badlane Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Halloen. Lest og søkt meg grøn men finn ikkje noko skikkeleg svar på spørsmåla mine, så prøver her. Er innkalt i Garden i april i år. Har lest ein del drit om det, mykje ventling og svart teneste. Eg søker ei utfordrande teneste både fysisk og psykisk. Alternativa er Luftforsvaret eller Sjøforsvaret. Men, eg har to fag frå vidaregåande som eg lyte ta opp igjen, pluss eg ønskje og ta vertfall eit par kurs som forsvaret tilbyr iløpet av førstegongstenesten. Så da er spørsmålet: kva er beste alterativ for meg av desse tre? Håpar det er nokon sjele her so kunne hjulpe meg, hadde eg sett stor pris på. På forhånd takk:) Lenke til kommentar
HrMetics Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Det er mange grå tjenestestillinger i Luftforsvaret, så om du ønsker en utfordrende tjeneste, ville jeg kanskje valgt Sjøforsvaret. Det finnes for all del utfordrende stillinger i luft også, men totalt har jeg inntrykk av at Sjøforsvaret tilbyr hakket mer givende tjenestestillinger. Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Hæren har jo GSV, som har ganske krevende tjenester.... Men luftforsvaret har Basesett-troppene og Sjøforsvaret har jo blant annet jegertjenester som er svært utfordrende, men jegertjenestene som sjøforsvaret tilbyr er jo veldig harde. Men om man kommer seg på et fartøy, er vel det en veldig givende tjeneste hvor man opplever mye. Nå er Garden den største bataljonen i Hæren mener jeg å huske, derfor er det også mer venting når alle gutta skal gjennom det samme. Men om du tjenestegjør i Garden tror jeg det vil gi deg økte sjanser for å ta opp fag. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Det er mange grå tjenestestillinger i Luftforsvaret, så om du ønsker en utfordrende tjeneste, ville jeg kanskje valgt Sjøforsvaret. Det finnes for all del utfordrende stillinger i luft også, men totalt har jeg inntrykk av at Sjøforsvaret tilbyr hakket mer givende tjenestestillinger. Sjøforsvaret har da minst like stor andel "grå" tjenestestillinger. Spesielt siden skipene så vidt seiler for tiden. Jeg ville valgt garden av de tre. Eller søkt meg til hæren i nord-Norge. Hmmm. Leste ikke første post godt nok. Er du innkalt i april får du ikke flytta innkallingstidspunkt til senere, og da er det bare luft, garden og sjø som er alternativene. Jeg ville valgt garden. Du kan ta opp fag uansett hvor du er. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg ville også valgt garden. Alt i alt er det nok en mer givende tjeneste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå