Gå til innhold

OL2010:19-20/2 Langrenn, jaktstart.

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det blir vel, Rønning, Sundby, Gjerdalen og Northug.

Tror Hafsås får plassen før Gjerdalen...

Ikke det, Gjerdalen gikk en grei skøytedel i dag. Tok vel inn over minuttet på Sundby.

Noe sier meg at det ikke er så veldig mye verdi i akkurat den sammenligningen. Han tapte over minuttet til Legkov på fri etappen.

Lenke til kommentar

Vær så snill å ikke sett folk i en sånn bås. Eg ser løpene og gjør meg opp min egen mening om hans oppførsel etter løpene. Media kan skrive det de vil, og eg mener det eg vil.

Det eg "bruker mot" Petter er basert på intervjuer på tv og oppførsel etter målgang. Ja, det har blitt mye bedre den siste tiden, derfor skuffet han meg etter sprinten når han nok en gang gyver løs på svenskene...

Beklager at jeg satt deg i bås.

Skjønner at folk misliker at Petter er så selvgod, men blir synes det blir så håpløst å kreve intervju rett etter en slik skuffelse. For han kommer jo til å gi intervju iløpet av dagen, han bare trenger litt tid.

Lenke til kommentar

Se på nrk1 nå. Anders Jacobsen er på gråten når han prater med pressen. Vi ser han sliter når han prater, og han presiserer at det er vanskelig for han å snakke, MEN HAN GJØR DET. HAN PRATER i motsetning til Petter.

Men du ser at han sliter? Kan umulig være spesielt moro å stå der å tvinge ut ord. Nei, jeg respekterer at man ikke prater. Kan hende fasaden til Petter ikke er så sterk som han viser på utsiden, og velger å trekke seg unna en stund. Det er HELT ok!

Er det egentlig det? Som jeg sikkert har sagt 4 ganger tidligere nå: Petter er en rass når han vinner, da må han stå fram når han gjør det dårlig.

Lurer på hvorfor det er slik at pressen mener de har en rett til å snakke med idrettsutøverene. Skriver man under på en kontrakt om at man som toppidrettsutøver er allemannseie? Blir litt som paparaziene i Hollywood som mener de har rett til å følge etter kjendiser overalt. Blir bare helt feil for meg. Vil du stille opp på intervjuer så er jo det bra for Nrk, men om du ikke vil så skal du da også få lov til det.

Vet ikke om dere fikk det med dere, men han nrk kommentatoren hadde en ganske ekkel tone i stemmen når han ropte etter Northug om at nå hadde han sjangsen til å snakke ut.

Jeg synes også at de stiller ganske jævelige spørsmål til tider, så jeg skjønner godt hvofor noen ikke vil møte opp. Hvor kult er det å få slengt i fleisen etter ett dårlig løp følgende: "hvorfor gikk det så elendig i dag, er du faktisk ikke god nok lenger?" feks?

Vel, uten pressen hadde de vel neppe hatt muligheter til å leve av sporten sin, så....

Men virker begge veier, pressen må ha respekt for utøverne også. Kanskje PG har vært i sitt siste ol. Han er som du sier mellom linjene: Idiot.

Men det blir vel, Rønning, Sundby, Gjerdalen og Northug.

Tror Hafsås får plassen før Gjerdalen...

Ikke det, Gjerdalen gikk en grei skøytedel i dag. Tok vel inn over minuttet på Sundby.

Noe sier meg at det ikke er så veldig mye verdi i akkurat den sammenligningen. Han tapte over minuttet til Legkov på fri etappen.

Hehehe... Sant det. Men man kan vel ikke utelukke en norsk utøver basert på hvordan han er i forhold til de utenlandske? ;)

Lenke til kommentar

Petter har aldri oppført seg om en rass. Petter har kommet med noen halvseriøse kommentarer i kampens hete som media har slått opp. Dermed tror folk uten intelligens at mannen er en slags idiot som går rundt og ser ned på alt og alle, anser seg som verdens beste og ikke har følelser. Må Petter si at han er skuffet på kamera for at folk skal forstå at han er skuffet?

Lenke til kommentar

Ok. Folk reagerer forskjellig og takler ting på forskjellige måter. Jeg er helt enig i at det hadde vært best om Petter faktisk sa noe, f.eks noe alà "Jeg klarer ikke å snakke om dette nå, spør meg senere eller imorgen" som nevnt tidligere her, men jeg har ikke noe problem med at han ikke gjør det.

Trenger han å si det? Er det ikke innlysende, enhver ... skjønner jo at det er det som er tilfelle.

Vel, det jeg skrev var at jeg syns det hadde vært den beste løsningen, for å ikke bli sett på som en drittsekk av en god del folk, men jeg har ikke noe problem med at han ikke gjør det.

Da syns jeg at de som syns han er en drittsekk bare skal få seile sin egen sjø. Må prøve å sette seg litt inn i hvordan han har det og gi han litt pusterom.

Lenke til kommentar

Ok. Folk reagerer forskjellig og takler ting på forskjellige måter. Jeg er helt enig i at det hadde vært best om Petter faktisk sa noe, f.eks noe alà "Jeg klarer ikke å snakke om dette nå, spør meg senere eller imorgen" som nevnt tidligere her, men jeg har ikke noe problem med at han ikke gjør det.

Trenger han å si det? Er det ikke innlysende, enhver ... skjønner jo at det er det som er tilfelle.

Vel, det jeg skrev var at jeg syns det hadde vært den beste løsningen, for å ikke bli sett på som en drittsekk av en god del folk, men jeg har ikke noe problem med at han ikke gjør det.

Det er det som blir så feil, folk hadde sikkert ikke tenkt over at han ikke orket å ta intervju runden hvis ikke nrk så slibrig hadde påpekt det.

Er ikke mange OLene siden hvor det ikke var vanlig at alle løperene snakket med nrk før de gikk i garderoben.

Lenke til kommentar

Da syns jeg at de som syns han er en drittsekk bare skal få seile sin egen sjø. Må prøve å sette seg litt inn i hvordan han har det og gi han litt pusterom.

Det er nettopp det folk tydeligvis ikke klarer. Men for all del, er grunnleggende enig.

Lenke til kommentar

Hehehe... Sant det. Men man kan vel ikke utelukke en norsk utøver basert på hvordan han er i forhold til de utenlandske?

Jo, hvis vi skal ha håp om gull må de beste få gå og da er Berger mye bedre, det er jeg overbevist om. Tapte nesten 1 minutt til Filbrich og han sa selv at han fikk opp farta på fri etappen.

Lenke til kommentar

Det er nettopp det folk tydeligvis ikke klarer. Men for all del, er grunnleggende enig.

Da vil jeg gjerne få trykke din hånd. :)

Bra det er andre også som klarer å se litt mer stort på det.

Lenke til kommentar

Ok mye syting her om at Petter Northug ikke stilte til intervju. Still deg i Petters posisjon:

Du er den eneste nordmannen med reell sjanse i dette løpet. Du vant forrige gang i et mesterskap og alt ligger til rette for at du skal vinne igjen. Media har hausset deg opp som en konge av OL, før lekene har begynt. 15km fri gikk elendig, og folk begynte å tvile. Ca. 2mill nordmenn forventer at du skal reise kjerringa og vinne dette løpet. Du sliter deg gjennom den klassiske delen hvor det går styggfort. Det er under 3km til mål igjen og nå er det egentlg Hellner som er det eneste konkurrenten igjen. Men, så skejr det som ikke skla skje, en stav/trinse brekker og du taper tid og krefter. Du innser fort at medalsjen glipper og seiler skuffet inn til en 11. plass.

Ekstremt demoraliserende og jeg skjønner at Northug ikke stilte til intervju.

Lenke til kommentar
Hey Petter!

- Stopper du opp?

Nå har du mulighet til å snakke til alle, Petter - så er du ferdig med det!

Er dette en linje fra Himmelblå eller en annen svadaserie på TV?

Northug skuffet, og det hadde vært greit med en kommentar fra han etterhvert. Det vi ikke vil høre er at kroppen ikke fungerte, men det er sannsynligvis svaret. En Petter i kanonform ville lekt med dem. En Petter i grei form og med like gode ski ville sannsynligvis tatt dem likevel. En Petter ute av form hadde sluppet på klassiskdelen.

Noen som så intervjuet av Corlogna før løpet? Der ble det avslørt at den norske taktikken var å kjøre hardt fra start. Det så ut til å kun gjelde i ca. 1 km.. :D

Lenke til kommentar

Når du tjener millioner i året og har ett enormt støtteapparat rundt deg for at nettopp du skal prestere best mulig så er det et minimum at man snakker med pressen (og via dem publikum og alle andre) uansett om det går bra eller dårlig. Det er ikke noe problem for Bjørndalen og Svindal, det burde ikke være noe problem for Nordtug heller.

Kanskje en oppgave for en av de mange psykologene som Norge har med seg til OL?

Lenke til kommentar

Ja skjønner godt når noen ikke gidder la seg intervjue.

Og hvorfor skal de mase sånn med dem hele tida?

Ser jo på gullvinnerne sånn som når Berger vant. Han tullingen Dag Erik Pederson

står og plager henne med tåpelige spørsmål i det uendelige.

Tror ikke folk er så intressert i å høre på alt det jattet.

Lenke til kommentar

Når du tjener millioner i året og har ett enormt støtteapparat rundt deg for at nettopp du skal prestere best mulig så er det et minimum at man snakker med pressen (og via dem publikum og alle andre) uansett om det går bra eller dårlig. Det er ikke noe problem for Bjørndalen og Svindal, det burde ikke være noe problem for Nordtug heller.

Kanskje en oppgave for en av de mange psykologene som Norge har med seg til OL?

Så fordi du tjener mye og du har ett stort støtteapparat rundt deg så må du snakke med pressen? Er mange større idretter en ski hvor folk tjener 10/100/1000* så mye hvor det ikke forventes at du skal gjøre ett intervju rett etter alle løp. Vet ikke om du har hørt om tour de france, der er det helt vanlig at løperne går rett i bussen uten å gi noe intervju i det hele tatt. Slik er det i utrolig mange idretter.

Skjønner ikke logikken din ketle, virker som om den er dratt ut av ræva til DP

Lenke til kommentar

Hvis dere heller vil ha 20ende plasser + intervjuer i etterkant for å høre om hvorfor det gikk så dårlig + litt syt om smørere og litt dårlig spøking, gjerne for meg, jeg vil heller ha gull. Sundby virker som en skikkelig sytpeis. La Hjelmeset gå stafett, sammen med Berger og Northug, hvem som skal få den siste plassen er ikke godt å si altså. Kunne jo dratt inn Alsgaard.

Sundby personifiserer begrepet Loser. Han er jo helt håpløs.

Fyren klarer jo ikke en gang å hevde seg i et NM.

Hvem som helst må jo være bedre enn den fyren der. Jeg synes rett og slett han skjemmer oss ut med sine patetiske bortforklaringer og totalt manglende evne til selvkritikk.

MJS - du er rett og slett for dårlig, du holder ikke nivået, og du bør bare innrømme at du er i rævva form og ikke har noe i OL å gjøre, i stedet for å skylde på alle andre.

Det er åpenbart at vi er et enmanns-landslag. De andre løperne holder bare ikke nivået.

Da må man sette seg ned og diskutere HVORFOR det er tilfelle. Er det feil ved laguttak? Blir det satset på de feile utøverne over tid?

Har man valgt feil trener? Hvorfor er den beste treneren i verden trener for Sveits, og ikke for Norge?

Mange spørsmål, veldig få svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...