Goodall Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Her sitter vi å sier Petter er ikke i form, mens trenere og de andre rundt han sier at han er i knall form... Er vel bare å si at han takler ikke presse, neste OL går det nok bedre da har han lært litt av dette OL, blitt ett år eldre og mere voksen i hodet. Da får vi kanskje et intervju t.o.m Så vil jeg bare quote BJØRN DÆHLIE en gang til som treffer spikeren på hodet Advarer mot nikkedukkerMen langrennskongen ser også andre faresignaler rundt Petter Northug. - Han er stor i kjeften, og da må han også tåle motgangen og si hei til pressefolkene selv om han blir nummer 30. Faren er at han får puter under armene. Han får de beste sponsoravtalene, og bare nikkedukker rundt seg som hele tiden sier han er den beste. For den dagen han tror at det kommer av seg selv, da er han ferdig, advarer Dæhlie. edit: legger til denne artikkel Tausheten går utover ryktet hans Endret 21. februar 2010 av Goodall Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Kan ikke si eg griner over gull til Hellner. Han har pinadø fortjent det etter mange år med surr og uhell og rot og tull. Totalt uenig, Hellner har ikke fortjent en dritt, til nød burde han hatt seg en på trynet. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Kom igjen Petter. Skal ikke mer til for min del hvertfall! Sett ord på det. Gjør det som en mann. Skuffelse er greit, men eg gidder ikke være der kun når det går bra, eg vil være der når du er uheldig og marginene ikke er der som det gjorde i går. For det var marginene. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Gleder meg til den dagen Petter forstår at taktikken hans ved å ligge så langt bak alltid, kan være å skyte seg selv i foten. Jo lenger bak man er i feltet jo større sjangse er det for at man blir innvolvert i uhell. Hadde han vært helt i front, eller jaget svensken som stakk etter skibytte, kanskje ting hadde blitt anderledes. Til nå har det funket fint for han å ligge der bak anonymt, men jeg håper nå at han har fått en liten oppvekker om at skal man vinne bør man ligge i front og ikke bak hvor uhell nesten er 100% garantert. Sier ikke at det gjelder alle der bak, for de fleste klarer jo å styre unna uhell, og når det skjer et uhell med 1, så er det som regel en eller annen til som ufrivelig får ødelagt løpet. Og tro at det aldri skjer deg selv er bare dumt. WELCOME TO THE REALITY Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Hvorfor er det å skyte seg selv i foten når du spiller på dine sterke sider? Han vet han er best av alle i feltet i en spurt, derfor ligger han bak og tar det med ro til det nærmer seg mål. I går var det Hellner som kjørte av staven hans og det kunne like gjerne skjedd om han lå først i gruppa som jaktet svensken. Endret 21. februar 2010 av Sagberg Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Hvorfor er det å skyte seg selv i foten når du spiller på dine sterke sider? Han vet han er best av alle i feltet i en spurt, derfor ligger han bak og tar det med ro til det nærmer seg mål. I går var det Hellner som kjørte av staven hans og det kunne like gjerne skjedd om han lå først i gruppa som jaktet svensken. Helt enig. Taktikken til Petter var konge i går. Kun et uhell ifra å hevde seg i teten i en innspurt. Han hadde ikke sluppet taket uten stavbrekket, for de gikk ikke så fryktinngytende fort der fremme og han hang veldig greit på selv med kun en fungerende stav. Det som derimot overrasket meg svært mye i går var at sveriges desidert største gullhåp, Hellner, frivillig gikk og bremset hovedfeltet for at Olsson skulle ha muligheten til gull... Ville Hellner virkelig vært fornøyd med å gi fra seg et mulig gull til lagkameraten, som igrunn var en outsider, hvis taktikken hadde holdt inn? Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Det virket som Hellner hadde vært fornøyd med å kjempe om sølvet ja. Fantastisk taktikk av svenskene i går, all honør til de. Og bra for Olsson at han fikk bronsje, det fortjente han etter å ha gått så langt mutters alene. Synd på Legov dog, som henta inn Olsson nesten helt alene og deretter komme på 4. plass. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Joa...men det sier seg jo selv...hvor skjer det uhell? jo der det er klynger..er du midt i klynga er faren for at du blir involvert i et uhell stort, er du bakerst...klarer du kanskje å styre unna, men taper noen sekunder uansett. Ligger man i front er sjangsen mindre for å bil innvolvert eller at man blir preget på en eller annen måte. Ja taktikken hans har funket bra lenge den...skal ikke nekte for det, MEN...ja...man ser jo ulempen Uansett hadde han gjort ting anderledes vet vi ikke om det hadde endret resultatet. Hadde han også stukket avgårde etter skifte og gått sammen med svensken i tet, kanskje han hadde brukt for mye krefter og stivnet i steden for det uhellet, man vet aldri Men jeg står ved at det er å skyte seg selv i foten ved alltid å stole på at man unngår uhell når man ligger i en klynge av andre løpere. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Det som skjer med Legkov er jo hele grunnen til at Olsson fikk 25 sekund på det meste. De som må gjøre jobben for å hente inn et slikt forsprang ødelegger ofte sine egne muligheter og hjelper frem spurtkanonene til gullet ved å gjøre jobben. Derfor er det så usannsynlig viktig for løpere som Petter å ha andre nordmenn som ikke har sjans i en evt. spurt, men som kan gjøre jobben og dra inn et forsprang. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Derfor er det så usannsynlig viktig for løpere som Petter å ha andre nordmenn som ikke har sjans i en evt. spurt, men som kan gjøre jobben og dra inn et forsprang. Helt enig i den. Veldig synd at de andre norske er totalt utafor i dette OL Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Petter hadde tapt spurten uansett mest sannsynlig når han ikke klarer å ta inn de 10 meterne etter stavbrekket engang. Jeg er egentlig glad stavbrekket kom så har vi noe å skylde på i det minste, så slipper vi å innse at gutta er ute av form, mens svenskene tydeligvis har gjort langt mer riktig frem mot OL enn oss selv. Endret 21. februar 2010 av archongamer Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Haha, aldri i verden at Northug hadde tapt spurten om han hadde vært i rygg på Hellner inn mot stadion. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Jeg synes mest synd på Legkov. Mannen gjorde jo alt arbeidet og fikk ikkeno betalt. Han hentet inn Olsson på egenhånd og hadde Sødergren og Hellner til å forsøke å bremse farten. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Kom igjen Petter. Skal ikke mer til for min del hvertfall! Sett ord på det. Gjør det som en mann. Skuffelse er greit, men eg gidder ikke være der kun når det går bra, eg vil være der når du er uheldig og marginene ikke er der som det gjorde i går. For det var marginene. Northug har ikke en dritt å beklage. Folk som deg burde heller beklage til Northug, enn å forvente at han skal beklage overfor dere. Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Enig med Ideal. Folk forventer at gutten skal gjøre rent bord i OL. Når han først får litt motgang snur alle han ryggen fordi han er maksimalt skuffet og lar være med å prate med pressen rett etter løp. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Haha, aldri i verden at Northug hadde tapt spurten om han hadde vært i rygg på Hellner inn mot stadion. Når du ikke klarer å tette den minimale luken som oppstod ved stavbyttet tilsier jo det at fyren var kjørt. Hellner var ikke kjørt og med bedre ski, så jo denne gangen er jeg ganske overbevist han ville slitt. Om han hadde klart det eller ikke får man jo aldri vite, men nok av signaler på at Petter ikke hadde så mye krutt igjen som vi har vært vant med fra den kanten. Enig med Ideal. Folk forventer at gutten skal gjøre rent bord i OL. Når han først får litt motgang snur alle han ryggen fordi han er maksimalt skuffet og lar være med å prate med pressen rett etter løp. Han har vel fint bedt om det selv når han er så tøff i trynet når ting går bra. At idrettsfolk også er forbilder som bør vise de som kommer etter at man ikke bør være en dårlig taper gjør også at folk forventer man tar tap og vinn med rak rygg. Petter har vel vist han ikke har skjønt akkurat det enda. Lenke til kommentar
DisplayName123 Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Når han må gå med knekt stav i nesten ett minutt så er det jo klart at han bruker mye mer krefter enn de andre. Kommer jo helt ut av rytmen også. Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Jeg hadde gitt langt faen i å bli kalt en dårlig taper. Man konkurrerer ikke for å tape. Kanskje det er denne frykten for å tape som gjør at Northug nettopp har denne vinnerviljen, som har gitt oss så mye? Jeg ville aldri byttet en vinnervilje ala Northug mot å fremstå som en fantastisk person bare fordi jeg prater med pressen etter skuffende tap. Endret 21. februar 2010 av TobiasFunke Lenke til kommentar
wûst Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Northug har ikke en dritt å beklage. Folk som deg burde heller beklage til Northug, enn å forvente at han skal beklage overfor dere. Fy faen jeg kunne ikke vært mer enig, er så skitlei folk som griner og skriker arroganse. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Jeg synes det er litt patetisk at han er hele Norges Northug så lenge det går bra. Men med en gang han mislykkes et par ganger, da er alle mot han, da er han visstnok både kjepphøy og arrogant og hva det nå ikke er. Skam dere, alle sammen. Skam. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå