Sk!ppy Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hei, Skal ha litt avansert mod_rewrite koding, ivertfall for meg. Jeg skal bruke mod_rewrite, til å få til /cat/page/ istede for ?cat=cat&item=page i tillegg kunne legge til en &id= eller et tall på slutten ( /cat/page/4 ) på noen sider. koden jeg har til nå: <IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine on RewriteRule ^([^/\.]+)/?$ /index.php?cat=$1 RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} "Email\ Extractor" [OR] RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} ^Email(Siphon|Smartz|Wolf)$ [OR] RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} "^Franklin\ (Box|Locator)" RewriteRule .* - [F] </IfModule> Jeg har googlet. Takk! Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Hvor har du hentet denne koden? Denne har jo INGEN relasjoner til det prøver å oppnå! Jeg bruker vanligvis ikke å gi folk svaret, du lærer ikke noe av dette... Options +FollowSymLinks RewriteEngine On RewriteRule ^([^/]+)/?$ /index.php?cat=$1 RewriteRule ^([^/]+)/([^/]+)/?$ /index.php?cat=$1&item=$2 [QSA,L] Forklaring: ^ = Start-punkt ( .. ) = Gruppe [^/] = Alle tegn bortsett fra "/" $ = Slutt-punkt QSA = Tillater query-strenger på slutten Dersom du nå ikke oppnår ønsket resultat, anbefaler jeg deg til å faktisk lære deg mod_rewrite EDIT: Jonas har gjort det rett i forhold til at jeg glemte en regel. Endret 25. februar 2010 av Stian Jacobsen Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) RewriteRule ^page/([^/\.]+)/?$ index.php?cat=$1 RewriteRule ^page/([^/\.]+)/([^/\.]+)/?$ index.php?cat=$1&page=$2 RewriteRule ^page/([^/\.]+)/([^/\.]+)/([0-9]+)/?$ index.php?cat=$1&page=$2&id=$3 (Fullstendig utestet) Endret 25. februar 2010 av Jonas Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Det funker, det var det jeg faktisk kom fram til selv, men takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå