TeppeTor Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Hei. Har et problem med min intel pentium core 2 quad 9550. Noen ganger når jeg starter opp pcen får jeg bare brukt 2 cores istedet for 4. Som feks. når jeg går på msconfig og skal bytte til at pcen bruker alle 4 cores til å starte opp får jeg noen ganger opp 2 etter en restart. Det samme viser AllCpuMeter på windows 7 skrivebordet. Har også prøvd å installere windows 7 på nytt etter at jeg satt i prosessoren. Har fortsatt det samme problemet. I BIOS er det heller ikke noe valg om å skru på quad-core eller lignende. Hva kan problemet være? Legger ved bilde av cpuMeter. Takker for alle svar! Endret 18. februar 2010 av TeppeTor Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hei. Har et problem med min intel pentium core 2 quad 9550. Noen ganger når jeg starter opp pcen får jeg bare brukt 2 cores istedet for 4. Som feks. når jeg går på msconfig og skal bytte til at pcen bruker alle 4 cores til å starte opp får jeg noen ganger opp 2 etter en restart. Det samme viser AllCpuMeter på windows 7 skrivebordet. Har også prøvd å installere windows 7 på nytt etter at jeg satt i prosessoren. Har fortsatt det samme problemet. I BIOS er det heller ikke noe valg om å skru på quad-core eller lignende. Hva kan problemet være? Legger ved bilde av cpuMeter. Takker for alle svar! Hvilket hovedkort har du? Bios versjon? På mitt hovedkort kan jeg enable/disable kjernene i bios. Lenke til kommentar
TeppeTor Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Hei. Har et problem med min intel pentium core 2 quad 9550. Noen ganger når jeg starter opp pcen får jeg bare brukt 2 cores istedet for 4. Som feks. når jeg går på msconfig og skal bytte til at pcen bruker alle 4 cores til å starte opp får jeg noen ganger opp 2 etter en restart. Det samme viser AllCpuMeter på windows 7 skrivebordet. Har også prøvd å installere windows 7 på nytt etter at jeg satt i prosessoren. Har fortsatt det samme problemet. I BIOS er det heller ikke noe valg om å skru på quad-core eller lignende. Hva kan problemet være? Legger ved bilde av cpuMeter. Takker for alle svar! Hvilket hovedkort har du? Bios versjon? På mitt hovedkort kan jeg enable/disable kjernene i bios. Jeg har dette hovedkortet : https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=360342 BIOS versjon ---> v2.1 Jeg sjekket også på cpu-z og der står det at jeg har 2cores og 2 threads. Skal vel være 4 cores og 4 threads når jeg har quad core? Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hadde dette selv etter intens googling så fant jeg det ut Msconfig - Under boot tabben går du til advanced options å tar vekk den marken på number of processors å så restarter du å da er det fixa forhåpentligvis. Lenke til kommentar
TeppeTor Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Hadde dette selv etter intens googling så fant jeg det ut Msconfig - Under boot tabben går du til advanced options å tar vekk den marken på number of processors å så restarter du å da er det fixa forhåpentligvis. OK, men vil da pcen bruke 4 prosessorer til å starte opp? Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Yup, Gikk selv fra en e5300 til q9550. Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Bios 2.1 er fra 2008. Ligger en nyere bios (2.2) med oppdatert CPU ID. (Q9550 kom vel i 2009??) http://eu.msi.com/index.php?func=proddesc&...mp;prod_no=1459 Lenke til kommentar
TeppeTor Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Bios 2.1 er fra 2008.Ligger en nyere bios (2.2) med oppdatert CPU ID. (Q9550 kom vel i 2009??) http://eu.msi.com/index.php?func=proddesc&...mp;prod_no=1459 Uvisst når q9550 kom, men fikk fiksa det nå heldigvis ved hjelp av tipset til hans2k. Takk! Men det er vel lurt å oppdatere bios uansett? Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Uvisst når q9550 kom, men fikk fiksa det nå heldigvis ved hjelp av tipset til hans2k. Takk! Men det er vel lurt å oppdatere bios uansett? Tipset han gav gjelder om den skal starte med 1 eller 4 kjerner under oppstart. Min QX9770 viste 4 kjerner uten å "enable" 4 kjerner for oppstart. (default er 1 kjerne) (Enablet dette for 6 mnd siden) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå