Buchern Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hei.... skal kjøåe pc på quad.no Hadde kanskje tenkt å kjøpe meg et abit 875P hovedkort men det har de ikke der. Så må kjøpe Asus P4C800 eller ett Supermicro P4SCE Pentium 4? Er asus sitt bra? Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Av de testene jeg har lest av i875P og i865PE kort har Asus og Abit kommet best ut. Asus sitt er med andre ord bra, men med noen vesentlige mangler i mine øyne: sørsiden har ikke integrert RAID kontroller. HW.no hadde nettopp test av kortet http://www.hardware.no/tester/hovedkort/as...c800/index.html Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Som stian-hg sa, S-ata og nettverk er hekta på pci bussen, det er ikkje smart når det er integrert i southbrigden. Sjølv har eg abit ic7, og er meget førnøyd til nå. Hadde IC7 hatt gigabit lan, hadde alt vore fryd og gammen! men valgte og kjøpe den uten lan på når eg har gigabit kort fra før av (som pci) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Har selv testet alle tre (abit ,asus og msi) Konklusjonen finner du i siggen. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Egentlig skal du lete lenge etter et i875P/i865PE kort som har fått dårlige kritikker... Anandtech sa at MSI kortet til Snekker'n var det best de hadde testet, man det var kanskje før de testet Abits(?). Uansett så tror jeg du kan kjøpe hvilket som helst av kortene å være fornøyd etterpå. Personlig ville jeg gått for i865PE pga. pris. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Egentlig skal du lete lenge etter et i875P/i865PE kort som har fått dårlige kritikker... Anandtech sa at MSI kortet til Snekker'n var det best de hadde testet, man det var kanskje før de testet Abits(?). Uansett så tror jeg du kan kjøpe hvilket som helst av kortene å være fornøyd etterpå. Personlig ville jeg gått for i865PE pga. pris. Er enig med det du skriver her, forskjellen på MSI og Abit er marginale. Skall vi vere pirket så ser vi att den testen du nevner er abit sitt kort testet mot bla Msi, denne testen er delt i 12 deler av disse "vinner" Msi 7 og abit 5 Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Dere som skriver at SATA raid ikke er integrert i sør siden av hk har rett, men dette gjelder dog KUN Deluxe versjonen. På den "ordinære P4C800 er sørsiden av typen ICH5-R dvs. denne har integrert SATA raid i sørsiden. Bestilte meg først deluxe versjonen, men denne får fyken i morgen da jeg henter mitt p4c800. Asus sine kort ligger foran på 95% av alle tester(Toms hardware, anandtech, ocworkbench, hexus) osv. Kortene til Asus ER etter min mening preget av at Asus faktisk HAR et ingeniørmessig overtak på sine konkurrenter. Anbefaler deg å kjøpe P4C800! Minuset med disse kortene er en svak bundle, men dette tar de igjen i Ytelse! Kjøp Asus! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Dere som skriver at SATA raid ikke er integrert i sør siden av hk har rett, men dette gjelder dog KUN Deluxe versjonen.På den "ordinære P4C800 er sørsiden av typen ICH5-R dvs. denne har integrert SATA raid i sørsiden. Bestilte meg først deluxe versjonen, men denne får fyken i morgen da jeg henter mitt p4c800. Asus sine kort ligger foran på 95% av alle tester(Toms hardware, anandtech, ocworkbench, hexus) osv. Kortene til Asus ER etter min mening preget av at Asus faktisk HAR et ingeniørmessig overtak på sine konkurrenter. Anbefaler deg å kjøpe P4C800! Minuset med disse kortene er en svak bundle, men dette tar de igjen i Ytelse! Kjøp Asus! Vel som sagt tidligere har jeg testet dette kortet og det kom dårligst ut hos meg så her er det tydeligvis forskjellige erfaringer, dette kortet var ikke istand til å godta oppdatering av bios med asus sitt eget program som følger med kortet. Hvordan du regner % vet ikke jeg men i testen av asus sitt kort hoa anandtech er det følgende, den testen består av 12 deler der vinner asus 4 deler, msi 4 deler og abit 4 deler. Den eneste plassen der asus kortet er favorisert er hos tomshardware men de dømmer jo også abit nord og ned, i deres test er det 27 deler og der vinner (som alltid) asus med hele 19 av 27 menst abit får kun 1 seier, dette sier vel litt om troverdigheten i deres test noe som egentlig ikke er noe nytt, i tillegg kan volten kun stilles til 1,6 på cpu på dette kortet. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Snekker'n skrev tillegg kan volten kun stilles til 1,6 på cpu på dette kortet. Dette gjaldt kun BIOS rev. 1.3 og muligens 1.4. på REV.1.6 kan Vcore stilles til 1.95! Når man tar anandtech sin test nærmere i øyesyn, vil man fort oppdage at denne testen er den andre testen de gjorde av Canterwood hk. Det er svært ofte problemer med de første rev. av BIOS'er, spesielt på helt nye chipssett. Dette burde jo du vite alt om Snekker'n! (4,8ghz osv.) De nyere tester som er foretatt av P4c800d er basert på kort med nyerer BIOS oppdateringer enn hva som som var tilfellet i anandtech testen. Derfor faller ditt utsagn på sin egen urimelighet! Har ikke noe vondt å si om hverken MSI eller Abit, som begge er glimrende produsenter av hk, men det er et faktum at ASUS har vunnet de fleste testene i det siste kan ikke i sin helhet skyldes goodwill eller, som du insinuerer, partiske og uærlige tester! Dette også faller på sin egen urimelighet! Asus er, like it or not, markedsledere når det kommer til hovedkort og har betydelige ressurser når det kommer til kapital og ingeniørarbeid. Deres "modding av I865pe chipssettet kan sees på som et bevis på dette! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Snekker'n skrev tillegg kan volten kun stilles til 1,6 på cpu på dette kortet. Dette gjaldt kun BIOS rev. 1.3 og muligens 1.4. på REV.1.6 kan Vcore stilles til 1.95! Når man tar anandtech sin test nærmere i øyesyn, vil man fort oppdage at denne testen er den andre testen de gjorde av Canterwood hk. Det er svært ofte problemer med de første rev. av BIOS'er, spesielt på helt nye chipssett. Dette burde jo du vite alt om Snekker'n! (4,8ghz osv.) De nyere tester som er foretatt av P4c800d er basert på kort med nyerer BIOS oppdateringer enn hva som som var tilfellet i anandtech testen. Derfor faller ditt utsagn på sin egen urimelighet! Har ikke noe vondt å si om hverken MSI eller Abit, som begge er glimrende produsenter av hk, men det er et faktum at ASUS har vunnet de fleste testene i det siste kan ikke i sin helhet skyldes goodwill eller, som du insinuerer, partiske og uærlige tester! Dette også faller på sin egen urimelighet! Asus er, like it or not, markedsledere når det kommer til hovedkort og har betydelige ressurser når det kommer til kapital og ingeniørarbeid. Deres "modding av I865pe chipssettet kan sees på som et bevis på dette! Ja greit nok det, men da må du samtidig tenke på att de andre kortene også hadde en tidlig rev. jeg testet alle kortene på min maskin og på asus kortet brukte jeg nye biosoppdateringer 1004 og 1006 så det skulle ikke vere der det ligger, synest jo også det er litt merkelig att du først henviser til testen hos bla anandtech for så og komme og si at den hadde sine mangler når det viser seg att kortet egentlig ikke kom så bra ut. Jeg hadde tidligere et asus PE kort i maskinen og det var ypperlig, men som sagt så har det nye 800 kortet deres fått en del kritikk for dårlige løsninger, og jeg har testet det og det viste seg at det kom dårligst ut her, hadde det kommet best ut så hadde det stått i maskinen min nå. Jeg er ikke avhengig av hva kortet heter ,men hva kortet yter. Så på det grunnlaget nådde det ikke opp her uten at jeg dermed sier kortet er dårlig, for det er det ikke, vi snakker hele tiden om marginale forskjeller. En annaen ting er jo også prisen kontra de andre når du tenker på at asus kortet er så godt som ribbet for bundle. Lenke til kommentar
Ayreon1 Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Dere som skriver at SATA raid ikke er integrert i sør siden av hk har rett, men dette gjelder dog KUN Deluxe versjonen.På den "ordinære P4C800 er sørsiden av typen ICH5-R dvs. denne har integrert SATA raid i sørsiden. Dersom jeg har forstått dette riktig så har P4C800 kun SATA integrert på sør siden mens P4C800 DELUXE har både på sør siden og egen Promise SATA. Noe annet ville jo vært for dumt. Det heter tross alt DELUXE... Lenke til kommentar
Ayreon1 Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Noen kommentarer på mitt forrige innlegg? Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Noen kommentarer på mitt forrige innlegg? Det er snakk om harde fakta så skjekk Asus' nettsider for bekreftelse. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå