Gå til innhold

Hvorfor liker ikke folk sushi?

mkri96

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sikkert slikt at noen ikke liker noe fordi man tror det er drit, men selvsagt er det folk som ikke liker ting fordi de syns det smaker drit enkelt og greit.

Jeg har ingen fordommer mot sushi, men syns det fortsatt ikke er noe godt. Akkurat som noen ikke liker whiskey, surt godteri, kanel, kaffe osv osv.

Lenke til kommentar

Sushi sammen med godt øl er noe det beste som finnes. Det er vel som nevnt over fordommer som gjør at folk ikke liker sushi. Mange har sikkert blitt tvangsforet med overkokt fisk i barnehagen/bestemødre eller lignende, noe som er ganske forferdelig, og tror derfor at sushi smaker akkurat det samme, om ikke verre, siden det er rått.

Lenke til kommentar

Kulturelt har ikke Norge noen tradisjon for å spise rått kjøtt. Så der har du en besvarelse for hele folket, og store deler av den vestlige verden.

Jeg hater all sjømat, men har jo smakt sushi av ypperste klasse. Det ender med oppstøt. Jeg synes det er synd at Sushi har blitt så trendy, og at det dukker opp nye sushisjapper overalt.

For det første er dette en tradisjon som krever flere års utdanning i Japan. Men for det andre så gjør det intense fokuset på denne ene retten, at vi ignorerer all annen mat fra Japan, som etter min smak er mye bedre.

Lenke til kommentar

Elsker fisk og sjømat. Ja, tilogmed kokt torsk synes jeg smaker ypperlig.

Men sushi. Nei, takk. Det har jeg smakt mange ganger fordi alle skal prøve å overbevise meg om at det er godt. Det smaker dritt, wasabi smaker dritt, sammen smaker det dritt. Det eneste jeg liker med det er risen.

Så hvorfor liker ikke folk sushi? Smaken er vel det enkle svaret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...