Giallorossi Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Nei, det er ikke greit, for du er enda en av dem som ikke forstår at det ikke er designet som er skiftet. Det er den bakenforliggende programvaren (...) Vi skjønner dette, men hvor lenge skal forumet på det nærmeste være totalt ubrukelig? Vi har sett hvordan oppgraderingen av Prisguiden og Bruktmarkedet har gått. Jeg regner med at dette designet kommer til å bli værende en godt stund, kanskje med noen få endringer. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 funksjonsmessig ser jeg fremskritt for hver dag nå. Når det kommer til utseendet, har forumstyret sagt seg positive til at jeg kan bidra, dersom teknisk avdeling får tid til å gi meg den info (de filene) jeg trenger for å gå i gang med jobben. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Uff ja, prisguide. Den er helt ubrukelig for oss forhandlere etter at de lagde ny prisguide. Og virker ikke som om de har tenkt å fikse det. Kan vi ikke bare gå tilbake til det gode gamle, og late som om dette aldri har skjedd? Forumet er ekstremt lite brukervennlig nå Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Siste dagers oppgradering har ikke medført økt brukervennlighet for meg. Tidligere kunne jeg følge diskusjonene som skjer i de forskjellige kategoriene uten å måtte lete meg igjennom poster fra hele forumet. Er dette noe som vil bli forandret tilbake til det gamle ? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg tror det er ytterst få som finner dagens forumversjon, med de tilgjengelige visuelle valgene, ubrukelig. Der kommer det uansett flere valg da ny forumversjon gjør det langt enklere enn før å bl.a. åpne for at brukere selv som er CSS-kyndige kan få laget egne skins. Ildsjeler som Tom Waits For Alice og Skagen holder blant annet på her og vi vil opprette en brukergruppe som får tilgang til å jobbe med skins. Som det er blitt sagt fra starten, på dette området er vi særdeles lite bekymret og brukerne vil, takket være oppgradering, oppleve å få langt flere valg enn noensinne hva visuelle løsninger angår. Det største spørsmålstegnet er forøvrig ikke om vi oppgraderte for tidlig, spørsmålet er om vi har oppgradert for sent. Edda er stort og deler på samme driftsresurser og det er her flere som venter på å ta i bruk de personene vi nå har til rådighet. Blant annet nevnte Prisguide og Kvinneguiden, for å nevne noen. For hver dag man ventet, ble det en dag mindre med oppfølging. Og slike oppgraderinger medfører alltid bugs og feilmeldinger. Her holdt vi på bremsene i to-tre uker fra når det var ytret ønske om å oppgradere (første tidspunkt som ble gitt var egentlig alt i desember faktisk), for å fikse de funksjonsfeilene som ble rapportert av brukere under testing av upgrade.diskusjon.no. Men det ser bra ut, av feilmeldinger er det lite tidkrevende arbeid som er kommet og rundt halvparten av det som er kommet i funksjoner er nå fikset/løst. Heldigvis har vi hatt et enormt frivillig apparat i bl.a. TSP og Skagen, som har gjort ting veldig oversiktlig for den betalte arbeidskraften å gjøre fikser. For ikke å glemme at våre brukere er utrolig flinke til å bruke tracker-funksjon og gi tilbakemelding. Jeg er veldig positiv til at vi skal rekke det og kunne se oss ferdig med oppgradering, nytt forum er alt mindre buggy enn den gamle som hadde noen særdeles kritiske mangler de siste par månedene. Nå er jeg i den heldige posisjon å ha hatt innblikk i både oppgradering av Prisguide og Diskusjon.no, de som sammenligner de to må jeg si har fullstendig og total skivebom. Forumet i sin oppgradering er allerede langt foran Prisguide hva målsetting angår, og det kun etter noen få dager. Nå var oppgradering av Prisguide langt mer omfattende oppgave og der fikses det også daglig vet jeg (i januar/februar ble flere kritiske feil fikset), men det er tema for annen tråd enn denne. Her fokuserer vi på Diskusjon.no oppgradering På fredag kan vi gjøre opp status om hvor fornøyd (evt. misfornøyd) vi er med oppgradering og hva som står ugjort. Lenke til kommentar
dSRL Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Er det mulig å skille innlegg siste 24t på f.eks foto noe sted nå? *føler meg forvirra etter oppgraderingen* Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Blir bare mer og mer fornøgd med oppgraderinga. Den jobben folk legg ned for forumet er bare er bare heilt fantastisk og tenke på... Kjør på :new_woot: Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Er det mulig å skille innlegg siste 24t på f.eks foto noe sted nå? *føler meg forvirra etter oppgraderingen* Ikkje foreløpig:https://www.diskusjon.no/index.php?app=tracker&showissue=86 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Nei, det er ikke greit, for du er enda en av dem som ikke forstår at det ikke er designet som er skiftet. Det er den bakenforliggende programvaren (...) Vi skjønner dette, men hvor lenge skal forumet på det nærmeste være totalt ubrukelig? Vi har sett hvordan oppgraderingen av Prisguiden og Bruktmarkedet har gått. Jeg regner med at dette designet kommer til å bli værende en godt stund, kanskje med noen få endringer. Sikkert flott med nye software for administrere forumet. En ting er design endringen foreløpig grunnet oppgraderingen. Men når man attpåtil ikke finner igjen elementære ting fra forrige forum og det hele ser buggy utpå diverse knapper (iallefall i opera) så blir det bare slitsomt å være her. Er vel heller ikke rart mange blir skeptiske når de ser hvordan bruktmarked og prisguiden ble, og fortsatt er, selv om det er to helt andre ting? Nye skins dukker nok opp. Men når man ikke engang gang kan gå direkte til side når man skal inn i en tråd men først må inn i den for å kunne gjøre det, blir det også tungvint. 5 dager siden jeg var her inne nå, mot sikkert 5 ganger daglig før. Når forventer man å få det aller meste på plass? Jeg er ikke i mot nye løsninger og oppgraderinger, men da må det ha en hensikt, og ikke minst fungere bedre enn det som var. Lenke til kommentar
jarah Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Må bare få poengtere ut at dette nye designet er helt elendig. Vil ha det slik det var før, mye mer oversiktlig og enklere. Trenger vel ikke SÅ mye økt brukervennlighet på et forum? Lag hvertfall en funksjon der man kan skifte mellom designet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Må bare få poengtere ut at dette nye designet er helt elendig. Vil ha det slik det var før, mye mer oversiktlig og enklere. Trenger vel ikke SÅ mye økt brukervennlighet på et forum? Lag hvertfall en funksjon der man kan skifte mellom designet. Nederst på siden har du en drop-down meny hvor du kan velge mellom over 15 skins, og fler vil komme der. Er også ønskelig at vi får på plass en bedre måte å velge utseende på, for det kan fort bli veldig mange og da er det bedre med bildevisning/preview. Vi får se hva vi får til Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 [quote name='L O G I M A N' date='23. februar 2010 - 13:40' timestamp='1266928846' jeg var her inne nå, mot sikkert 5 ganger daglig før. Når forventer man å få det aller meste på plass? Det er avhengig av hvilken feilmeldinger som evt. kommer. De som er så langt virker ikke akkurat så alt for tidkrevende, selv om drift er bedre til å gi estimat på det. Mye er alt fikset og de holder godt tempo foreløpig. Følger daglig opp, med status basert på vår tracker-funksjon På fredag skal jeg prøve å gi en status på hvordan ståa er og hvor fornøyd vi er med utviklingen. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Hvordan markerer man alle tråder i mine innlegg/favooritter som lest? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Det er ein link heilt nederst på sida for å merke alle trådar i forumet som lest. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) funksjonsmessig ser jeg fremskritt for hver dag nå. Når det kommer til utseendet, har forumstyret sagt seg positive til at jeg kan bidra, dersom teknisk avdeling får tid til å gi meg den info (de filene) jeg trenger for å gå i gang med jobben. Okey, da er vi nok helt uenig. Jeg ønsker ikke at Forumet skal bli endret til en mellomting mellom Facebook og Twitter. Enhver profil ser helt borti natta ut. F.eks "Om Meg" "Innlegg" "Blogg" "Tilbakemeldinger, kommer ikke opp i full størrelse engang, hvem i alle dager gidder å bruke denne totalt meningsløse funksjonen? Du må scrolle begge veier. Føler også at "Siste Besøkende", "Kommentarer", "Sosiale Medier" ikke er på sin plass. Dessuten er ikke navigasjonen på profilen (F.eks "Finn Innlegg", "Finn Emner", "Mest Aktiv", "Ble Med" osv) altfor liten, breddemessig. Uansett, jeg tviler ikke på at det var en fin oppgradering iforhold til fordelen(e) til IPB3. Men hvor lenge skal forumet forbli slikt designmessig? I skrivende stund så er det nesten ubrukelig. I de emnene hvor jeg er aktive er det ingen/lite aktivitet - Det sier litt. Nå er jeg i den heldige posisjon å ha hatt innblikk i både oppgradering av Prisguide og Diskusjon.no, de som sammenligner de to må jeg si har fullstendig og total skivebom. Problemet er bare det at det fortsatt er tonnevis med bugs når det gjelder Prisguiden, den er utrolig treg som hele HW-nettverket generelt sett er. Selv om det ikke rapporteres inn vær enkelt feil, betyr ikke det at siden er feilfri på noen som helst måte. Ilikhet med Bruktmarkdet, så har jeg gitt opp å gi tilbakemeldinger. Bruktmarkedet er et godt eksempel på hvor mye det faktisk har blitt lyttet til brukerne i visse situasjoner L O G I M A N: Helt enig... Endret 23. februar 2010 av Giallorossi Lenke til kommentar
Latias Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 I de emnene hvor jeg er aktive er det ingen/lite aktivitet - Det sier litt. Jepp. I United-kamptrådene pleier det vanligvis å være 30 sider. Under lørdagens kamp var det ikke 10 en gang! Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Nå skal man ikke bare skylde på oppgraderingen, det er feigt og ufint! Det er vinterferie og da pleier det å være en naturlig nedgang i aktivitet. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Hehe, neida. Den dagen var det virkelig pga oppgraderingen (og kanskje fordi jeg var på puben og ikke hjemme på forumet ). Men det er ikke så farlig da... Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg syntes det kommer seg litt og litt hele tiden jeg Har tolmodighet og satser på å skrike høyt når de annsvarlige faktisk kan høre meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå