Gå til innhold

Squeezebox Duet lav lyd

Anbefalte innlegg

Har nå brukt itunes og lagt all CD musikk på PCèn og brukt MP3-320kbps. Kobler min nye Squeezebox Duet til steroanlegget. Jeg får en veldig lav lyd. Må høyt opp i volum for å fa en høy nok lyd. Er det instillinger jeg har gått glipp av. Trodde det var standard volum, om man koblet til ekstern CD eller andre enheter. Kan noen hjelpe meg med problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken kabel bruker du mellom anlegget og Squeezeboxen? Optisk, coax, phono eller jack?

Har du justert på lyden på Squeezeboxen også?

Jeg bruker de kablene som fulgte med "phono". Er på nesten maks volum på "fjernkontrollen". På softwaren nede var det ett sted jeg fant man kunne justere lyden, justerte men det ble ikke høyere lyd.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Det finnes to typer "signaler" på phono kontakten. Det ene er linjeutgang og det andre er lydutgang(veldig usikker på navnene som brukes, men eg skal forklare forskjellen). Linjeutgangen har et fast lydnivå som ikke lar seg endre. Dette brukes for å koble lydkilde til en forsterker på en slik måte at forsterkeren VET lydnivået på inngangen, og lydnivået justeres på forsterkeren. Lydutgang derimot justeres på lydkilden og brukes ofte mot headset og høytalere uten forsterker. Linjeutgangen er uten forsterker og lydutgangen er med forsterker.

Phonoutgangen på en Squeezebox kan være begge deler og justeres via webgrensesnittet under Spiller -> (navn på spiller) -> Lyd -> Volumkontroll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...