Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Quad-core problemer etter restart

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et problem med min intel pentium core 2 quad 9550. Noen ganger når jeg starter opp pcen får jeg bare brukt 2 cores istedet for 4. Som feks. når jeg går på msconfig og skal bytte til at pcen bruker alle 4 cores til å starte opp får jeg noen ganger opp 2 etter en restart. Det samme viser AllCpuMeter på windows 7 skrivebordet. Har også prøvd å installere windows 7 på nytt etter at jeg satt i prosessoren. Har fortsatt det samme problemet. I BIOS er det heller ikke noe valg om å skru på quad-core eller lignende.

Hva kan problemet være?

Legger ved bilde av cpuMeter.

Takker for alle svar!

post-74549-1266514729_thumb.png

Endret av TeppeTor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har et problem med min intel pentium core 2 quad 9550. Noen ganger når jeg starter opp pcen får jeg bare brukt 2 cores istedet for 4. Som feks. når jeg går på msconfig og skal bytte til at pcen bruker alle 4 cores til å starte opp får jeg noen ganger opp 2 etter en restart. Det samme viser AllCpuMeter på windows 7 skrivebordet. Har også prøvd å installere windows 7 på nytt etter at jeg satt i prosessoren. Har fortsatt det samme problemet. I BIOS er det heller ikke noe valg om å skru på quad-core eller lignende.

Hva kan problemet være?

Takker for alle svar!

Hvilket hovedkort har du?

Bios versjon?

På mitt hovedkort kan jeg enable/disable kjernene i bios.

Lenke til kommentar
Hei.

Hva kan problemet være?

Takker for alle svar!

Hvilket hovedkort har du?

Bios versjon?

På mitt hovedkort kan jeg enable/disable kjernene i bios.

Jeg har dette hovedkortet : https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=360342

BIOS versjon ---> v2.1

Jeg sjekket også på cpu-z og der står det at jeg har 2cores og 2 threads. Skal vel være 4 cores og 4 threads når jeg har quad core?

Lenke til kommentar
Hadde dette selv etter intens googling så fant jeg det ut :)

Msconfig - Under boot tabben går du til advanced options å tar vekk den marken på number of processors å så restarter du å da er det fixa forhåpentligvis.

OK, men vil da pcen bruke 4 prosessorer til å starte opp?

Lenke til kommentar
Uvisst når q9550 kom, men fikk fiksa det nå heldigvis ved hjelp av tipset til hans2k. Takk!

Men det er vel lurt å oppdatere bios uansett?

Tipset han gav gjelder om den skal starte med 1 eller 4 kjerner under oppstart.

Min QX9770 viste 4 kjerner uten å "enable" 4 kjerner for oppstart. (default er 1 kjerne)

(Enablet dette for 6 mnd siden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...