Gå til innhold

hvor kan jeg finne info om åssen å lage phone softavre "ala skype" ?

Anbefalte innlegg

hei! jeg har sitti og tittet litt på nett, og leter etter et sted og kunne finne info om koding opp mot database og phone koder, asså vil laga noe ala skype, har litt erfaring med kodingen, men ikke så mye at jeg klarer og hoppe rett i dette enda, er det noen her som vet om en side som kunne guidet meg litt på vei, eller er det noen her som kan gi meg en del info om det hadde jeg blitt kjempe fornøyd :)

takker for hjelpen på forhånd.

mvh SnowBot

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trur ikke det er den tyen ting jeg trenger, lager hele systemet selv, skal ha noe som skype, skal lage noe i ganske lik dur som skype, asså så man kan legge til kontakter ha chateboks, og ringe kontaktene sine, dermed driver jeg og letere etter en side som kan gi meg litt info om dette. kan også være noe som er likt oovoo. det er akkuratt det samme som skype..

men ellers takk for at du hjelp meg :)

noen andre som vet?

Endret av snowbot
Lenke til kommentar

okay, ja det er fult mulig jeg gjør det :)

men man lærer ikke av og ikke feile vet du.

dette er noe jeg har hatt lyst til og prøve meg på i 3 år nå, men jeg får nå bare se åssen det går, har nettopp begynt .net utvikling gjennom ecademy. så får håpe dette gir meg en fremgang.

takker for hjelpen uansett, og håper det du ga meg av tips vil hjelpe :)

Lenke til kommentar

Lager du hele systemet selv, vil du trenge et API for å komprimere lyd, spesifikt stemmer, og da er Speex et godt alternativ.

Men etter å ha sett et annet av innleggene dine lurer jeg på om du ikke tar litt vann over hodet her...

Hvis han lager hele systemet selv kan han jo strengt tatt lage sitt eget api for komprimering av lyd :p

Lenke til kommentar

Lager du hele systemet selv, vil du trenge et API for å komprimere lyd, spesifikt stemmer, og da er Speex et godt alternativ.

Men etter å ha sett et annet av innleggene dine lurer jeg på om du ikke tar litt vann over hodet her...

Hvis han lager hele systemet selv kan han jo strengt tatt lage sitt eget api for komprimering av lyd :p

Hehe sant ^^

Anyways, det du må kikke mer på, er databasebehandling (for å opprettholde kontaktlister, medlemslister etc.) samt nettverk(System.Net), lydgjengivelse (DirectSound,. XAct, OpenAL) og stemmekomprimering (Speex). Dette er essensen i et program som Skype, men det er mye jobb.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...