A-Jay Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Forumet var helt kjapp og responsiv i hele helgen nå etter oppdateringen, det er først nå i kveld at den har blitt treg som sirup. Så det virker som det ikke er oppdateringen i seg selv som har skylda, men heller noe som har skjedd i etterkant. Ellers synes jeg folk overfokuserer på det negative. Unntatt nå i kveld så har det nye forumet fungert 90% for min del. Og når man får fikset de siste 10% tror jeg det blir kjempebra. Endret 21. februar 2010 av A-Jay Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Enig. Har også merket at det har gått tregere i dag. Men av feil synes jeg den feilen som gjør at knappen som skal gå til nye poster, går til siste post burde blitt prioritert. 1 Lenke til kommentar
RonF...ingSwanson Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Går tregt her også. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Gikk veldig tregt i kveld ja. Spesielt for en time eller tre siden. Og nå funker ikke søk og siste 24 timer. Kanskje de slo det av for å få mindre load? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Vi har slått av endel funksjoner i påvente av at drift får sjekket ut hva som slengte sirup vår vei søndag kveld. Beklager ulempene det medfører, kommer tilbake med info om det er serverproblem, relatert til oppgradering eller evt. annet så fort vi hører noe Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Virker som om det hjalp ihvertfall. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Nå virker forumet kjapt og responsivt - takk! Men nå sliter jeg med at forumet "glemmer" hvilke innlegg jeg har lest når jeg logger inn på en annen PC enn min "faste". Har lagt til bugnote på trackeren om dette. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Nå virker forumet kjapt og responsivt - takk! Men nå sliter jeg med at forumet "glemmer" hvilke innlegg jeg har lest når jeg logger inn på en annen PC enn min "faste". Har lagt til bugnote på trackeren om dette. Dette skjedde selv på samme PC og samme nettleser etter oppgraderingen, men er likefullt irriterende Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Dette har sikkert blitt spurt om før, men jeg spør 1 gang til isåfall: vil det i det hele tatt, og evt. når, bli mulighet for å bytte "skin" til noe som likner mer på det gamle? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Da er hastighet ok, men avtar mangler fortsatt. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Om du har avataren på maskinen er det null stress å laste den opp på nytt. Det kan du gjøre her Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Takk for at alle linkene i core i7 tråden er klikka nå! http://www.diskusjon...post&p=12171846 Hadde vært fint om noen moderatorer kunne ha fikset dem igjen Det er jo for galt at gamle tråder blir ødelagt av en oppgradering. Da kan man jo like greitt slette hele forumet og begynne fra scratch. Endret 22. februar 2010 av Nizzen Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 w00t! Administrer på Mine innlegg funker! Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Ser ut til å fungere bedre i nå enn i går kveld i alle fall. Da kunne jeg nesten se en film mens sidene lastet. For dog enda Overload-feilmeldingen en gang i blandt, men mye bedre enn tidligere. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 w00t! Administrer på Mine innlegg funker! Drift fikser ting fortløpende, man kan følge med på saker under tracker. Da kan du atpåtil få e-post når bug eller forbedring er fullført. Dessverre er ikke tracker-tråder i mine innlegg enda, men det håper vi at vi får fikset. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Om du har avataren på maskinen er det null stress å laste den opp på nytt.Den gikk med i en pc-crash. Om den er tapt også fra diskusjon.no må jeg finne på noe nytt. Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Er det greit om jeg basher på designet jeg óg? Evt så bør det mekkes en poll (og egen tråd) for hvor mange som er helt tragisk skuffet og deppa over det nye designet. Jeg har vel allerede blitt så vant som jeg kan få blitt til det, men jeg er absolutt fortsatt skuffet og lei meg. Et eller annet med det som gjør meg deppa. Er for "teen" eller "wanna-be-stylish" eller noe. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Det er en slags ekkel blanding av «Web 2.0» og «profesjonelt». Mad alt for mye antialiasing. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Er det greit om jeg basher på designet jeg óg? Evt så bør det mekkes en poll (og egen tråd) for hvor mange som er helt tragisk skuffet og deppa over det nye designet. Jeg har vel allerede blitt så vant som jeg kan få blitt til det, men jeg er absolutt fortsatt skuffet og lei meg. Et eller annet med det som gjør meg deppa. Er for "teen" eller "wanna-be-stylish" eller noe. Nei, det er ikke greit, for du er enda en av dem som ikke forstår at det ikke er designet som er skiftet. Det er den bakenforliggende programvaren, den som legger tekst i en database når du skriver ett innlegg, den som henter frem denne teksten, tolker den og viser den frem når du vil lese en tråd, den som lar deg registrere en bruker og logge inn etterpå, som er oppdatert. At utseendet er forskjellig fra forrige versjon er bare en midlertidig bivirkning, fordi "skinnet" som er forumprogramvarens ytre utseende er ett standardskin som følger med programvaren, mens skinnet vi er vant med fra før ikke er kompatibelt med den nye programvaren (enda). Sammenlign det med å oppgradere fra Windows 2000 til Windows XP. Under skallet er det meste likt, men XP kommer med ett annet (og litt i overkant fancy) utseende. Det er mulig å endre utseende på XP slik at det ligner mest mulig på Windows 2000, men i dette tilfellet er ikke "Windows 2000-skinnet" klart til bruk enda. Jeg har postet en tracker der jeg stiller mine ferdigheter til disposisjon for å bidra med å gjøre gamle-skinnet kompatibelt med den nye forumprogramvaren, akkurat nå er det opp til forumstyret om jeg får lov til å hjelpe til med det. Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Nei, det er ikke greit, for du er enda en av dem som ikke forstår at det ikke er designet som er skiftet. Rettelse: informert. Og jeg var allerede klar over at det var stor sannsynlighet for at det "ikke var greit", men jeg kjørte på alikevel i tilfelle meningen min ble gruppert og telt opp. Jeg la ikke ut meningen for min egen skyld. Jeg skrev den HER istedenfor å lete etter en bedre tråd for min egen skyld, men alternativt kunne jeg ha valgt å glemme det hele og ikke bry meg. Jeg blir kun affected av forum-designet negativt når jeg bryr meg om det Om jeg velger å fortsette å være her bare for meningene/personens skyld og ikke andre detaljer som designet, så vil jeg heller ikke bli påvirket av de, så det er ikke et problem for meg Var ment da altså for å bidra med en mening, bare så det er sagt. At utseendet er forskjellig fra forrige versjon er bare en midlertidig bivirkning, fordi "skinnet" som er forumprogramvarens ytre utseende er ett standardskin som følger med programvaren, mens skinnet vi er vant med fra før ikke er kompatibelt med den nye programvaren (enda). Alright, takk for informasjonen, og beklager for at jeg ikke lette etter informasjonen selv Sammenlign det med å oppgradere fra Windows 2000 til Windows XP. Under skallet er det meste likt, men XP kommer med ett annet (og litt i overkant fancy) utseende. Det er mulig å endre utseende på XP slik at det ligner mest mulig på Windows 2000, men i dette tilfellet er ikke "Windows 2000-skinnet" klart til bruk enda. Vil legge til her at jeg drevet med computing og programmering/"hacking" av div. (fant bugs og fant måter å missbruke det på, selv om jeg ikke missbrukte det for egen gevinst annet enn "morro") siden jeg var 11. Det jeg prøver å hinte til her er en evt hinting til undervurdering, som ikke påvirker meg i denne situasjonen, men kan ha bivirkninger med andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå