Isufo0 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Etter og ha vært utplassert i 2 uker ute som IKT-medarbeider, så syntes jeg det var dritt... Jeg vil gå allmenn påbygg og få generell studiekompetanse, noen mulighet til det etter som jeg ligger på cirka 3 i snitt? Er det hardt å gå påbygg? Nå har jeg jo godt 1 året Bygg og anlegg, 2 året ikt-servicefaget.. Vil jeg da slippe unna noen fag på påbygg ? Takker også for info/tips:) Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Påbygget er de fagene du mangler. Etter 2 år på yrkesfag er det somregel halva 2 året og hele 3 året på ett år som er påbygget. Dvs 10-14t Norsk i uka og ellers vanlig mengde fag. Merk at VGS-påbygg ikke alltid gir fysikk eller #3MX# / R2 / Så påbygg på VGS er ikke nok til for eks ingeniør senere ol. Med mindre du tar påbygget på en høyskole som har med den matten. Selve påbygget er ikke hardt, det er som 10 klasse, dvs vanlig skole med vanlige fag hele dagen. Lenke til kommentar
Isufo0 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Hehe:) Takker.. Men jeg lurer på om det er noe mulighet og komme inn med 3 i snitt cirka.? Lenke til kommentar
agasøster Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Kommer helt ann på skole. Her Jeg bor sa dem at vi var sikra skuleplass der uansett karakter for dem vil at folk skal få studiekompetanse og studere videre. Men rekner med det går fint og komme inn med 3 i snitt. Lenke til kommentar
Isufo0 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Jeg MÅ ha skoleplass..Jeg vil ikke jobbe nå. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Det finnes også private skoler om du ikke kommer inn. Ikke sonans og andre 100K men 18K osv. Du får 10k mer av lånekassa så da blir det ikke så ille. De som går påbygg gikk sansynligvis yrkesfag før og da er det ikke sikkert at 3 er noe lavt. Lenke til kommentar
Isufo0 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Japp..Men midler til det har jeg ikke:( Så bør vel satse på og komme inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå