asghus Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hei! :-) Jeg er en gutt på 17 år som vil søke lærlingelass i lofoten. Jeg har til nå sendt ca 15+ søknader og vil sende flere! Men kan ikke komme på flere bedrifter som jeg kan søke hos! Hjelp? Lenke til kommentar
DCG Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Opplæringskontoret i fylket har oversikt over godkjente lærebedrifter du kan søke på. Ellers så er jo gulesider ganske grei. Lenke til kommentar
asghus Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 har kanskje fått meg lærlingeplass nå.. men hvordan er det med skole osv? må man fortsatt ha noen fag eller noe?:S har hørt at lærlingetid ikke bare er jobbing, så skjønner ikke helt :s Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 er ikke bare jobbing nei, du har x antall timer uken i oppgavetid hvor du skal løse både "papiroppgaver" i rein tekst samt mer praktisk labbing. du har en faglig leder/ansvarlig i lærebedriften som følger deg opp sitter du fast på en oppgave samt gjennomgang av tingene før du starter på de. så skal du føre lærlingsbok eller hva det nå enn heter i denne reformen. Lenke til kommentar
asghus Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Hvis jeg skaffer meg avtale med en bedrift utenfor vigo.. og da skriver inn infoen deres på vigo.. Får jeg oppgaver i posten? Får bedriften oppgaver ? skjønner ingenting! hjelp :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå