Gå til innhold

OL2010:19-20/2 Langrenn, jaktstart.


Latias

Anbefalte innlegg

Det er Steiras egen feil at hun ikke vant. Kowalcyk var PINNESTIV de siste kilometerene, og Kristin hadde tydeligvis litt mer å gå på. Hun kunne plassert seg foran Kowalcyk inne på stadion og hatt de meterene hun trengte. Det er synd på Kristin, helt klart, men hun er rett og slett ikke flink nok. Om Kowalcyks regelbrudd var stort nok til å disket, får være opp til juryen. Hverken jeg eller noen av dere andre (de aller aller fleste :)) er kvalifiserte til å ta den avgjørelsen.

 

Retter heller blikket mot gutta nå! Northug er selvsagt blant favorittene, spesielt etter sprinten som viste at 15km'en ikke var representativ for han. Selv tror jeg egentlig på nok et gull til Dario Cologna og Sveits. Gutten virker råsterk og er en veldig sterk avslutter.

Endret av TobiasFunke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle hadde klaget. Vi så jo i VM-jakten i skiskyting i fjor, da ville alle ha Bjørndalen og Berger disket.

Enig her... jeg mener også at vi bør klage, aller helst skal vi slippe fordi at juryen burde ordnet opp uten at Norge blandet seg inn.

 

Klart at en person som Kristin ikke vil ha en medalje med så mye oppstyr rundt...

 

Hadde juryen gjort jobben sin og disket "K" uten det oppstyret tror jeg INGEN hadde klaget på det... rett er rett.

Lenke til kommentar

Om Kowalcyks regelbrudd var stort nok til å disket, får være opp til juryen. Hverken jeg eller noen av dere andre (de aller aller fleste :)) er kvalifiserte til å ta den avgjørelsen.

Unnskyld men det er faktisk den mest tåpelige kommentaren jeg har sett til nå siden reglene er klart som diamant.

 

ALLE her er kvalifiserte til det ser det ut som, men IKKE juryen.

 

Man dømmer offside i fotball også om det kun er noen centimeter, en regel er en regel og de skal holdes.

Lenke til kommentar

Alle hadde klaget. Vi så jo i VM-jakten i skiskyting i fjor, da ville alle ha Bjørndalen og Berger disket. Så alle klager når de har muligheten, ikke bare Norge. Bryter man regler, skal man få straff for det. Reglene er til for å følges. Hvis noen bryter de, har man all rett til å klage.

Var vel strengt talt de bitre russerne som klaget på oss i VM ;)

Det er synd på Kristin, helt klart, men hun er rett og slett ikke flink nok. Om Kowalcyks regelbrudd var stort nok til å disket, får være opp til juryen. Hverken jeg eller noen av dere andre (de aller aller fleste :)) er kvalifiserte til å ta den avgjørelsen.

Det kan du si, men skulle gjerne lest den faglige begrunnelsen. Kan ikke skjønne hvordan en ”fagmann” i juryen kan finne noen god begrunnelse å diske noen for akkurat den samme forseelsen i Tds, men la det passere i et OL.

Lenke til kommentar

Unnskyld men det er faktisk den mest tåpelige kommentaren jeg har sett til nå siden reglene er klart som diamant

Spar meg.

ALLE her er kvalifiserte til det ser det ut som, men IKKE juryen.

 

Man dømmer offside i fotball også om det kun er noen centimeter, en regel er en regel og de skal holdes.

For det første er samtlige nordmenn inhabile i denne saken. For det andre er det en grunn til at du ikke sitter som jurymedlem i Canada i dette øyeblikk. Å kalle det en tåpelig kommentar fordi du er uenig kan du bare drite i.

 

Men jeg er så klart til dels enig med bruno. Hvorfor skal dette passere, når akkurat det samme skjedde i TdS. Dermed bør man heller vente til en eventuell begrunnelse kommer.

Lenke til kommentar

Alle hadde klaget. Vi så jo i VM-jakten i skiskyting i fjor, da ville alle ha Bjørndalen og Berger disket. Så alle klager når de har muligheten, ikke bare Norge. Bryter man regler, skal man få straff for det. Reglene er til for å følges. Hvis noen bryter de, har man all rett til å klage.

Var vel strengt talt de bitre russerne som klaget på oss i VM ;)

Husker godt at Sverige også var med. Mens vi dret i dem når Jönsson og hun svenske jenta brøt reglene. Skjønner ikke hvorfor det blir oppstyr når Norge faktisk klager for en gangs skyld.

Lenke til kommentar

Spar meg.

Ok.. skal spare deg. Tåpelig uttalelse av meg.. sorry :blush:

 

Uansett er vel ikke alle nordmenn inhabile... det er jo bare å se på reglene og hva som er blitt gjort i like tilfeller.

 

Når Jønsson og den svenske jenta IKKE ble disket tenkte jeg... ok, blir vel for strengt med en disksiden han likevel hadde gått videre med klar margin.

 

I dette tilfellet er 3. plassen så marginal som den kan bli. Enig i at om "K" kanskje tjente ett tiendel der hadde hun kanskje eller trolig vunnet over Steira likevel.

 

MEN det er faktisk en tvil og den tvilen skal IKKE komme synderen til gode noe den gjorde i dette tilfellet.

 

Uansett hvilken løper det hadde vært har jeg sagt det samme.

 

Når vi i tillegg hører at den streken ble tatt opp på ledermøtet før løpet mener ihvertfall jeg at dette er løperen eller teamet bak løperen sin skyld.

 

Da kan du rope inhabilitet så mye du vil men rett blir det uansett ikke.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Hvordan er jeg mindre kvalifisert enn juryen når jeg tydelig ser at det skøytes med staver, mens representanten for juryen sier at hun skøytet uten staver?

 

Samtidig tror jeg ikke Kowalczyk jukset bevisst her. (Ja, hun skøytet nok bevisst, men hun trodde sikkert hun var innenfor skibyttesonen). På en annen side har hun vel historie som tilsier at hun gjerne tar en snarvei eller to for å bli best (les: dop).

Lenke til kommentar

Enhver idiot kan se at det var skøyting inne i bildet. Det er straffen jurymedlemmene skal diskutere, og der er du mindre kvalifisert.

Det var vel ikke helt det han sa... les igjen!

 

Edit:

At juryen bestemmer betyr ikke at de er mer kvalifisert.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Så Tord Asle er han som skal gjøre jobben for Petter, da de andre nokså sikkert blir hektet av etter 123 meter skøytin... (163 meter for polakkene)

Hehe... det jeg egentlig er mest spent på er klassisken.

 

Fyker Bauer av gårde tidlig i kan det bli fort opp mot minuttet ned før fristildelen begynner.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...