Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter i underliv

Gjest Drama86

Anbefalte innlegg

Gjest Drama86

Hei!

I starten av november var jeg hos gynekologen for en vanlig sjekk. Hun tok alle slags tester på meg, å alt virket fint.

I slutten av november fikk jeg plutselig stikkende smerter i magen. Omtrent hver gang det stakk fikk jeg små blødninger. Det varte omtrent en uke. Jeg drog til legen, hun tok blodprøve og urinprøve, men alt var fint, hun trodde det kom av p-pillene.

Etter en uke hadde smerten flyttet seg til nedre høyde side av magen, rett ved eggstokken. Smerten kom og gikk, først som stikk, men så har de blitt mer og mer som sting aktig smerter som går av og på. Av og til kommer de flere ganger til dagen, andre dager sjelden, og noen dager aldri. Varierer fra uke til uke.

Tenkte jeg skulle få tatt meg en ultralyd, så bestilte legetime. Jeg drog inn til legen litt før jul. Da var ikke fastlegen min der, men jeg fikk en annen lege. Forklarte situasjonen, han tok blodprøve, kjente på magen, men virket ikke som han tok meg særlig alvorlig. Han ville ikke ta ultralyd på meg, han rådet meg heller å vente til over jul, om smerten fortsatte skulle jeg ringe en spesialist.

Jeg ventet til januar, smerten hadde ikke gått vekk, jeg fikk bestilt meg ultralyd, men den er ikke før 30 april.

Så jeg går rundt å tenker på hva det kan være. Har kommet inn på cyste. Også eggstokk kreft, men får vertfall ikke håpe det! Men er det andre som har opplevd noe lignende som har et mulig svar til meg?

Jeg har søkt meg rundt forbi i dag på nettet for å finne ut noen mulige svar. Er redd det skal være noe alvorlig.

I tillegg til smertene har jeg spydd to ganger om morgenen på jobb, på nyttår og en morgen forje helg. Har slitt med ryggsmerter og føler humøret har vært opp og ned. Skulle trodd jeg har mensen av og til, fordi symptomene er der. Men er ikke det. Har regelmessig vanlig mens, så skjønner ikke helt. Bruker yasminelle p-piller.

Har vært inne å lest om PCOS. Har noen av symptomene som er:

Trett, magesmerter, mer kroppshår enn normalt for ei kvinne, humørsvigninger, smerter i rygg, mer søthunger og matlysten til tider. Manglet også matlysten i 1-2 uker, men når menstrusjonen kom, fikk jeg den tilbake.

Er der noen der ute som har peiling på om jeg muligens har pcos, eller om det kan være noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cyster på eggstokkene som sprekker kan gi sterke stikkende smerter + blødning. Men dette er jo bare en liten del av mulighetene for hva det kan være.

Cyster er ikke sjeldent, men verdt å få sjekka ut!

Har du noen av symptomene på PCOS da?

Hvor gammel er du forresten? ;)

Lenke til kommentar

ja, men har vært hos legen flere ganger, de finner ikke utav det, så er derfor jeg må til ultralyd. Så er nok ikke noe kjønnsykdom.

Har bare noen av symptomene til Pcos..vet ikke om jeg har det, men prøver bare å finne utav det som stemmer mest.

Symtomene er: veldig trøtt for tiden, søtsugen, hormonelle svigniner utenom mens..skulle trodd jeg hadde mensen opp til flere ganger i mnd pga verk i ryggen og blir av og til veldig lei/deprimert og irritert uten grunn..slik som jeg er når jeg har mens. Har litt mer hårvekst enn vanlig føler jeg..litt mer under haka, "bart" osv..men det kan ligger i slekta også..så vet ikke jeg..men håper jeg ikke har Pcos heller..kan være komplikasjoner med å bli gravid i noen tilfeller der har jeg lest=/. Kan jo virke som at jeg er gravid på symptomene også, men det er jeg ikke! hehe

Men det kan være så mye, så er så vanskelig å prøve å finne utav hva det er. Jeg er bare bekymret over at det kan være noe alvorlig, så venter jeg helt til 30 april før jeg får ultralyd.

Jeg er 23 år forresten=). Så er det jeg som er drama 86 som startet forumet, hehe. Bruket ubevisst et annet navn sist gang ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...