Gå til innhold

Innkalling til oppkledningsøvelse. Ikke fullført førstegangstjeneste

Meraphi

Anbefalte innlegg

Fikk idag innkallelse til oppkledningsøvelse fra HV distriktet mitt.

Litt av problemet med dette er at jeg ikke har fullført førstegangstjenesten min.

Var inne i 3 uker, men etter et migreneanfall på øvelse ble jeg dimmitert av legen deres, da dette kan være livsfarlig i felt ettersom man ikke blir istand til å ta vare på seg selv.

Nå sitter jeg da med et brev fra forsvaret om at jeg skal inn på "oppkledningsøvelse", eller repetisjonsøvelse. Hva er det som foregår? Hva skal jeg repetere liksom? Migreneanfallet?

Er dette en form for feil i systemet eller er det reelt?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takker for svar.

Hvorfor ikke ringe din rulleførende enhet og spørre?

Werner

Det har jeg prøvd, men ingen svar på telefon. Derfor håpet jeg få noen svar så jeg hvertfall får bekreftet/avkreftet dette litt inntil jeg får kontakt med dem.

Kan jo legge til at det er snart 5 år siden jeg var i førstegangstjeneste, rart at de plutselig skal finne på dette nå.

Endret av Meraphi
Lenke til kommentar

Litt av problemet med dette er at jeg ikke har fullført førstegangstjenesten min.

Var inne i 3 uker, men etter et migreneanfall på øvelse ble jeg dimmitert av legen deres, da dette kan være livsfarlig i felt ettersom man ikke blir istand til å ta vare på seg selv.

Nå sitter jeg da med et brev fra forsvaret om at jeg skal inn på "oppkledningsøvelse", eller repetisjonsøvelse. Hva er det som foregår? Hva skal jeg repetere liksom? Migreneanfallet?

Takker for svar.

Du kan vel fortsatt kalles inn til sivilforsvaret? Vet ikke hvordan de kaller inn, men kan det være at du er innkalt til sivilforsvaret igjennom HV eller noe?

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Du kan vel fortsatt kalles inn til sivilforsvaret? Vet ikke hvordan de kaller inn, men kan det være at du er innkalt til sivilforsvaret igjennom HV eller noe?

Han kan kalles inn til sivilforsvaret, men at han skal kalles inn til sivilforsvaret gjennom HV høres noe søkt ut.

Lenke til kommentar

Når du dimmiterte, fikk du status som tjenesteudyktig eller midlertidig tjenesteudyktig("muddet")?

Personlig ble eg dimmitert som midlertidig tjenesteudyktig i 2004, men ble innkalt til oppkledningsøvelse i 2009. Denne ble fullført og eg er nå innrullert i mitt HV-distrikt.

Men, i løpet av den første dagen så gir de alle mulighet til å legge frem personlige argumenter/forhold, så om du ikke klarer å få tak i de før dette så møt opp og ta det opp da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...