nojac Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Jeg holder på å sette opp en ny Lenovo G550. Denne kommer med C: (252GB), D: (30,2 GB) og to mindre, skjulte partisjoner. Win7 er preinstallert. Jeg ønsker å bruke C: til programmer og D: til data. Jeg brukte det innebygde Diskbehandling til å krympe C: så liten jeg fikk lov til (ca 125 GB - ville helst hatt den mindre), og jeg fikk derved et "ledig" område som jeg så ønsket å inkludere i D: Denne opsjonen lot seg ikke velge. Å lage en ny partisjon av det ledige området gikk heller ikke, da disken hadde så mange partisjoner som den kunne ha... Har i første omgang liten lyst til å fjerne de skjulte partisjonene. Noen gode forslag? Tidligere har jeg brukt PartitionMagic til slikt, men min versjon støtter ikke Win7.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Rekkefølgen på partisjoner og ledig område har betydning. Du kan bare få inkludert et ledig område som ligger rett til høyre for partisjonen (når du ser på grafikken i Diskbehandling). Når den ikke gjør det så må man flytte partisjoner. Det er en jobb som Diskbehandling ikke kan gjøre. GParted er da alternativet. Det er en Linux CD. Lenke til kommentar
nojac Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Takk for raskt og oppklarende svar. Mitt ledige område ligger rett til VENSTRE for D:. Det syntes jeg den burde klare... Inntil videre får jeg bare legge mine filer på C: Det er vel slik folk flest har det.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå