Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blir veldig fort mett

Gjest Mett!

Anbefalte innlegg

Hei folkens..

Noen som har tips til hvordan jeg kan bli mindre mett så fort? Jeg blir stappmett bare jeg spiser et rundstykke og drikker litt melk. Jeg må opp i vekt, og må derfor spise mer, men jeg klarer det jo ikke fordi jeg blir så utrolig fort mett.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest trådstarter

Jeg spiser veldig ofte og lite. Spiser generelt ting som metter lite, men hjelper ikke så mye dessverre... Jeg går jo konstant rundt og er stappmett fordi jeg må spise så ofte.. :(

Lenke til kommentar
Har det samme problemet. Hver gang jeg spiser kjenner jeg at maten presser seg vei opp halsen igjen, og jeg blir kvalm bare av tanken. Har du noen psykiske sperrer tror jeg det er lurt å bli kvitt dem også.

Jeg er lik som deg her tror jeg. Klarer bare små porsjoner. Nå er jeg normalvektig så egentlig er det ikke noe problem for meg. Spiser bare ofte og lite. Men trådstarteren kunne kanskje prøvd å drikke mer, som inneholder en god mengde kalorier. Kanskje du ikke får den samme metthetsfølelsen da. Siden det er svært mange som er overvektig og gjør den feilen, fordi de merker ikke at det er "mat".

Lenke til kommentar
Generelt, spis oftere, og pass bedre på hva du spiser. F.eks.: fett og proteiner blir du raskere mett av, og vil ikke akkurat hjelpe deg med å gå opp i vekt.

hmm, trudde man ble feit av fett jeg ;)

Nei, det blir du ikke ;)

En kalori er en kalori, og du finner mest kalorier i karbohydrat, og for å legge på deg, må du ha fått i deg for mye kalorier i løpet av en dag, så om du vil legge på deg, spis karbohydrat.

Lenke til kommentar

Bullshit. 1g karbs = 4kcal, samme gjelder for protein. 1g fett = 9kcal.

Tips til trådstarter: spis så mye du klarer, og suppler med et par SS med sunn olje per dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...