dan2003 Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Har nettopp fått skiftet fra Win 2000 server til Linux server.... Jeg er så og si nybegynner når det gjeder PHP. Jeg lurer på om det er mulig å ha PHP script (for eks. polls) på en vanlig HTML side... (Jeg bruker Namo Webeditor 5) Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 jada. men da må du kalle siden din for: siden.php Poll tror jeg ikke du kan sette rett på siden. da må du bruke et include script. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Web-serveren din må også kjøre med støtte for PHP og en pollen må enten lagre i en SQl-base eller i flate filer... PHP MySQL PHPfreaks(tutorials, osv) Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 det finnes da mange poll systemer som ikke krever sql da. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 det finnes da mange poll systemer som ikke krever sql da. Regner med den var rette til meg? Innlegget mitt ble litt "feil".. (var trett, heh) Jeg skrev at man kunne bruke SQL eller flate filer... man trenger ikke å bruke PHP heller... kan bruke andre "språk"... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Ja, selvfølgelig går det ann. <html> <? Masse php-kode!! ?> </html> husk att serveren din må støtte php, da. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Skal du kjøre php i html filer må du sette php config til og å se på html som php. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Skal du kjøre php i html filer må du sette php config til og å se på html som php. Er ikke så sikker på det... Det skal holde å bare skrive <? og ?> eller <?php og ?>. Tror iallefall det! Lenke til kommentar
christt Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Skal du kjøre php i html filer må du sette php config til og å se på html som php. Er ikke så sikker på det... Det skal holde å bare skrive <? og ?> eller <?php og ?>. Tror iallefall det! Da tror du feil. Webserveren må være configurert til å be php parse filer med ending .html , .htm eller .php. Det beste er å kalle filene .php, og bruke standard måte: <html> <?php Kode ?> </html> som nevnt over her. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 man må ha .php endelse da Lenke til kommentar
Loffen Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 man må ha .php endelse da Nei, man må ha en endelse som serveren kjenner igjen som php-script. Det vanlige er å bruke .php, men det er ikke noe i veien for å bruke php i f.eks. .wml-filer dersom du sier at serveren skal parse .wml-filer med php... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå