Plutoid Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Har nå brukt itunes og lagt all CD musikk på PCèn og brukt MP3-320kbps. Kobler min nye Squeezebox Duet til steroanlegget. Jeg får en veldig lav lyd. Må høyt opp i volum for å fa en høy nok lyd. Er det instillinger jeg har gått glipp av. Trodde det var standard volum, om man koblet til ekstern CD eller andre enheter. Kan noen hjelpe meg med problemet. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hvilken kabel bruker du mellom anlegget og Squeezeboxen? Optisk, coax, phono eller jack? Har du justert på lyden på Squeezeboxen også? Lenke til kommentar
Plutoid Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Hvilken kabel bruker du mellom anlegget og Squeezeboxen? Optisk, coax, phono eller jack? Har du justert på lyden på Squeezeboxen også? Jeg bruker de kablene som fulgte med "phono". Er på nesten maks volum på "fjernkontrollen". På softwaren nede var det ett sted jeg fant man kunne justere lyden, justerte men det ble ikke høyere lyd. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Da jeg kjøpte min, ble jeg fortalt av duden på Soundgarden at jeg burde kjøpe nye kabler for de som var med var ikke noe særlig. Lenke til kommentar
DJCrapBag Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Du bør absolutt bytte til bruk av optisk kabel. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Er på nesten maks volum på "fjernkontrollen". Max på fjernkontrollen gir vel et normalt utgangssignal. Bruk så volumkontrollen på anlegget for å justere volumet. Frode 1 Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Kan være komplikasjoner med det gamle lydkortet.. er dette et integrert lydkort? Har du utvidet hele mixeren som er integrert i windows å kontrollert at alt står på fult? Lenke til kommentar
Plutoid Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Har problemet med lav lyd fra ut fra Squeezeboxen ennå. Er det noen som har løst problemet. Finner ikke ut av det. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Jeg har brukbar lyd fra min, så kan ikke hjelpe deg. Du får prøve på det offisielle forumet for Squeezeboxer osv. Evt. håpe at Logitechs møkkjævlige kundeservice kan hjelpe deg. De har til gode å kunne hjelpe meg med problemen mine med Duet, men du kan jo ha flaks. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Det finnes to typer "signaler" på phono kontakten. Det ene er linjeutgang og det andre er lydutgang(veldig usikker på navnene som brukes, men eg skal forklare forskjellen). Linjeutgangen har et fast lydnivå som ikke lar seg endre. Dette brukes for å koble lydkilde til en forsterker på en slik måte at forsterkeren VET lydnivået på inngangen, og lydnivået justeres på forsterkeren. Lydutgang derimot justeres på lydkilden og brukes ofte mot headset og høytalere uten forsterker. Linjeutgangen er uten forsterker og lydutgangen er med forsterker. Phonoutgangen på en Squeezebox kan være begge deler og justeres via webgrensesnittet under Spiller -> (navn på spiller) -> Lyd -> Volumkontroll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå