MrVilla Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Hei der. I vedlegget så har jeg lagt ved en liste med navn og tilsvarende nummer. Jeg har funnet funksjon for å telle opp antall ganger navnet forekommet til hver person, men jeg klarer ikke å finne en formel som teller hvor mange unike nummer som hver person har. Fint om noen har noen tips her! ## topic endret av ilpostino ## Endret 18. februar 2010 av ilpostino Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 Hmm.....er det ingen som kan hjelpe meg litt her? Må da være en måte å få dette til på? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Jeg vet ikke i MS Excel, men i OpenOffice Calc har man COUNTIF For eksempel =COUNTIF(A1:A99; "ole") Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Jeg vet ikke i MS Excel, men i OpenOffice Calc har man COUNTIF For eksempel =COUNTIF(A1:A99; "ole") Den formelen der tror jeg teller antall ganger Ole forekommer i en liste fra A1 til A99. Det er den formelen jeg benytter i excel også. Det som er nøtta her er å telle antall unkie nummer for hver person i tillegg. Jeg fant imidlertid løsningen her forleden og vil legge den ut her i morgen slik at andre også kan få den med seg Ellers tusen takk for svar! Og her er løsningen: =SUM(IF(FREQUENCY(IF(A$2:A$15="ole";B$2:B$15);B$2:B$15)>0;1)) Denne formelen vil scanne gjennom A kolonnen etter "ole" og finne unike nummer. Er neppe særlig aktuelt for de fleste da...hehe Endret 29. april 2010 av MrVilla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå