg kjempe fornøyd.. dere er så greie Lenke til kommentar
t3p0s3 Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hadde faktisk samme problemet jeg og... Fant ikke ut av det, drev å surra litt i bios (mye) så fixa det seg. Btw, kjører nå min 2500+ barton på 2100mhz, hva tilsvarer dette? (I 2800+ etc.) Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Det du har klokka tilsvarer nesten 3000+ Men hva kan jeg skifte på.. mer volt kanskje?? litt dumt dette Lenke til kommentar
Chief Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Har du noen benchmark ressultater du kan komme med, så kan vi kansje finne ut om du har lav ytelse nå, eller høy før! -Chief- Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 6386 poeng i 3d mark 01.. fikk 11700 før Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Den nektet å gå over 60fps i alle applikasjoner for å si det slik Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 6386 poeng i 3d mark 01.. fikk 11700 før Har du innstallert driverne til nforce2? Fikk 7000 før jeg fant ut at man måtte det etter at jeg skifta til nforce2 Uansett, med 2500+ fikk jeg ca 2000-2500 mer poeng i 3Dmark enn når jeg hadde 1800+. (skjermkortet ble flaskehalsen nå) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Det høres VELDIG ut som du ikke har installert diverse drivere for hoverdkort chip'ene dine. For AMD hovedkort er det VIA 4in1 driverene du trenger. Om du glemmer å installere disse etter en fersk installasjon av windows så mister du nemmelig vanvittig mye ytelse, og det er lite annet du kan gjøre feil som gir en så stor impact på ytelsen. Så dobbeltsjekk. Så vidt jeg vet vil verken windows installasjonen eller windows update ta seg av akkurat dette... så du er ikke den første jeg har truffet med dette problemet =) Her er link til (nyeste)driverene om du trenger dem. De fungerer på alle hovedkort som bruker VIA chipper (som er vel ca 99% av alle AMD hovedkort). http://www.viaarena.com/?PageID=2 Lykke til -Stigma Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Det eneste problemet var å gå inn i bios å stille slik at minne opererte ved samme hastighet som cpu'en, satt det bare på auto. jeg får nå godt over 14000i 3d mark.. takker for svar.. håper dette hjelper til alle som har/får samme problem :smile: Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Stigma det du skriver her er DIREKTE feilinformasjon... Alle VIA chipset bruker 4in1 ikke ALLE amd... Han har Nforce2 chipset og trenger da drivere fra nvidia!!! Kaptein_S Lenke til kommentar
+RES+ Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Det høres VELDIG ut som du ikke har installert diverse drivere for hoverdkort chip'ene dine. For AMD hovedkort er det VIA 4in1 driverene du trenger. Om du glemmer å installere disse etter en fersk installasjon av windows så mister du nemmelig vanvittig mye ytelse, og det er lite annet du kan gjøre feil som gir en så stor impact på ytelsen. Så dobbeltsjekk. Så vidt jeg vet vil verken windows installasjonen eller windows update ta seg av akkurat dette... så du er ikke den første jeg har truffet med dette problemet =) Her er link til (nyeste)driverene om du trenger dem. De fungerer på alle hovedkort som bruker VIA chipper (som er vel ca 99% av alle AMD hovedkort). http://www.viaarena.com/?PageID=2 Lykke til -Stigma Du anbefaler ikke en driver når du ikke vet hva slags hovdkort han har...Han har hovedkort som bruker nForce 2. (Se signatur) Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 Er det noe program som ser på tempen på cpu'n.. ser jeg ligger på 50grader overklokka.. er dette gale.. alt er stabilt da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå