Gå til innhold

Hvilken CS er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

finnes i hovedsak 3 CS:

CS 1,6

1,6 blir ansett som "PRO", selv om hitboxen er en minste i noe skytespill noen gang laget, og cheats er ufattelig enkelt å skaffe/bruke...

grafikken er også den dårligste i serien, og alt er veldig simpelt

CS:CZ

CZ (condition zero) er en oppfølger, her er spillet blitt oppgradert med litt bedre grafikk, bedre muligheter for taktikk og er litt mer utfordrerne da hitboxen er mye bedre og våpnene mer spesialisert. det er også minimalt med cheat kontra de andre 2, og serverne er stort sett mer seriøse, eneste nedturen er langt færre spillere en de 2 andre. denne versjonen er min favoritt

CS:S

den nyeste i serien. denne har best grafikk, og kanskje flest spillere, men den går også litt tilbake til 1,6. det er en del cheat, men våpnene er mer ala CZ, med forskjeller og slikt.. den fikk også noen forskjeller når det kommer til taktikk, med feks flash granaten i tankene..

Lenke til kommentar

Hei

har hørt om at det er flere forskjellige typer CS, og lurer bare på hvem jeg bør velge?

Ser nå på Counter Strike: Source

Noe bra?

er mye foskjellig her: du har 1.6 (original, som er skikkelig utgitt) CS:S (source versjonen, krever litt mer av pcen, men har fikset bugs, og litt bedre maps + bots ("spillere" som går rundt og skyter på hverandre, og deg)) CS:CZ (cs 1.6, med litt bedre grafikk, og boter + singleplayer) CS promod (er en modifikasjon, krever ett source-spill allerede, men er en blanding av 1.6 og CS:S (men er nok mest basert på og har mest liknende kode på 1.6, men har source grafikk, og krever omtrent det samme som CS:S), har ikke mange servere som har mange ledige plasser)

så du kan egentlig bare velge og vrake her :) er opp til deg, men personlig, ville jeg valgt CS:S, siden det nok er det som er "In" akkurat nå, men du må ta i betraktning det rundt deg; har noen av vennene dine en eller annen versjon av cs? hvis de har det, ville jeg kanskje anbefalt å velge det samme som de, med mindre de skal skifte versjon snart.

Lykke til med valget! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Oioi, dette går ikke ann å vurdere. Den som spiller 1,6 er fanboy til 1,6. Den som spiller source, er fanboy til source.

Skal vi se.. Så vidt jeg veit, spiller helt klart flest 1,6 (utifra steam sine målinger, googleit?)

Det er helt klart størst premier i 1,6 når det kommer til LAN. (Se på catchgamer.no for mer info)

1,6 og DOTA er LAN-spillene ifølge meg. For min del, er det eneste som trekker opp source, er grafikken. Men den blir trukket ned igjen, for hvem trenger masse gjenstander som flasker og blomster på et map?

Jeg har spilt 1,6 i 3-5 år(usikker..), og source i ca. 2(da jeg var admin på gamer.no sine servere).

Selv liker jeg 1,6 best, av grunnene hitbox, folka, utfordringer og en fantastisk recoil.

Vil du være med på utvilkingen, vil jeg anbefale deg å prøve CSpromod, som er en blanding av 1,6 og source (source grafikk med masse 1,6 gameplay + lignende recoils. Husk, bare beta ute) :)

Rotete... Får heller rette opp når jeg har tid :)

Lenke til kommentar

CS 1.6 er helt klart best :D har aldri likt hitboxene til Source. Du burde prøve begge, og det koster ikke skjota heller for de to spillene.

Jeg har aldri hørt om CSProMod, men det virket for wannabe CS 1.6 greier, mye bedre å fortsette med CS1.6 da :p

Endret av FrozenBeer
Lenke til kommentar

CSPromod er et nytt spill i utvikling som skal ha CS:S grafikk, men 1.6 gameplay. Såvidt jeg vet så må du ha CS:S for å kunne spille det fordi den er bare en mod til CSS foreløpig(?) Vet ikke mye om CSPromod siden jeg prøvde de første betaene, men ble svært ufornøyd.

Nå for tiden er det anderledes, siden basert på mine få venners erfaringer, så skal CSPromod ikke være så alt for kjip lengre.

Om du skal prøve CSPromod så må du ha CS:S(?)

I think

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Må ha Source for å spille Promod, ja. Det er et langt bedre spill siden de første betaene. Begynner å bli bra nå. (et source-lag har allerede begynt på CSP istedet for source)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg foretrekker 1.6 framfor source/Cz. Prøvde CSProMod elns i beta versjon, men hadde ikke helt sansen for det.

For det første elsker jeg 1.6 siden jeg har spilt det siden 2001, elsker hitboxen og recoilen. Kanskje jeg føler det slik siden CS 1.6 er det blandt de første skytespillene jeg begynte med. Det med grafikk i forhold til et så morsomt spill som dette har ingenting å si for meg. CS 1.6 er definitivt, etter min mening, det ultimate skytespillet underholdning/tid.

Spillet krever en del øving før du bli relativt god, men da går alt på skinner, og spillet har aldri sluttet å underholde meg.

Spilt Source i et par år. Vel, spilt nå og da. 5-6 timer pr mnd i snitt, vil jeg si.

Syntes ikke grafikken er noe særlig, etter det jeg er vant til i hvertfall. Dessuten er spillet utrolig lett, hitboxen og recoilen er totalt fjasko etc.

CZ er jeg ikke spesielt fan av heller. Setter nok Source framfor CZ. Aner ikke hvorfor jeg syntes CZ er så dårlig. Singelmode er ganske morsomt, da.

Du bør huske et par viktige faktorer om du skal starte med noen av disse spillene:

CS 1.6; En del cheatere, tar litt tid før du overgår andre sine skillz, og grafikken er dårlig kontra dagens spill eller source. (Første betaversjonen kom i 1998, en ny en i 1999 og den versjonen vi spiller idag kom ut i 2000, med bare små oppdateringer siden den tid), utrolig mange som spiller denne versjonen, da det sier sitt om du har opplevd spillet. Det er også, som nevnt av noen ovenfor, en god del mer å vinne på diverse LAN sammentreff.

CS Source; Ok grafikk, en del cheatere, mye små dritunger som spiller det, kjedelig i lengden, noe er lett. Dog, surfere(søk på google om du lurer) har større muligheter i Source.

CS:CZ: Grafikken er ikke noe spesiell, og lydene er tragiske. Lite spillere, lite å tjene ved LANs. Men ellers ganske greit.

Du bør også tenke på hvilken versjon vennene dine spiller, om det interesserer deg i det hele tatt. Vil tro, depending on your age, de fleste rundt deg spiller 1.6.

Men du får vel 1.6 og Source for under 200-lappen hos steam-online, så det beste hadde vel kanskje vært å teste ut de forskjellige versjonene selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Nå er jo faktisk source hitboxen fikset ganske så godt, men recoilen er jo fortsatt helt ekstremt dårlig..

Prøv spillene, se hva du vil legge vekt på. Venner, gameplay, grafikk, recoil osv.

1,6 har helt klart fler spillere enn source(fra steam community sine sider), og det kan spilles såsi hvor som helst.

Og til dere som har prøvd CSPromod, dette er beta. Jeg har virkelig trua at om kanskje et års tid, så vil dette være et meget bra spill. Får håpe jeg spår riktig :)

Lenke til kommentar

Må ha Source for å spille Promod, ja.

Kanskje du skulle ordlegge deg litt bedre her? Er veldig lett å ta feil her, siden CS:S her blir for det meste omtalt som "source", mens du bare trenger half life 2 eller half life 2:deathmatch (som du kan få gratis, dersom du har nvidia kort, just fucking google it...) csp krever ikke at du har CS:S, men det krever at du har ett spill som bruker source motoren (alle spill etter CS:S, HL2 kom etter CS:S), så å si at du trenger CS:S for å spille CSP, er bare tullball....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Du har rett.

Synes det blir naturlig å skrive source uansett, though. Er tross alt CS vi snakker om, og Source bygger på HL2 sin motor.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dette er et vrient spørsmål.. Hva er det spilleren er ute etter når han/hun kjøper et spill?

Som altid er spill med en avansert grafisk oppbygning en favoritt, for de aller fleste. Så Source vil trolig bli "din" favoritt, da du er nok av den "nyere" generasjonen :)

På den andre siden, så sa en av de norske mer profillerte spillerne (warclown) at mestparten av source topp-spillere, er spillere som misslyktes i CS 1.6.

Selv ville jeg valgt, om jeg skulle starte med CS idag, Cstrike Promod! Dette spillet bringer det beste fra to verdener! Spillet er fremdeles i tidlig beta. Men, kommer seg fort :)

Skulle jeg kunne leke litt spåmann, så vil jeg si at spillet slår ann rundt slutten 2011-begynnelsen 2012.

Samt, det er imidlirtid gratis, så er jo bare å teste :)

- Mye av dette er sett fra min synsvinkel, og er kansje ikke det de fleste mener.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...