Gå til innhold

OL2010:19-20/2 Langrenn, jaktstart.


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjelpe meg... Man kan da være vinnere og egoer uten å skrike rundt på konkurrentene som en annen fjortis når man vinner. Han er en dårlig vinner, og nå viser han seg som en dårlig taper i tillegg....

 

Sist han var ute med leppa var så kort tilbake som etter sprinten. Helt unødvendig. Han vant ikke en gang.

 

Bjørndalen vil eg bruke som et eksempel. Og kom for pokker ikke å si at han er en person uten vinnervilje. Men allikevel innser han et nederlag og tar det som en mann. Du har aldri sett han gå ut og uttale seg om konkurrentene på den måten Petter har gjort, selv om forskjellen på Petter og Ole Einar er at Ole har vært god nok til å faktisk gå ut på den måten.

 

Ole er en ego og arrogant så det holder etter, noe som er svært viktig for en som skal vinne noe, men han har samtidig respekt for konkurrentene, noe man lett ser mtp at han er utøvernes representant/tillitsvalgt.

 

Samtidig så tilfører Petter en ny dimensjon til langrennet, med sine uttalelser i 100m sprint / proffboksing stil. Der man utad har en voldsom selvtillit og hans uttalelser skaper blest om idretten langrenn noe som er kjempepositivt. MEN, og da er det for meg et stort MEN: Da må han også være tøff og i media når han får bittelitt motgang. I går er det ingen som helst grunn for han å ditche media, for et uhell fratar han et mulig gull, ikke hans manglende form e.l.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Når han må gå med knekt stav i nesten ett minutt så er det jo klart at han bruker mye mer krefter enn de andre. Kommer jo helt ut av rytmen også.

 

Som sagt, godt at vi fikk noe å skylde på.

Mener at vi faktisk har veldig mye å skylde på der, tror Northug hadde veldig god sjanse på medalje. Han holdt jo nesten følge selv uten stav.

Lenke til kommentar

Enig med Ideal. Folk forventer at gutten skal gjøre rent bord i OL.

 

Her tror eg mye av grunnen til Petter's skuffelse ligger. Han ønsker å tilfredsstille folks urealistiske krav. Det er første sesong han på en god dag kan vinne i intervall start. Folk har forventet gull og grønne skoger, og Petter er den eneste som kunne gjort noe som helst med dette i herrelangrenn (om vi ser bort fra sprinten, der det allikevel ble han som måtte gjøre det) Og det er et enormt press på en 24 åring.

Lenke til kommentar

Når han må gå med knekt stav i nesten ett minutt så er det jo klart at han bruker mye mer krefter enn de andre. Kommer jo helt ut av rytmen også.

 

Som sagt, godt at vi fikk noe å skylde på.

Mener at vi faktisk har veldig mye å skylde på der, tror Northug hadde veldig god sjanse på medalje. Han holdt jo nesten følge selv uten stav.

 

Jeg mener han så kjørt ut lenge før jeg da, og i området før han fikk staven klarte man seg fint med å padle.

Man kan jo spørre seg hvorfor de ikke valgte å gi han ny stav litt før enn i en motbakke/sving så han tapte maks på det.

Uansett, når han som normalt ville tette den luken som oppstod på noen stavtak ikke klarer å nærme seg, men heller bli forbikjørt av andre bakfra sier det i hvertfall meg at det ikke var så mye juice igjen i de armene til å vinne en spurt, og i hevrtfall ikke mot en som hadde gått så billig som Hellner gjorde i går.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Man kan jo spørre seg hvorfor de ikke valgte å gi han ny stav litt før enn i en motbakke så han tapte maks på det.

 

Han fikk stav så fort de klarte å få en stav til han.

 

De står ikke med staver hver eneste 10 meter i løypa...

Var Egil Kristiansen som kom med stav til Petter. Han løp 2-300 meter med staven i møte med petter for å gi han staven så raskt som mulig.

Lenke til kommentar

Det er evig mye bedre med vinnere som Northug enn tapere som tenker at det gjør ikke noe at man taper så lenge man deltar og stiller opp på intervju, er glad, ler, snakker piss og tilfredstiller folka hjemme foran TV'en.

Det er folka foran TV'n som gjør at Nordtug og de andre kan bruke all sin tid på idretten sin. Uten publikum og medias interesse hadde langrenn vært like populært som ski-orientering. Å stille opp 5 minutter i media etter ett renn er minimum av hva en kan forlange av en profesjonell idrettsmann.

Lenke til kommentar

...

Joda, det greit det. Northug kunne kanskje hatt en mer ydmyk holdning. Men at folk her forventer en beklagelse er langt bak mål. Han skylder dere absolutt ingenting. Petter bør få lov til å droppe en mediauttalelse rett etter et løp hvis han vil, om han vinner eller taper.

 

Slenge-med-leppa-greia. Det var jo ikke noe annerledes enn det han gjorde etter 15km'en. "Nå kan vi bare reise hjem." - "Nå kan han bare lægg opp." Enhver person klarer å se at dette ikke engang kan kvalifiseres til å være slenging med leppa. Petter og alle andre vet at Emil Jönsson er en av verdens absolutte sprintere, men han har i likhet med de norske 'sviktet' i OL.

Lenke til kommentar

Man kan jo spørre seg hvorfor de ikke valgte å gi han ny stav litt før enn i en motbakke så han tapte maks på det.

 

Han fikk stav så fort de klarte å få en stav til han.

 

De står ikke med staver hver eneste 10 meter i løypa...

Var Egil Kristiansen som kom med stav til Petter. Han løp 2-300 meter med staven i møte med petter for å gi han staven så raskt som mulig.

 

Det var jo tydeligvis en norsk sekundant som så det før Egil gjorde det, ettersom man ser på tv at Egil snakker på walkie og får beskjeden.

Om denne som ga en beskjed også hadde en stav kunne de kanskje fått byttet før, hvem vet.

Uansett var det et dårlig sted å velge å bytte akkurat der, selv om de nok ikke hadde noe valg slik det ble.

 

...

Joda, det greit det. Northug kunne kanskje hatt en mer ydmyk holdning. Men at folk her forventer en beklagelse er langt bak mål. Han skylder dere absolutt ingenting. Petter bør få lov til å droppe en mediauttalelse rett etter et løp hvis han vil, om han vinner eller taper.

 

Slenge-med-leppa-greia. Det var jo ikke noe annerledes enn det han gjorde etter 15km'en. "Nå kan vi bare reise hjem." - "Nå kan han bare lægg opp." Enhver person klarer å se at dette ikke engang kan kvalifiseres til å være slenging med leppa. Petter og alle andre vet at Emil Jönsson er en av verdens absolutte sprintere, men han har i likhet med de norske 'sviktet' i OL.

 

Jeg har ikke sett en som forventer noen beklagelse jeg da.

Men han kunne stoppet og fortalt hva som skjedde og at han er skuffet, det er vel kanskje det folk forventer.

Som en annen sa her, uten media og folk foran tven blir det ikke lukrativt å være skiløper heller, så de lever av hverandre.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

JA...problemet er jo at også andre nasjoner begynner å få Northug opp i strupen, og det igjen slår dårlig ut for langrennsportens rykte i Norge

 

At en skal ødelegge Norge sitt rykte bare fordi han ikke en gang si: dette gikk dårlig og jeg vil ikke snakke om det. Er bare utrolig.

 

Til slutt er det ingen reportere som gidder å bruke så mye som et sekund på Northug og Norge selv om de skulle fått GULL. Fordi de har mistet respekt for Norge for lenge siden

Lenke til kommentar

Man kan jo spørre seg hvorfor de ikke valgte å gi han ny stav litt før enn i en motbakke så han tapte maks på det.

 

Han fikk stav så fort de klarte å få en stav til han.

 

De står ikke med staver hver eneste 10 meter i løypa...

Var Egil Kristiansen som kom med stav til Petter. Han løp 2-300 meter med staven i møte med petter for å gi han staven så raskt som mulig.

 

Det var jo tydeligvis en norsk sekundant som så det før Egil gjorde det, ettersom man ser på tv at Egil snakker på walkie og får beskjeden.

Om denne som ga en beskjed også hadde en stav kunne de kanskje fått byttet før, hvem vet.

Uansett var det et dårlig sted å velge å bytte akkurat der, selv om de nok ikke hadde noe valg slik det ble.

 

...

Joda, det greit det. Northug kunne kanskje hatt en mer ydmyk holdning. Men at folk her forventer en beklagelse er langt bak mål. Han skylder dere absolutt ingenting. Petter bør få lov til å droppe en mediauttalelse rett etter et løp hvis han vil, om han vinner eller taper.

 

Slenge-med-leppa-greia. Det var jo ikke noe annerledes enn det han gjorde etter 15km'en. "Nå kan vi bare reise hjem." - "Nå kan han bare lægg opp." Enhver person klarer å se at dette ikke engang kan kvalifiseres til å være slenging med leppa. Petter og alle andre vet at Emil Jönsson er en av verdens absolutte sprintere, men han har i likhet med de norske 'sviktet' i OL.

 

Jeg har ikke sett en som forventer noen beklagelse jeg da.

Men han kunne stoppet og fortalt hva som skjedde og at han er skuffet, det er vel kanskje det folk forventer.

Som en annen sa her, uten media og folk foran tven blir det ikke lukrativt å være skiløper heller, så de lever av hverandre.

Folk forventer at han skal prate, men at folk ikke har forståelse for at han ikke ønsker med pressen er vel så teit. For det potetgullknaskende publikum som ønsker å vite hva som skjedde med staven er det kanskje kjipt at han ikke prater. Jeg tror nå skisporten og tv-sendingene lever videre selv om ikke Northug ikke gir intervjuer.

 

Goodall: Regner med at du står ved siden av Pål Gordon siden du vet at ingen vil prate med norske utøvere lenger? Var nylig en artikkel i Dagbladet om ryktet til Northug i Sverige. Virker temmelig poppis der.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Folk forventer at han skal prate, men at folk ikke har forståelse for at han ikke ønsker med pressen er vel så teit. For det potetgullknaskende publikum som ønsker å vite hva som skjedde med staven er det kanskje kjipt at han ikke prater. Jeg tror nå skisporten og tv-sendingene lever videre selv om ikke Northug ikke gir intervjuer.

 

Selvsagt vil de det, men Petter er og blir et forbilde for svært mange unge, uansett om han liker det eller ei.

Når han da viser det er helt greit å være dårlig taper kan det få konsekvenser på sikt.

Han lever som sagt av media, og media betaler store summer for å få de intervjuene etter målgang, så at de blir sutrete er ganske forståelig.

Det er jo ikke bare norske medier som klager på oppførselen hans nå, det er de fleste lands medier.

At han har fått kallenvanet "den norske sutreungen" er jo ikke godt for ryktet norsk langrenn har bygd seg opp over mange år før Petter i det hele tatt var tenkt på.

Han oppfører seg jo som en sutreunge, og selvsagt skal man få være skuffet, men det er lov å bruke hodet samtidig,

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Jeg krever en beklagelse av Northug!

Jeg hadde satt av lørdagskvelden til å se han vinne OL-gull, men alt ble bare tull når han ikke topper formen til mesterskap.

 

Smørte vi oss bort i går også? Sundby klaget jo på dårlige ski? Samtidig var tempoet høyt på klassiskdelen, noe som kan ha mørbanket Petter.

Lenke til kommentar

Folk forventer at han skal prate, men at folk ikke har forståelse for at han ikke ønsker med pressen er vel så teit. For det potetgullknaskende publikum som ønsker å vite hva som skjedde med staven er det kanskje kjipt at han ikke prater. Jeg tror nå skisporten og tv-sendingene lever videre selv om ikke Northug ikke gir intervjuer.

 

Selvsagt vil de det, men Petter er og blir et forbilde for svært mange unge, uansett om han liker det eller ei.

Når han da viser det er helt greit å være dårlig taper kan det få konsekvenser på sikt.

Han lever som sagt av media, og media betaler store summer for å få de intervjuene etter målgang, så at de blir sutrete er ganske forståelig.

Det er jo ikke bare norske medier som klager på oppførselen hans nå, det er de fleste lands medier.

At han har fått kallenvanet den norske sutreungen er jo ikke godt for ryktet norsk langrenn har bygd seg opp over mange år før Petter i det hele tatt var tenkt på.

Han oppfører seg jo som en sutreunge, og selvsagt skal man få være skuffet, men det er lov å bruke hodet samtidig,

Sammenlignet med de helpositive skiidolene som mange vokste opp med på 90-tallet, så er det absolutt småkjipt at Northug er den han er. Uansett så tror jeg ikke dagens unge utvikler seg til å bli dårlige tapere, men derimot inspirert av at hans skigåing selv om det svikter i OL. At man ikke skal te som en dårlig taper er noe som ligger innbakt i alle former for idrett og jeg tror ikke Northug klarer å spre denne "ulempen" til dagens spirende skiløpere. Så vidt jeg vet, så har han ikke underskrevet noen kontrakt som sier at han skal snakke med pressen rett etterpå. Poenget er uansett - Petter er bare et menneske og hvis han ikke orker å møte pressen/det norske folk umiddelbart så må jo folk har forståelse for det. Å sammenligne han med alle som vil snakke med pressen blir for dumt. Han er jo tross alt ingen robot som er programmert til å trosse alle former for motgang.

 

Sovehest: Liker sarkasmen din.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Ok mye syting her om at Petter Northug ikke stilte til intervju. Still deg i Petters posisjon:

 

Du er den eneste nordmannen med reell sjanse i dette løpet. Du vant forrige gang i et mesterskap og alt ligger til rette for at du skal vinne igjen. Media har hausset deg opp som en konge av OL, før lekene har begynt. 15km fri gikk elendig, og folk begynte å tvile. Ca. 2mill nordmenn forventer at du skal reise kjerringa og vinne dette løpet. Du sliter deg gjennom den klassiske delen hvor det går styggfort. Det er under 3km til mål igjen og nå er det egentlg Hellner som er det eneste konkurrenten igjen. Men, så skejr det som ikke skla skje, en stav/trinse brekker og du taper tid og krefter. Du innser fort at medalsjen glipper og seiler skuffet inn til en 11. plass.

 

Ekstremt demoraliserende og jeg skjønner at Northug ikke stilte til intervju.

Lenke til kommentar

 

 

Goodall: Regner med at du står ved siden av Pål Gordon siden du vet at ingen vil prate med norske utøvere lenger? Var nylig en artikkel i Dagbladet om ryktet til Northug i Sverige. Virker temmelig poppis der.

 

Sikter mere til denne artikkelen her Tausheten går utover ryktet hans

 

Å jeg sier ikke at ingen vil prate med Norge nå...men at hvis Petter fortsetter slik så vil det til slutt ende opp med at ingen vil bruke tid på Norge

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Godt vi har flere synske personer her på forumet. Jeg tror først og fremst ikke at Northug har en slik innflytelse at han "ødelegger" for alle norske utøvere som ikke har noe imot å prate med pressen. For det andre så tror jeg oppmerksomheten omkring Northug aldri har vært større enn nå. PR er PR, og jeg tror det er få personer som er mer ettertrakta nå enn Northug. Klinker han til med et individuelt gull i OL og møter media er han garantert alles yndling. Han er og blir skisportens Michael Jackson - innesluttet og nærmest mystisk. Minus mulig pedofili da seff.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...