Gå til innhold

OL2010:19-20/2 Langrenn, jaktstart.


Latias

Anbefalte innlegg

Petter uten stav

Petter gjekk uten stav i over 30 sec det kostar veldig med krefter.

Slik jeg ser det, knakk ikke staven, men trinsa ble kjørt av i starten av dette klippet. Etter 50 sek har han ny stav. Dette koster selvfølgelig mye krefter, på et punkt hvor Legov &co kjører utrolig fort.

 

Etter å ha sett dette klippet 10 ganger, blir jeg bare mer og mer overbevist om at det var dette som var avgjørende for at det ikke ble medalje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Petter uten stav

Petter gjekk uten stav i over 30 sec det kostar veldig med krefter.

Slik jeg ser det, knakk ikke staven, men trinsa ble kjørt av i starten av dette klippet. Etter 50 sek har han ny stav. Dette koster selvfølgelig mye krefter, på et punkt hvor Legov &co kjører utrolig fort.

 

Etter å ha sett dette klippet 10 ganger, blir jeg bare mer og mer overbevist om at det var dette som var avgjørende for at det ikke ble medalje.

Helt 100% enig med deg.

Lenke til kommentar

Pga hans oppførsel når han vinner. Er vi så sinnsykt dårlige til å formulere oss? :ohmy:

Så siden han er fornøyd meg seg selv når han vinner og slenger en og annen kommentar om motstanderne, skal han gi intervju rett etter en slik skuffelse?

En og annen kommentar? Ok, da har eg sett på feil fyr etter diverse seiere de siste årene...

Ja, da har du sikkert det. Han har en sterk personlighet og kommer med noen kommentarer. Det media gjør, er å blåse opp dette veldig. Når det står om Northug i media, er det alltid med overskrifter som: "Barneskirenn", "Kor va dæm hæn" osv... Det er dette som selger og det er dette som media fokuserer på.

Lenke til kommentar

Se på nrk1 nå. Anders Jacobsen er på gråten når han prater med pressen. Vi ser han sliter når han prater, og han presiserer at det er vanskelig for han å snakke, MEN HAN GJØR DET. HAN PRATER i motsetning til Petter.

 

Men du ser at han sliter? Kan umulig være spesielt moro å stå der å tvinge ut ord. Nei, jeg respekterer at man ikke prater. Kan hende fasaden til Petter ikke er så sterk som han viser på utsiden, og velger å trekke seg unna en stund. Det er HELT ok!

Lenke til kommentar

Se på nrk1 nå. Anders Jacobsen er på gråten når han prater med pressen. Vi ser han sliter når han prater, og han presiserer at det er vanskelig for han å snakke, MEN HAN GJØR DET. HAN PRATER i motsetning til Petter.

 

Men du ser at han sliter? Kan umulig være spesielt moro å stå der å tvinge ut ord. Nei, jeg respekterer at man ikke prater. Kan hende fasaden til Petter ikke er så sterk som han viser på utsiden, og velger å trekke seg unna en stund. Det er HELT ok!

Er det egentlig det? Som jeg sikkert har sagt 4 ganger tidligere nå: Petter er en rass når han vinner, da må han stå fram når han gjør det dårlig.

Lenke til kommentar

Pga hans oppførsel når han vinner. Er vi så sinnsykt dårlige til å formulere oss? :ohmy:

Så siden han er fornøyd meg seg selv når han vinner og slenger en og annen kommentar om motstanderne, skal han gi intervju rett etter en slik skuffelse?

En og annen kommentar? Ok, da har eg sett på feil fyr etter diverse seiere de siste årene...

Ja, da har du sikkert det. Han har en sterk personlighet og kommer med noen kommentarer. Det media gjør, er å blåse opp dette veldig. Når det står om Northug i media, er det alltid med overskrifter som: "Barneskirenn", "Kor va dæm hæn" osv... Det er dette som selger og det er dette som media fokuserer på.

Vær så snill å ikke sett folk i en sånn bås. Eg ser løpene og gjør meg opp min egen mening om hans oppførsel etter løpene. Media kan skrive det de vil, og eg mener det eg vil.

 

Det eg "bruker mot" Petter er basert på intervjuer på tv og oppførsel etter målgang. Ja, det har blitt mye bedre den siste tiden, derfor skuffet han meg etter sprinten når han nok en gang gyver løs på svenskene...

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke være glad for at vi har en som Northug som faktisk er med i teten i stedet for å klage så jævlig. Northug er en vinner i motsetning til de andre som gikk i dag. Hvis dere heller vil ha 20ende plasser + intervjuer i etterkant for å høre om hvorfor det gikk så dårlig + litt syt om smørere og litt dårlig spøking, gjerne for meg, jeg vil heller ha gull. Sundby virker som en skikkelig sytpeis. La Hjelmeset gå stafett, sammen med Berger og Northug, hvem som skal få den siste plassen er ikke godt å si altså. Kunne jo dratt inn Alsgaard.

 

Men det blir vel, Rønning, Sundby, Gjerdalen og Northug.

Lenke til kommentar

Ok. Folk reagerer forskjellig og takler ting på forskjellige måter. Jeg er helt enig i at det hadde vært best om Petter faktisk sa noe, f.eks noe alà "Jeg klarer ikke å snakke om dette nå, spør meg senere eller imorgen" som nevnt tidligere her, men jeg har ikke noe problem med at han ikke gjør det.

Trenger han å si det? Er det ikke innlysende, enhver ... skjønner jo at det er det som er tilfelle.

Lenke til kommentar

Håper igrunn MJS sine uttalelser får litt konsekvenser eg.

 

Regner med de har en "linjeveg" i det norske skilandslaget også. Og først får de kanskje finne ut at det kun var skiene som var problemet i dag, og at MJS gikk sitt livs løp... SÅ kanskje kan han gå ut og skylde så direkte på smørerne som han gjør.

Lenke til kommentar

Se på nrk1 nå. Anders Jacobsen er på gråten når han prater med pressen. Vi ser han sliter når han prater, og han presiserer at det er vanskelig for han å snakke, MEN HAN GJØR DET. HAN PRATER i motsetning til Petter.

 

Men du ser at han sliter? Kan umulig være spesielt moro å stå der å tvinge ut ord. Nei, jeg respekterer at man ikke prater. Kan hende fasaden til Petter ikke er så sterk som han viser på utsiden, og velger å trekke seg unna en stund. Det er HELT ok!

Er det egentlig det? Som jeg sikkert har sagt 4 ganger tidligere nå: Petter er en rass når han vinner, da må han stå fram når han gjør det dårlig.

 

Han har bedret seg mye den siste tiden da. De gangene han nevnte barneskirenn og søndagstur, så lå det jo nesten noe i det. Det var jo en helt annen klasse. Uansett, så er det jo når skuffelsen kommer at man sliter. Hvem sliter med å prate om suksessen? Tenk på alle de som forventer at han skal prestere? Når det i tillegg er to sykt spydige som stiller alle slags ubehagelige spørsmål, og drar det ut i det uendelige. Nei, Petter, løp fra stedet med god samvittighet angående intervjuene.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke være glad for at vi har en som Northug som faktisk er med i teten i stedet for å klage så jævlig. Northug er en vinner i motsetning til de andre som gikk i dag. Hvis dere heller vil ha 20ende plasser + intervjuer i etterkant for å høre om hvorfor det gikk så dårlig + litt syt om smørere og litt dårlig spøking, gjerne for meg, jeg vil heller ha gull. Sundby virker som en skikkelig sytpeis. La Hjelmeset gå stafett, sammen med Berger og Northug, hvem som skal få den siste plassen er ikke godt å si altså. Kunne jo dratt inn Alsgaard.

 

Men det blir vel, Rønning, Sundby, Gjerdalen og Northug.

 

Relativt enig i det som står her.

 

Btw, Sundby kan ikke gå stafett, han bare går dårlig og begynner å finne unnskyldninger. For eksempel at han egentlig gikk bra, men de andre gikk mye bedre, eller at smørerne ikke gjorde jobben sin skikkelig.

Lenke til kommentar

Se på nrk1 nå. Anders Jacobsen er på gråten når han prater med pressen. Vi ser han sliter når han prater, og han presiserer at det er vanskelig for han å snakke, MEN HAN GJØR DET. HAN PRATER i motsetning til Petter.

 

Men du ser at han sliter? Kan umulig være spesielt moro å stå der å tvinge ut ord. Nei, jeg respekterer at man ikke prater. Kan hende fasaden til Petter ikke er så sterk som han viser på utsiden, og velger å trekke seg unna en stund. Det er HELT ok!

Er det egentlig det? Som jeg sikkert har sagt 4 ganger tidligere nå: Petter er en rass når han vinner, da må han stå fram når han gjør det dårlig.

 

Lurer på hvorfor det er slik at pressen mener de har en rett til å snakke med idrettsutøverene. Skriver man under på en kontrakt om at man som toppidrettsutøver er allemannseie? Blir litt som paparaziene i Hollywood som mener de har rett til å følge etter kjendiser overalt. Blir bare helt feil for meg. Vil du stille opp på intervjuer så er jo det bra for Nrk, men om du ikke vil så skal du da også få lov til det.

Vet ikke om dere fikk det med dere, men han nrk kommentatoren hadde en ganske ekkel tone i stemmen når han ropte etter Northug om at nå hadde han sjangsen til å snakke ut.

 

Jeg synes også at de stiller ganske jævelige spørsmål til tider, så jeg skjønner godt hvofor noen ikke vil møte opp. Hvor kult er det å få slengt i fleisen etter ett dårlig løp følgende: "hvorfor gikk det så elendig i dag, er du faktisk ikke god nok lenger?" feks?

Lenke til kommentar

Ok. Folk reagerer forskjellig og takler ting på forskjellige måter. Jeg er helt enig i at det hadde vært best om Petter faktisk sa noe, f.eks noe alà "Jeg klarer ikke å snakke om dette nå, spør meg senere eller imorgen" som nevnt tidligere her, men jeg har ikke noe problem med at han ikke gjør det.

Trenger han å si det? Er det ikke innlysende, enhver ... skjønner jo at det er det som er tilfelle.

 

Vel, det jeg skrev var at jeg syns det hadde vært den beste løsningen, for å ikke bli sett på som en drittsekk av en god del folk, men jeg har ikke noe problem med at han ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...