Gå til innhold

OL2010:19-20/2 Langrenn, jaktstart.


Latias

Anbefalte innlegg

Ja, eg meiner det ikkje betyr noko om løpet er over så lenge ho har juksa. Er det greit å jukse så lenge ingen oppdager det før du er gått i mål?

 

Vegard Ulvang mener juryens avgjørelse er helt riktig.

 

- Juryen har gjort en helt riktig vurdering. Bildene viser at hun tar to skøytetak før skibyttet, men det er tydelig at hun tror at hun er innenfor sonen. Hun har tatt av seg stavene og tjener ikke noe på dette, sier Vegard Ulvang til VG Nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du misforstå Zeph, jeg mener ikke det er riktig, jeg bare sa hvordan jeg trodde det ville gå.

Jeg forventet at juryen skulle diske henne jeg og mener det er helt klart.

Ta en liten side bakover å titt om du er i tvil-

 

edit: ah, leste forrige innlegg ditt litt fort, så la ikke merke til du sa at jeg mente.

uansett, juryen burde disket henne og bør det fortsatt, så er vi forhåpentlig ferdig med saken.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

I følge dagbladet har ikke juryen hatt bildene som vi har sett på nrk(det fra lufta). De har sikkert bare sett bilder fra produksjonen, og der er det filmet fra siden på bakkenivå. Da er det mye vanskeligere å se om hun er i sving eller ikke...

 

Virker egentlig rart at juryen kan dømme dette uten å ha sett alt bildebeviset men...

 

Og er det noen som vet hva som står i reglementet ang. dette? Er det disk hvis man skøyter før linja, eller hvis man tjener noe på det?

For meg er no annet enn det første alternativet meningsløst, men jeg har ikke lest reglene...

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg ikke til regelboka, men noe sier meg at den bør spesifiseres noe mer. Noe lignende som dette

 

"Løpere skal ikke begynne å skøyte før den røde streken før skibytte. Dog kan det vurderes etter skjønn etter hvorvidt det dreier seg om verdenscup eller OL. Nulltolleranse under OL vil nok føre meg seg for store reasksjoner til at noen av oss har baller til det. Det skal selvsagt heller ikke diskes om det er snakk om en av utøvrene som har tatt medalje eller om løperen virker overrasket når vi konfronterer h*n."

 

Kort sagt, pinlig. Brenn regelboka. Justice for Kristin.

Lenke til kommentar

Og er det noen som vet hva som står i reglementet ang. dette? Er det disk hvis man skøyter før linja, eller hvis man tjener noe på det?

For meg er no annet enn det første alternativet meningsløst, men jeg har ikke lest reglene...

Det er en meget klar linje for når man kan begynne å skøyte. Med tanke på hvor strenge de har vært tidligere tør jeg gjette på at absolutt all skøyting før linja er strengt forbudt, men juryen mener tydeligvis ikke det. Håper vi tar det til en annen jury med NRKs bilder. Bildebeviset taler klart og tydelig fordel Steira.

Lenke til kommentar

Hva tror dere Kristin tenker da? Kan jo være at hun ikke vil "komme på kant" med Kowalchyck osv med å legge inn protest for noe slikt. Ikke at det bør være noen grunn til å ikke legge inn protesten, for den saks skyld. Men Kristin kan vel føle seg litt dårlig i den situasjonen. Håper Kristin er så innstilt på å få bronse og rettferdighet at hun går med på å appellere/protestere på nytt.

Lenke til kommentar

Hva tror dere Kristin tenker da? Kan jo være at hun ikke vil "komme på kant" med Kowalchyck osv med å legge inn protest for noe slikt. Ikke at det bør være noen grunn til å ikke legge inn protesten, for den saks skyld. Men Kristin kan vel føle seg litt dårlig i den situasjonen. Håper Kristin er så innstilt på å få bronse og rettferdighet at hun går med på å appellere/protestere på nytt.

HELT feil å gå ut i media og uttale at det er opp til Kristin.

 

Da vet jo ALLE at hvis det blir protest så er det Kristin som har vært avgjørende på den beslutningen og da blir det fort litt press.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...