NgZ Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hei, Får tilbake penger for et defekt kort nå, og lurer på hva eg skal kjøpe meg i stedet. Egentlig hadde jeg tenkt å få en erstatningsvare, og er ikke interessert i å legge masse penger for å få det aller beste nå når jeg får penger igjen i stedet. Samtidig frister det jo med en liten oppgradering når sjansen byr seg. Jeg får sannsynligvis igjen noe over tusen kr, og er ute etter å få mest mulig for pengene uten å spytte i noe mer enn tusen til. Det jeg er mest opptatt av er ytelsen i spill, siden det hovedsaklig er det jeg bruker stasjonærmaskinen til. Men jeg spiller ikke noe voldsomt lenger, og er ikke voldsomt kresen heller. De r n fordel om viften ikke går for fullt når det ikke trengs, og at det ikke bråker *veldig* på idle. Ellers ikke noen spesielle krav. Prosessoren i maskinen er en E6600 som kjører på 3,4Ghz. Det er mao ikke noe quad core beist, men den kjører br på den klokken, og jeg vil ikke tro den blir en faskehals i systemet. Men om noen tror det, så si ifra, det er jo ikke noe vits i å ha mer skjermkort enn jeg får utnyttet. Så, hva eanbefaler dere i prisklassen 2k? Ser for meg åat jeg kjøper fra Dustin, forresten, da de er en del biligere på noe annet jeg skal bestille i samme slengen. (Hurra for studentrabatt og billig frakt. ). Selv om det ikke er noe krav, må jo frakten i den andre nettbutikken regnes med i prisen når man ser på om det er verdt det. Jeg har kikket litt på dette HD 5770-kortet. Er det et greit valg? Det er veldig snilt priset, og har DX11. Men så aner ikke jeg om DX11 er noe man trenger, eller om man i praksis vil få bedre ytelse flere år fremover med f.eks. HD 4890 I tillegg fikk jeg nettopp et tlbud om å kjøpe et brukt GTX 275 896MB til 800kr. Er dette et godt kjøp? Ser det ligger på rundt 2k, og jeg må si det frister veldig å bare hoppe på dette. Håper noen har noen fornuftige innspill, for det går bare rundt for meg når jeg skal begynne å kikke på spesifikasjoner. Merker at det er noen år siden sist. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hopp på GTX275 tilbudet du fikk. Det ser ut som utviklerene har adoptert DX11 ganske raskt og det er flere spill som enten er ute eller er om hjørnet. STALKER COP, DIRT2, AvsP, Metro 2033, Battleforge, Battlefield BC2. DX11 kan gi deg høyere ytelse eller penere grafikk over DX10, men om et likevel er verdt det over den høyere ytelsen og lavere prisen til GTX275 er i beste fall tvilsomt. Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Ville nok valgt 275 kortet ja. 800 kr er en steike god deal! Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 GTX 275 896MB til 800kr er en veldig god deal. Jeg ville gått for dette og heller spart en tusenlapp eller to til senere oppgradering rundt årsskifte. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Kjøpte GTX 275 jeg. Kjøpte en SSD-disk fra samme selger samtidig, så det var jo bare å hoppe på skjermkortet også. Når Radeon X1900 duger fint til Arkham Asylum i mine øyne, må jo et GTX 275 blow my mind. Takk for svar. Endret 19. februar 2010 av NgZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå