Gå til innhold

Windows Home Server spørsmål. Os og HW

KenBjork

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger å lufte tankene og høre hva dere sier, siden jeg så ubestemt.

-Hvor manger ganger kan man skifte hardware i home server?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har en Pentium-4 3.2Ghz 1GB minne og noen IDE-smådisker inni.

Men vet ikke hvor lenge den lever (ikke det at det feiler den noe) men man vet jo aldri.

Og er usikker på hva jeg vil ha av maskinvare til server.

Hvertfall så ønsker jeg å få server med all musikken og filmene og bildene +backup fra pc`ene våre 4 stk innpå denne.

Så jeg får tømt min pc så slipper vi i familien være avhengig av å slå på min pc for å nå media.

Vil også få bytta ut pc som i dag står i tv benken til en skikkelig HTPC snart.

(bruker min gammle bærbare, Dell XPS M170 Gen2 påkoblet trådløst tastatur/mus)

Nevnte "server" Pentium-3 har xp installert som jeg manuelt har kopier av bilder mm. Og bruker den til å kjøre torrent inni mellom.

Har 2 disker på hver 1TB nylig kjøpt + 2stk 250GB, alle sata.

Evt 1 250GB disk til OS for server og begge 1TB diskene til "lagringsdisker" Og den siste 250GB disken til OS i den nye HTPC`n

Mvh Kenneth

Edit, rettet maskinvareinfo var feil oppgitt.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Windows Home Server er OEM, så den er locked til pc du reg key til.

Men du kan prøve Windows Home Server 120 dager gratis :p

Hvis du bytter ut nok hardware til at lisensen låses, har jeg aldri hatt noen problemer med å bruke telefontjenesten til Microsoft for å få åpnet opp lisensen igjen. Riktig nok ikke med WHS, men med XP og Vista.

Blir jeg satt over til en person er det bare å si at hovedkortet er byttet el, og så får jeg opplest ny kode. Det hele tar 5 minutter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Windows Home Server er OEM, så den er locked til pc du reg key til.

Men du kan prøve Windows Home Server 120 dager gratis :p

120 dagers prøveversjonen er visstnok ikke lengre tilgjengelig. Nå er det bare en 30 dagers prøveversjon som ligger på Microsoft sine sider.

Jeg har i snart to måneder lekt med WHS med crack og er såpass fornøyd at jeg i dag faktisk kjøpte meg en lisens. Har i dag 3x 1.5 TB disker i Storage Poolen og 1x 1 TB disk i Backup Poolen. I tillegg til det har jeg 1x 750 GB disk til uTorrent.

WHS fungerer glimrende som filserver og til å da backup av klient-PCer på nettet.

Lisensen er verdt hver krone (yepp, jeg er Microsoft fanboy :p ).

Lenke til kommentar

eXXon82

Klarte du å legge inn lisens key på prøve versjonen ?

Grunnen til at jeg spør er at min 30 dagers prøve versjon går ut neste uke.

Jeg så ikke før etter jeg hadde lagt inn ganske mye at det ikke er mulig å kjøpe lisens for å så aktivere prøveversjonen.

Skal kjøpe lisens over helga siden jeg er godt fornøyd med WHS.

Mvh

Stig T

Lenke til kommentar

eXXon82

Klarte du å legge inn lisens key på prøve versjonen ?

Grunnen til at jeg spør er at min 30 dagers prøve versjon går ut neste uke.

Jeg så ikke før etter jeg hadde lagt inn ganske mye at det ikke er mulig å kjøpe lisens for å så aktivere prøveversjonen.

Skal kjøpe lisens over helga siden jeg er godt fornøyd med WHS.

Jeg lekte med en cracka release i et par måneder før jeg bestemte meg for å kjøpe. Når jeg fant ut at dette var noe jeg ville ha så installerte jeg like godt hele WHS på nytt. Serveren blir jo familiens filserver og backupboks så konkluderte med at den tiden det tok å legge inn på nytt for å forsikre meg om at det ikke lå noe crack-drit igjen var verdt det.

Ta en titt på denne artikkelen: http://forum.wegotserved.com/index.php?/topic/4886-eval-to-full-version-how/

www.wegotserved.com er også et glimrende sted for info om WHS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...