Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Elkjøp Narvik følger ikke annonsegarantien!

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle gi litt ris og ros til Elkjøp..Så tilbudet på en Acer 23" skjerm i kundeavisa på nett og fant ut at jeg skulle stikke ned og kjøpe denne. Da jeg kommer ned forteller selger at dem ikke har levert ut elkjøpavisa denne uka, dermed gjelder ikke tilbudet. (Her lyver selger meg rett opp i trynet første gang)

Dette synes jeg er meget merkelig, så jeg ber dem finne ut hvor dette står, men det kan dem ikke. Men noen 3 dagers annonsegaranti får jeg ikke for de kan selv bestemme hvilke tilbud dem skal gi kundene..

Jeg sier noe sånt som at dette virker ekstremt sært.. Uansett, drar hjem og sender en mail til elkjøp kundesenter og får et KLART svar at her gjelder annonsegaranti etc. og jeg skulle bare henvise til mailen.. Jeg gjør så, tar utskrift av denne og går ned, sikker på at nå får jeg med meg skjermen..

Nå har dem ikke skjermen inne, så da tilbyr dem meg en dårligere skjerm, noe jeg selvsagt ikke vil ha, så jeg ser en noe dyrere Samsung skjerm med samme spesifikasjoner, men uten hdmi. Så jeg spør om jeg ikke kan ta den?

"Nei, den har ikke hdmi"sier selger.

"Ja, men jeg trenger ikke hdmi", sier jeg

Diskuterer litt om spesifikasjoner og at produsentene ikke angir samme info, noe dem gjør om du bare kan lese hva som står der..

Får uansett ikke denne skjermen og dem "sjekker" lageret sentralt og der har dem ikke andre enn 19"?!!!?!! De kan levere i midten av mars en skjerm, men ikke noe tidligere. Blir litt oppgitt nå og selger begynner å bli litt brysk, jeg orker ikke å krangle men sier noen ord om annonsegaranti og det siste selger sier på nytt dette at de ikke er med på alle tilbudene.

Nå kommer det positive, og det jeg liker ved Elkjøp. De har et veldig serviceinnstillt kundesenter og når jeg sender mail til dem på nytt beklager dem hele greia og ber meg kontakte dem på telefon.. Får så en 500,- dyrere 24" skjerm til samme pris.

Så selv om den lokale elkøp butikken ikke følger reglene så gjør dem det sentralt. Jeg har faktisk aldri hatt noen problemer med nettbutikken til elkjøp, bare positive erfaringer, derimot her i Narvik er det veldig sært. For ikke å snakke om prisene her, de er helt horrible. De kan være flere ganger så dyr som nettbutikken.. Og jeg vet ikke hvor mange ganger selger(ne) løy meg rett opp i ansiktet i løpet av konversasjonen. Det var kun 2 ganger jeg har bevis for det. Det med annonsegaranti og det at dem ikke hadde annet enn 19" på lager sentralt..

Dere får dømme selv om det er meg eller butikken som er sær..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si at Elkjøp Narvik er ekstremt sære, ja... EKSTREMT dårlig kundeservice og STOR mangel på kunnskap.

Skulle kjøpe mobil for 1 måned tid siden der, og sto og venta i ikke mer enn 40 minutter før jeg fikk hjelp. Prøvde og høre litt rundt telefoner om hva dem anbefalte, men ingen av de ansatte der da kunne hjelpe meg for dem "var ikke så oppdatert på det der."

Greit nok, får gå etter min egen kunnskap da, og velge selv.. Skulle ha N97 MINI, men han kom med vanlig N97.. Jeg sa "Nei, det der er ikke MINI som jeg vil ha."

Da presterer selger og krangle med meg en god stund før han gav opp og sa dem ikke hadde noen av dem inne uansett.

OOKEI, kanskje jeg heller skulle ta SE Satio da? MÅTTE ha telefon den dagen da jeg var fri for mobil og er veldig avhengig av en.

"Nå var du heldig, ser på skjermen at vi har kun èn igjen!"

Så knør han veeeldig lenge med å finne den, for og så stå og trykke på PC'en en enda lengre stund..

Så presterer han og si, etter veldig veldig lang tid, at den ene telefonen der vistnok var holdt av.. Så han ringer personen som hadde holdt av, og spurte om han skulle ha den. Nei, det skulle han ikke.

Såå jeg var vist "heldig" to ganger den dagen! .. Eneste kjipe var at han deretter fant ut at han ikke fikk lov å selge den uten binding alikevel fordi bedriften tapte på det grunnet avtaler med telenor (!?)

Endte så opp med og forlate butikken etter VELDIG VELDIG lang tid og ingen telefon..

ELENDIG!

Lenke til kommentar

Jeg synes det er flott at dere tar slike kamper. Det er til alles beste og alle bør stilles til ansvar for sine løfter, både private såvel som bedrifter.

Jeg håper bare at Elkjøp sentralt leser denne tråden slik at de kan stramme opp Elkjøp Narvik. Et dårlig rykte kan ta lang tid å rette opp, dessuten så har ikke Elkjøp så veldig mye godt rykte å gå på når det gjelder kampanjer, lokketilbud og bonushungrige selgere.

Lenke til kommentar

Elkjøp Sortland er helt ekstreme på noen punkter, de å.

Kjøpte Guitar hero 3, med gitar for 899,- med en gang den kom i butikken (en stund siden nå)

Etter en ukes tid, sluttet gitaren å funke. Spaserte ned til Elkjøp, leverte inn gitaren, fortalte hva som var galt og om mulighet for lånegitar? Nei, det kunne jeg ikke få. Men de skulle ringe meg tilbake ett om 1-2 dager om hva som var problemet med gitaren, og eventuelt hvor lang tid det ville ta å reparere/skaffe en ny.

Ringte elkjøp tredje dagen etter jeg var der, da de ikke hadde ringt. De hadde en mann på problemet, og skulle ringe tilbake senere samme dag.

Dagen etter, ringte jeg på nytt. Personen som hadde ansvaret for å sjekke gitaren, var sykemeldt, så ingenting hadde skjedd på den fronten. Jeg gikk en ukes tid å ventet, der jeg ringte av og til for å finne ut om de hadde gjort noe med den. Ingenting var skjedd.

SÅ jeg tok med meg pappa, og vi dro på elkjøp en tur sammen :)

Pappa sa at jeg SKAL ha ny gitar nå, eller pengenge tilbake.

Fikk ny gitar, og har ikke hørt noe siden. ^^

Lenke til kommentar
Gikk noen rykter om at de som jobbet på elkjøp@sortland gjemte seg for kundene i kjøleskapene til tider..

Ja, har selv erfart å gå inn i butikken, så simpelthen forsvinner de ansatte.

Ikke mye hjelp å få. Men bruker selv Elkjøp lite for tiden, dårlig service, og stive priser..

Lenke til kommentar

Er alle Elkjøp butikkene eid helt & fullt av Elkjøp sentralt? Bare lurer på om årsaken til diverse skrekkhistorier kan bero på at det evt. finnes delvis frittstående "franchise butikker" som liksom ikke føler seg forpliktet til å følge sentrale kampagner og tilbud?

Lenke til kommentar

Jeg vet at Elkjøp Narvik er en slik franchise, men skal dem være med i kjeden så får dem følge reglene eller komme seg ut så andre kan starte en elkjøp butikk i samme område. Er egentlig litt rart at Elkjøp lar dem drive på denne måten uten noen form for sanksjoner.. I det lange løp så skader det jo hele kjeden.

Jeg har intet imot Elkjøp generelt, synes dem har veldig gode priser på nett på enkelte varer, så jeg sjekker alltid der før jeg handler da ingen andre nettbutikker har mulighet å konkurrere på returordningen.. Og returordningen er for meg det viktigste..

Lenke til kommentar

Kjøpte Guitar hero 3, med gitar for 899,- med en gang den kom i butikken (en stund siden nå)

Etter en ukes tid, sluttet gitaren å funke. Spaserte ned til Elkjøp, leverte inn gitaren, fortalte hva som var galt og om mulighet for lånegitar? Nei, det kunne jeg ikke få.

Det holder jeg jammen med dem i også. Rimelig behov er sentralt i retten til låneprodukt.

Lenke til kommentar
Jeg vet at Elkjøp Narvik er en slik franchise, men skal dem være med i kjeden så får dem følge reglene eller komme seg ut så andre kan starte en elkjøp butikk i samme område. Er egentlig litt rart at Elkjøp lar dem drive på denne måten uten noen form for sanksjoner.. I det lange løp så skader det jo hele kjeden.

Helt enig. Og i det minste burde det opplyses på nettet hvilke butikker som ikke er kjede-eid og som derfor kan falle utenfor generelle kampagner o.l.

(mulig det er opplyst et sted, men jeg har ikke snublet over det i allefall)

Lenke til kommentar

Det er samme problem på Elkjøp Mysen, jeg har fått som forklaring at dette er en egen bedrift å kun bruker navnet til Elkjøp. Men er helt enig, skal dem hete Elkjøp får dem ha tilbudene som kommer.

En annen ting som ofte kjennetegner Elkjøp i Mysen er at dem gjerne ikke har ting på lager å prøver å selge deg en mye dyrere tilsvarende vare, dette har faktisk skjedd hver eneste gang jeg har vært inne der.

Handler nå på Elkjøp på vinterbro, der er det kjempe bra kundeservice men jeg vet ikke om dem er eid av elkjøp eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...