Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med tomgang på Hyundai Coupé

Anbefalte innlegg

Wierd problem.. tomgang går helt bananas når jeg lar den stå å gå uten AC koblet på.. samme problemet dukker opp om jeg skrur ac på fullt.. Tror kanskje det er tomgangsregulatoren som har ryki ? noen vært borti lign problem?

Den jokker altså såpass på turtallet på tomgang at den nesten kvæler seg..

Bilen er en 1.6L 1997mod Hyundai coupe, med byttet luft filter til short ram.. Belter-tennplugger er byttet nå nylig sammen med oljefilter og olje.. byttet coil ledninger for 2 år siden <- kan de skape sånne problemer ved feil på kabl?

Alle tips tas imot med takk, Har ettermontert vakuum måler i bilen..

Endret av blade_slayer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wierd problem.. tomgang går helt bananas når jeg lar den stå å gå uten AC koblet på.. samme problemet dukker opp om jeg skrur ac på fullt.. Tror kanskje det er tomgangsregulatoren som har ryki ? noen vært borti lign problem?

Den jokker altså såpass på turtallet på tomgang at den nesten kvæler seg..

Bilen er en 1.6L 1997mod Hyundai coupe, med byttet luft filter til short ram.. Belter-tennplugger er byttet nå nylig sammen med oljefilter og olje.. byttet coil ledninger for 2 år siden <- kan de skape sånne problemer ved feil på kabl?

Alle tips tas imot med takk, Har ettermontert vakuum måler i bilen..

Det kan være TPS som streiker. Prøv å slå på den mens moteren går. Det hjalp hos meg, byttet den ca 3000 kroner og problet forsvant.

Lenke til kommentar

Start alltid med det enkle, bytt aldri en del til 3000 uten å feilsøke. Prøv å rens tomgangsstilleren. Det kommer oljedamp fra motoren inn i denne som gjør at den tetter seg og da slipper ikke nok luft forbi dermed går den dårlig eller ujevnt på tomgang.

Ingen som bytter ut en del til 3000 uten å feilsøke. :yes: Jeg brukte VagCom og mange timer før feilen ble funnet.

En annen mulighet er luftmassemåler. her og ambefales ikke at den byttes uten feilsøking.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Har også en Coupe, sliter med akkurat samme problemet (tror jeg)...

Av og til driver den å jager mellom ca 900-1500 omdreininger på tomgang, vet ikke om det er det samme som du har?

Du får si fra om du får det fikset :)

TPS - hva er det?

tomgangsstilleren - hvor finner man den?

sorry for at jeg stjelte tråden din litt, men tenkte at det kansje var litt teit å lage to tråder om samme problem på samme bil :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...