AKIRAx77 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) For en tid tilbake så valgte en stor fotobutikk og legge ned en del av sin virksomhet og annonserte til sluttkunder et opphørssalg. Fotovideo snappet opp hele inventaret før det salget ble gjort. Jeg ANTAR det er dette de nå selger som "Partivaresalg". Jeg bare lurer på om noen kan bekrefte det jeg sitter igjen med følelsen av. Nemlig at det ikke er spesielt billig, og ihvertfall ikke er noe opphørssalgs oppkjøps priser. Kjenner jeg blir litt provosert av hvor stort de slår det opp på forsiden av siten sin. De fleste som følger med vet nøyaktig hvor dette kommer fra og at fotovideo har kjøpt dette veldig billig. Vet vi som kunder ikke kan kreve at de skal videreføre den prisen direkte. Men kjenner at det smaker litt uggent at de kjøpte opp noe som kunne vært en salgsfest for kunder i Oslo og selger det "ikke spesielt billig". Ta en titt: http://www.fotovideo.no/aspx/produkter.asp...g1txt=Partisalg og fortell meg gjerne at jeg tar feil. Men etter og har sammenlignet en 4 - 5 produkter mot prisguiden kom de ut like dyre eller dyrere. Utenom dette så må jeg bare si at jeg er veldig fornøyd kunde av fotovideo og anbefaler dem til de fleste da de har nettpriser i butikken. Derfor jeg også trodde de var litt bedre enn og gjøre dette. AKIRA Endret 18. februar 2010 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Nåja, det finnes jo grenser hvor hvor mye man kan senke prisen. En del dyre objektiver selges for 60% av nypris, som er lavere enn det man finner dem brukt. Syntes det er grei deal. Billige produkter har man ofte mindre å gå på. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Ok, men det er interesant. Objektivene følte jeg det er litt vanskelig og sammenligne priser på. Hvem selger i like stort omfang som fotovideo? Men det er interesant. Lette etter et 35 eller 50mm objektiv til Nikon. Det har jeg vurdert en stund, men fant ikke. Skal ta en titt til. AKIRA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 For en tid tilbake så gikk jo en stor butikk i Oslo konkurs og Fotovideo snappet opp hele inventaret. Jeg ANTAR det er dette de nå selger som "Partivaresalg". Nå gikk ikke den andre butikken konkurs. Den ble lagt ned av eierene fordi denne butikken passer ikke deres profil. Men det stemmer at FotoVidoe kjøpte opp varebeholdningen, og det er nok meget sannsynlig at en del av disse varene er stammen i Partivaresalget til Fotovideo. Om det hadde blitt så veldig mye billigere hvis den andre butikken hadde hatt sitt opphørssalg, det tviler jeg på. Nettopp fordi det var en styrt avvikling av butikken og ikke en konkurs. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Har også sjekket 8 produkter og alle var dyrere enn konkurentene. Utrolig tragisk partisalg... Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Ta en titt: http://www.fotovideo.no/aspx/produkter.asp...g1txt=Partisalg og fortell meg gjerne at jeg tar feil. Men etter og har sammenlignet en 4 - 5 produkter mot prisguiden kom de ut like dyre eller dyrere. Noen av produktene er adskillig billigere enn "markedspris", andre ligger på markedspris eller en anelse over. Tror du har hatt litt "uflaks" med hvilke av produktene du er interessert i. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Nå er det jo ikke sikkert de fikk det så ENORMT billig heller da. Det finnes også grenser for hvor billig det er vits i å selge ting, siden FotoVideo da metter markedet som de selv skal operere i etter at "partisalget" er over... Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Nå gikk ikke den andre butikken konkurs. Den ble lagt ned av eierene fordi denne butikken passer ikke deres profil Ser du har helt rett! Linker til artikkel for referanse: http://www.akam.no/artikler/fotoknudsen_pr...er_dorene/74538 AKIRA Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Det finnes også grenser for hvor billig det er vits i å selge ting Vel, litt av poenget er vel at hvis de IKKE hadde kjøpt det opp (etter ett annonser opphørssalg) så ville de nok vært solgt til kostpris eller lavere. Nå vil jo fotovideo tjene penger på det. Som er helt i dem sin rett. Det bare smaker litt uggent og vite at tilbudet kunne vært så mye bedre om kravet til og tjene penger ikke var der. Da kan jeg like godt kjøpe et annet sted eller senere i steden for og føle at jeg fikk et unikt tilbud. Men som noen sier over her. De litt mer high end produktene har lavere priser, og at jeg kanskje har vært litt uheldig i det som intereserer meg. Fult mulig! AKIRA Lenke til kommentar
ozone Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Det bare smaker litt uggent og vite at tilbudet kunne vært så mye bedre om kravet til og tjene penger ikke var der. Kardemomme by har helt sikkert plass til en innbygger til Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Mye av det som blir solgt på partisalget er vel produkter Fotovideo hadde i sine hyller før de kjøpte opp fotoknudsen pro sitt varelager. Halvparten av varene de selger på partisalget er jo Sigmaobjektiver, so Fotovideo er importør av. Der er det vel noen greie priser for de som synes Sigma er spennende. Et Canon 800mm objektiv til over Kr. 103.000,- er ikke akkurat det jeg vil kalle tilbud. Sparer over Kr. 20.000,- på å bestille fra Adorama. Det eneste jeg synes var litt interessant de første dagene, var Nikon D700 til Kr. 15.000,- Den sto ikke på partikjøpsalglisten heller. Nå er jo prisen satt opp på det til Kr. 17.995,- Men selv om Kr. 15.000,- var en grei pris for et Nikon D700 så var det uten Check and Clean som de fleste kameraer de selger har. De sier det er verdt Kr. 3.200,- Da er det jo bedre å handle av Interfoto både før og etter tilbud, der koster Nikon D700 Kr. 17.990,- altså billigere enn Fotovideo og hos Interfoto følger Check and Clean med på kjøpet. Jeg fant ikke noe spennede på partisalget til Fotovideo, men at noen kan klage på at de selger varene på salg for dyrt, det er ikke riktig. Da er det bare å handle andre steder. Lenke til kommentar
magneska Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Det bare smaker litt uggent og vite at tilbudet kunne vært så mye bedre om kravet til og tjene penger ikke var der. Kardemomme by har helt sikkert plass til en innbygger til Virker som om det er opptil flere her som burde pakke kofferten ja! Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Men etter og har sammenlignet en 4 - 5 produkter mot prisguiden kom de ut like dyre eller dyrere. AKIRA Kjøpte en Sigma 150-500, pris: 5895,-. Dagens pris: 7290,- hos JP. Sparte 1395,-. Ikke ille det vel? Endret 18. februar 2010 av BIGG Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Nåja, det finnes jo grenser hvor hvor mye man kan senke prisen. En del dyre objektiver selges for 60% av nypris, som er lavere enn det man finner dem brukt. Syntes det er grei deal. Billige produkter har man ofte mindre å gå på.Og en del produkter selges til 130% av prisen hos andre konkurrenter - på "salg"... F.eks. Sigma 100-300mm f/4 kostet over 17000, mens andre hadde den til 13000. "Før" kostet den under 10 lapper... Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Jeg kjøpte Nikon D300s til den nette sum av 9.995. Billigste pris andre steder (unntatt Fotomagasinet.no som eies av FV) er 11.985. M.a.o. 2.000 kr spart. Eller spart og spart, hadde jeg ikke funnet dette tilbudet hadde jeg aldri byttet ut mitt D300, hehe. Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Der tar du feil, billigere på Interfoto. Nikon D300s koster der Kr.9.990,- og der får du med dust removal. Nå har jeg gitt litt mye reklame til Interfoto, så jeg tar med noen andre eksempler fra et par andre kjeder, som viser at Fotovideo ikke er noen tilbudsbutikk. Nikon D300s m/16-85VR Elkjøp Kr.13.995,- Hvis en trekker fra hva objektivet koster på Fotovideo, koster D300s Kr. 9.600.- Japanphoto har også det samme tilbudet til Kr. 4,- dyrere. Nikon D300s m/18-200VRII Japanphoto Kr.15.999,- Fotovideo Kr.17.995,- Det er partisalg det! Endret 18. februar 2010 av Fytterakkern Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Der tar du feil, billigere på Interfoto. Nikon D300s koster der Kr.9.990,- og der får du med dust removal. Ser du har rett i det - kanskje de ville solgt mer der ute på Høvik hvis de tilsluttet seg diverse prissøketjenester? Denne finnes ikke på Kelkoo, og heller ikke på Akams pristjeneste. Ellers så er jo også dette en kampanje ut februar ser jeg. De 5 kronene det var dyrere på FV takler nok lommeboka mi også, hehe. Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Jeg tror nok du sikkert tåler de 5 kronene. Men jeg ville bare fremme at Fotovideo ikke er den billigste butikken. De trenger konkurranse, etter at Fotoknudsen Pro sin butikk ble lagt ned, og etter at Fotovideo ga oss partisalget. Vil anbefale Interfoto på Høvik, mer stille og rolig enn Fotovideo. Ikke sånne kaotiske trafikkforhold som i Møllergata. Gratis parkeringsplasser rett på utsiden av døra, trenger ikke tenke på at du må fly til bilen å legge på mer penger på parkeringsautomaten hvis du er i et ordentlig handlemodus. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Gratis parkeringsplasser rett på utsiden av døra, trenger ikke tenke på at du må fly til bilen å legge på mer penger på parkeringsautomaten hvis du er i et ordentlig handlemodus.Dog er de noen av de trangeste plassene jeg har sett i Norge... Fint sted for Toyota Iq eller Smart... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Men jeg ville bare fremme at Fotovideo ikke er den billigste butikken. De trenger konkurranse, etter at Fotoknudsen Pro sin butikk ble lagt ned De får god konkurranse i løpet av et par-tre måneder. En annen aktør kommer til å starte opp en stor fotobutikk midt i Oslo sentrum... enda mer midt i sentrum enn FotoVideo. Det underlige er at FotoKnudsen Pro valgte å legge ned bare dager etter at dette ble endelig bestemt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå