TCK Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hei. Jeg har hatt problemer med pc'en min i det siste. Får ikke startet den i hele tatt. Har nå kjøpt nytt hovedkort, men fortsatt samme problem. Har kjøpt dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=480480 Jeg vet at strømforsyningen funker, har kortsluttet mellom Grøn og svart i ATX kontakten, og da funket den fint. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 At PSU starter slik er ingen garanti for at den fungerer som den skal. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Noen forslag til hvordan jeg kan feilsøke? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Den enkleste måten å feilsøke er å bytte komponenter. Hvis man da har det tilgjengelig. Hvis PSU starter så kan du måle spenninger med multimeter. Hvis PSU ikke starter så ville jeg sjekket ledningen fra startknappen. Hvis PSU kun kan jumpstartes i ATX kontakten og ikke ellers, selv med nytt HK - da blir det verre. Se etter kortslutninger. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Den enkleste måten å feilsøke er å bytte komponenter. Hvis man da har det tilgjengelig. Hvis PSU starter så kan du måle spenninger med multimeter. Hvis PSU ikke starter så ville jeg sjekket ledningen fra startknappen. Hvis PSU kun kan jumpstartes i ATX kontakten og ikke ellers, selv med nytt HK - da blir det verre. Se etter kortslutninger. Takk. Skal prøve å måle spenninger imorgen. Hvilke spenninger leverer en PSU? 5V og 12V? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå