Gå til innhold

OL2010:19-20/2 Langrenn, jaktstart.


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg synes skurrer mest med juryen sin begrunnelse er at de sier hun ikke fikk fordel fordi hun tok av stavene og brukte ikke disse da hun var før linja.

Ser man tv bildene tar hun i hvertfall 2-3 stavtak også før linja mens hun kjører rett frem, så for meg står det frem som klart juks.

Og Ulvang fremstår som en komplett tulling der han håpløst prøver å forsvare juryen sin avgjørelse og ber norge droppe å anke.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Hvorfor må Ulvang være så hard på å beskytte juryen? Selv han ser jo at Kowalchyck bevisst skøyter når hun går rett frem. Virker ikke som han besitter noen nasjonalfølelse heller. Så ikke ut som han forstod situasjonen til Norge.

Eller så er han bare profesjonell? Kan hende han er enig med juryen vet du.

Lenke til kommentar

Bare jeg som synes det er utrolig flaut hvordan den norske ledelsen ter seg?! Greit, juks er juks, men det må være grenser for flisespikkeri når polakken ikke tjente noe på det i det hele tatt. Det hele bunner ut i at Steira tapte duellen. Hadde sistnevnte kommet på tredje hadde ikke nordmennene brydd seg i det hele tatt. Rett og slett pinlige barneskoletakter basert på ren og skjær egoisme!

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Når reglene er at det ikke automatisk fører til disk, så er eg enig med deg. Men hvis reglene hadde vært slik Thomas og nordmennene gav uttrykk for i går så gjør de rett i å klage.

 

Tror også det er litt bitterhet inni bildet all den til skufferud ble disket i TdS for en dønn lik forseelse, bortsett fra at det var ved sporskifte. Så de ønsker nok å legge litt prestisje i saken også, all den tid det er en del variasjon i hvordan sakene behandles...

 

De har og sagt at det er opp til Steira om de skal fortsette med 72 timers klagen. Og kjenner eg Steira rett så driter hu i det. Hu ville helst vunnet løpet ved å gå fortest.

Lenke til kommentar

Nå har vel ikke den norske ledelsen gjort så mye mer enn å påpeke at Kowalczyk skøytet før det var tillatt. Man kan ikke si "greit, juks er juks, men så lenge man ikke tjener noe særlig på juksen, så bør det få gå". Hun vant løpet med 0,1 sekund, eller 25 cm.

 

Selvsagt hadde vi ikke brydd oss om hun kom på 4. plass. Ingen bryr seg om 4. plasser i OL.

 

Det hele er basert på et ønske om at Steira skal få en medalje.

 

Når man i tillegg husker at Skofterud ble disket for å bytte felt under Tour de Ski, er det ikke barnslig av den norske ledelsen å be juryen se på saken. Det er vel ikke bestemt at man skal klage på juryens avgjørelse?

Når Petter vinner i dag er alt glemt, og vi håper Steira tar medalje på 3 milen..

 

Edit:

kor va dæm hen?

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

"Hun vant løpet med 0,1 sekund, eller 25 cm. "

 

Det er jo ingen logisk sammenheng mellom at hun tok noen skøytetak og at hun vant med noen cm. La oss si at hun tjente 2-3m - kan man virkelig med hånden på hjertet si at disse meterne hadde vært gjeldende i spurten etter noen kilometer rundt sløyfa? Sett at Kowalczyk ikke skøytet - hadde Steira da vunnet med 2-3m? En logisk brist der gitt.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Alle hadde klaget. Vi så jo i VM-jakten i skiskyting i fjor, da ville alle ha Bjørndalen og Berger disket. Så alle klager når de har muligheten, ikke bare Norge. Bryter man regler, skal man få straff for det. Reglene er til for å følges. Hvis noen bryter de, har man all rett til å klage.

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig med deg tjalla. Det er litt småpinlig at Norge klager inn. Kristin sier selv at det ikke ville bety noe om hun fikk bronse pga. disk. MEN, jeg syntes ikke det skal være nødvendig å klage inn en slik sak som Norge har gjort. Juryen bør ta slike saker i egne hender å diske for denne typen forseelser, må andre nasjoner virkelig klage for at det skal skje noe som helst? Er lovverket avhengig av andre lands "småligheter"?

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...