Gå til innhold

Forumet oppgraderes, planlagt nedetid 18.02 kl. 23:00


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stusser litt over dette nye med private tråder. Hva er poenget egentlig med tråder der bare innviterte/utvalgte av trådstarer får delta? Bortsett fra at man på den måten fjerne r uante mengder meninger og synnspunkter fra trådene og dermed gjør dem mer meningsløse kan det sikkert fort bli brukt til uthening av typen "Du ble ikke innvitert til privat diskusjon av den brukeren, men det ble jeg".

 

Spørsmålet er jo mer hvorfor skal brukerne ikke ha muligheten? Det er i bunn en utvidet pm-funksjonalitet egentlig, bare langt mer oversiktlig. :)

 

 

Dotten sier det ganske greit Glimti, det er en oppgradering av systemet for personlige meldinger, det gjør kontakt brukerene imellom langt mer oversiktelig og enkel. Man slipper i tillegg å sende en ny melding hvis man skriver noe feil, man bare oppdaterer meldingen i denne "personlige tråden".

 

I tillegg vil det være enklere å rapportere personlige diskusjoner. Hvis en personlig diskusjon blir rapportert vil en administrator kunne invitere seg selv inn i diskusjonen. Det som blir rapportert vil vises som et sitat i vårt nye rapportpanel.

 

Det er en veldig god tanke/funksjon dere presenterer og det skal dere ha beundring og ære for. Jeg lufter mulighetene jeg ser for missbruk i dette systemet og som jeg ikke tror dere har tatt med i beregningen.

 

Men jeg kan selvsagt ta feil da dere har best kontroll over dette og da skal jeg innrømme det. Og uansett er det et strålende engasjement. :fun::thumbup:

Lenke til kommentar
Det er en veldig god tanke/funksjon dere presenterer og det skal dere ha beundring og ære for. Jeg lufter mulighetene jeg ser for missbruk i dette systemet og som jeg ikke tror dere har tatt med i beregningen.

 

Men jeg kan selvsagt ta feil da dere har best kontroll over dette og da skal jeg innrømme det. Og uansett er det et strålende engasjement. :fun::thumbup:

Det vanlige PM-systemet er jo utsatt for misbruk det óg. Og i motsetning til det nye PM/samtale-systemet i IPB3, så går det ikke å rapportere PMer direkte i IPB2.3 slik man kan i IPB3. :)

Lenke til kommentar
Det vanlige PM-systemet er jo utsatt for misbruk det óg. Og i motsetning til det nye PM/samtale-systemet i IPB3, så går det ikke å rapportere PMer direkte i IPB2.3 slik man kan i IPB3. :)

 

Ikke kom med det smileansiktet... Som sagt synes jeg det er en glitrende jobb dere gjør. Jeg som bruker prøver bare på å peke på det jeg tror kan være/bli åpenbare feil/mangler. Men som sagt synes jeg dette som alt annet av arbeidet deres med foumets oppgraderinger er glimrende. :thumbup:

 

Jeg søker bare mer fokus på detaljene.

Lenke til kommentar
*snip*

Som sagt er det ikke private tråder som kun utvalgte medlemmer får lov å delta i. Tråder som ekskluderer enkeltmedlemmer eller grupper av våre medlemmer anser vi som en uting. Derfor har forslag om lukkede forumkategorier for kun eldre/erfarne forummedlemmer tidligere blitt stemt ned.

 

Det nye PM-systemet er i bunn og grunn omtrent akkurat det samme som før. Den store forskjellen er at man får en trådet visning av private meldinger framfor enkeltmeldings-visning (med eventuelle sitater). Muligheten med å invitere deltakere til samtalen eksisterer i dagens PM-system som CC. Men i det nye systemet blir det tydeligere hvem som er deltakere/CC-mottakere, og det er enklere for deltakerne å delta og følge samtalen med trådet visning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...