mkri96 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Ja, hvorfor liker ikke folk sushi? Jeg skjønner det kan høres litt frastøtende ut når jeg sier rå fisk, ris og tang, men smak det for pokker! det er kjempe godt! x3 Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 foretrekker haggis, helst som topping til peperoni pizza Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Smak og behag maybe? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) De jeg kjenner som har prøvd det elsker det. Er sikkert noe med fordommer Endret 18. februar 2010 av khaffner Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Har sikkert noko med forskjellig smak å gjere. Nokon kan elske tørrfisk, andre kan hate det. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Jeg liker sushi. Det er godt. Lenke til kommentar
koots Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Er jo som du sier, rå fisk, ris og tang høres egentlig ganske kvalmt ut og folk da har bestemt seg for at det umulig kan være godt. Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Det er sikkert slikt at noen ikke liker noe fordi man tror det er drit, men selvsagt er det folk som ikke liker ting fordi de syns det smaker drit enkelt og greit. Jeg har ingen fordommer mot sushi, men syns det fortsatt ikke er noe godt. Akkurat som noen ikke liker whiskey, surt godteri, kanel, kaffe osv osv. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hadde gud ment meg til å spise fisk hadde han gjort meg til en sel, Siden jeg ble født i norge tar jeg det som et tegn at jeg skal spise pizza siden jeg bor 1 minutt unna et pizzeria Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Sushi sammen med godt øl er noe det beste som finnes. Det er vel som nevnt over fordommer som gjør at folk ikke liker sushi. Mange har sikkert blitt tvangsforet med overkokt fisk i barnehagen/bestemødre eller lignende, noe som er ganske forferdelig, og tror derfor at sushi smaker akkurat det samme, om ikke verre, siden det er rått. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Eg er ikkje så overgira på å ete rå mat, synest heller ikkje det smaker spesielt godt. Smak og behag. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Kulturelt har ikke Norge noen tradisjon for å spise rått kjøtt. Så der har du en besvarelse for hele folket, og store deler av den vestlige verden. Jeg hater all sjømat, men har jo smakt sushi av ypperste klasse. Det ender med oppstøt. Jeg synes det er synd at Sushi har blitt så trendy, og at det dukker opp nye sushisjapper overalt. For det første er dette en tradisjon som krever flere års utdanning i Japan. Men for det andre så gjør det intense fokuset på denne ene retten, at vi ignorerer all annen mat fra Japan, som etter min smak er mye bedre. Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Elsker fisk og sjømat. Ja, tilogmed kokt torsk synes jeg smaker ypperlig. Men sushi. Nei, takk. Det har jeg smakt mange ganger fordi alle skal prøve å overbevise meg om at det er godt. Det smaker dritt, wasabi smaker dritt, sammen smaker det dritt. Det eneste jeg liker med det er risen. Så hvorfor liker ikke folk sushi? Smaken er vel det enkle svaret. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Sushi er noe av det beste jeg vet, man tenker automatisk at rå fisk er vondt men dette er feil viss man kombinerer det med riktig tilbehør Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Liker ikke ormer i magen. (Liker maki da) Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Jeg har ikke smakt det, men kunne gjerne tenkt meg det Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Sushi er det eneste jeg fortsatt har lyst på etter jeg ble vegetarianer. Og jeg hater smaken av omtrent all annen form for tilberedt fisk. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Har ikke smakt det, kunne sikkert prøvd, men jeg tror ikke jeg hadde likt det. Ikke fordi jeg ikke liker fisk ( jeg liker sjømat ) heller ikke fordi det høres ekkelt ut, men fordi kald fisk ikke er godt.... Endret 24. februar 2010 av olehh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå