Gå til innhold

Forumet oppgraderes, planlagt nedetid 18.02 kl. 23:00

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Naturlegvis vert det jobba med stabiliteten:

https://www.diskusjon.no/index.php?app=tracker&showissue=45

Som de kan lese der var mykje av ytelsesproblema før i dag knytta til fiksing av eit anna problem.

Kva klagane på skin osb. gjeld, so veit eg ikkje om det er de som er fintfølande, eller eg som er ufølsom, men eg klarer iallfall ikkje forstå at forumet kan vere so forferdeleg som enkelte skal ha det til. Ja, det er problem på mange områder, eg skal ikkje nekte på det, men personleg tykkjer eg ikkje det er so ille.

(I tillegg er eg faktisk litt tålmodig, kanskje for tålmodig, eg forventer ikkje at alt skal vere fiksa i går.)

tc47:

Dessverre mangler framleis mogelegheita for å leggje trådar til i favorittar:

https://www.diskusjon.no/index.php?app=tracker&showissue=80

Lenke til kommentar

Forumet er ikke så ille, skinnet har jeg blitt vant til, men de ter forsatt et par bugger som jeg irriterer meg grusomt over. Synd at ledelsen bruker så lang tid på å fikse dette.

Fiksingen er som Northug på stafetten. Går for full pupp. 15 saker tatt i dag og fremgang i endel høyprioritetssaker. Stabiliteten er dessverre noe vi nok også trenger hjelp fra IPS, som lager forumprogramvaren, å virkelig få schwung på. Noe teknisk dikkedall med databasestruktur og slikt visstnok, som også var temmelig vanskelig å fremprovosere i et testmiljø fordi det krever så mye mas og aktivitet som presser systemet som bare vi kan klare å oppnå.

Men det skal nå ordne seg, her er svensken det komplette forum som vi må slå før målstreken. Så gjelder det å ikke sprekke før oppløpet :)

Lenke til kommentar

Vi får håpe du har rett, Dotten, setter i alle fall stor pris på at du oppdaterer oss med skikkelig info om hva som skjer, og hvorfor, istedenfor bare "det jobbes med saken", som vi har hørt så mange ganger før. :thumbup:

Det eneste jeg bekymrer meg for, er om forumet overspekkes med så mye fancy funksjoner at det går utover hastighet og stabilitet. Heller et enkelt, gammeldags og raskt forum enn et fancy, moderne og ressurskrevende.

Vi får håpe det ordner seg etterhvert, som du sier. :)

Lenke til kommentar

Forumet har fått en oppgradering i funksjoner som er et stor skritt frem, designet er kanskje en degradering, men det går?

Problemet er at mange, og jeg inkludert, ikke ser noe særlig til de nye funksjonene eller oppgraderingen i det hele tatt, men blir bare overblendet over alt som for tiden er værre enn det var. Alt i alt sitter nok mange igjen med at oppgraderingen KUN har medført negative ting.

Lenke til kommentar

Har du sett litt for mye på OL nå, Dotten?

Har du sett litt for mye på OL nå, Dotten?

En eller annen tulling sa ja til forumoppgradering vel vitende om at han ville gå glipp av mye, så dessverre nei (note to self: mer egoisme, mindre forum). ^_^

Rakk stafetten da, tror Northug gikk, men som nevnt har også kameraet nå problemer med å holde følge.

Hva forumoppgradering angår så har jeg tidligere gitt beskjed om at jeg håper å rekke en statusoppdatering på fredag. Det er først da jeg personlig vil gjøre meg opp en mening om hva jeg mener fungerte og ikke fungerte med oppgraderingen, erfaring fra tidligere og med det utgangspunkt vi har var det som nevnt aldri tiltenkt at forumet kom til å være 100% fungerende fra dag en. Da måtte vi ha fått vesentlig mer midler til rådighet og langt mer hjelp fra frivillige. Beste man kan gjøre for å følge med i hva som blir gjort eller ikke er å ta en titt i tracker-funksjonen, men skal prøve å oppdatere litt her og der også :)

Hyperio: Synd du opplever det slik, selv (om jeg nå skal snakke som aktiv forumbruker siden 2001) er jeg godt fornøyd med funksjonene og opplever mye positivt. I tillegg til at kritiske bugs som har fulgt oss i månedsvis (søkemotor, endring av passord/e-post rot og annet) er historie. Er jo nesten som jeg blir fristet til å blogge igjen her inne også nå. Så er det ustabilitet og mine innlegg som først og fremst får meg til å knurre, men der setter jeg min lit til drift. Samtidig var jeg vel mer klar over enn noen angående de feil som eksisterte fra tidligere.

Visuelt har jeg få bekymringer. Slik ståa er ville noen frivillig måtte laget skins lik de gamle i forkant, slik det meste annet som ble gjort ble det på frivillig basis. Men her tror jeg det vil komme på plass, enten av frivillighet eller at litt press gir oss midler. Om det da fortsetter å være et sterkt ønske.

Ellers må jeg bare nok en gang takke alle som hjelper til, enten man rapporterer om feil, hjelper til med feil eller hjelper til med å svare brukerne. Vi har kanskje en stor gigant som eier, men det er fortsatt stort sett en frivillig lagidrett å drive dette forumet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...