Blade Banan Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Wierd problem.. tomgang går helt bananas når jeg lar den stå å gå uten AC koblet på.. samme problemet dukker opp om jeg skrur ac på fullt.. Tror kanskje det er tomgangsregulatoren som har ryki ? noen vært borti lign problem? Den jokker altså såpass på turtallet på tomgang at den nesten kvæler seg.. Bilen er en 1.6L 1997mod Hyundai coupe, med byttet luft filter til short ram.. Belter-tennplugger er byttet nå nylig sammen med oljefilter og olje.. byttet coil ledninger for 2 år siden <- kan de skape sånne problemer ved feil på kabl? Alle tips tas imot med takk, Har ettermontert vakuum måler i bilen.. Endret 18. februar 2010 av blade_slayer Lenke til kommentar
Indian Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Wierd problem.. tomgang går helt bananas når jeg lar den stå å gå uten AC koblet på.. samme problemet dukker opp om jeg skrur ac på fullt.. Tror kanskje det er tomgangsregulatoren som har ryki ? noen vært borti lign problem? Den jokker altså såpass på turtallet på tomgang at den nesten kvæler seg.. Bilen er en 1.6L 1997mod Hyundai coupe, med byttet luft filter til short ram.. Belter-tennplugger er byttet nå nylig sammen med oljefilter og olje.. byttet coil ledninger for 2 år siden <- kan de skape sånne problemer ved feil på kabl? Alle tips tas imot med takk, Har ettermontert vakuum måler i bilen.. Det kan være TPS som streiker. Prøv å slå på den mens moteren går. Det hjalp hos meg, byttet den ca 3000 kroner og problet forsvant. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Min er også litt rar på tomgang, men merker det kun når det er kaldt.. Han ligger på litt under 1000 stabilt, men hvis jeg ruser litt synker den til litt under 500 og dør nesten ut, så stiger den til 1000 igjen Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Start alltid med det enkle, bytt aldri en del til 3000 uten å feilsøke. Prøv å rens tomgangsstilleren. Det kommer oljedamp fra motoren inn i denne som gjør at den tetter seg og da slipper ikke nok luft forbi dermed går den dårlig eller ujevnt på tomgang. Lenke til kommentar
Blade Banan Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Skal ta og sjekke opp alt dere har skrevet.. Har ikke hatt tid enda da det har vært mye jobbing å SNØMÅKING for å komme meg på jobb at jeg har hatt null løst å kikke på bil problemer Lenke til kommentar
Indian Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Start alltid med det enkle, bytt aldri en del til 3000 uten å feilsøke. Prøv å rens tomgangsstilleren. Det kommer oljedamp fra motoren inn i denne som gjør at den tetter seg og da slipper ikke nok luft forbi dermed går den dårlig eller ujevnt på tomgang. Ingen som bytter ut en del til 3000 uten å feilsøke. Jeg brukte VagCom og mange timer før feilen ble funnet. En annen mulighet er luftmassemåler. her og ambefales ikke at den byttes uten feilsøking. Lenke til kommentar
Blade Banan Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Har fortsatt ikke fått sjekket problemet.. Men tror topp pakningen må byttes uansett til sommeren! Nå har jeg kjøpt inn det meste, så for håpe jeg ikke kødder te det når jeg skrur skitten fraværandre ikke minst når det blir satt på plass igjen Lenke til kommentar
Superalex1 Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Har også en Coupe, sliter med akkurat samme problemet (tror jeg)... Av og til driver den å jager mellom ca 900-1500 omdreininger på tomgang, vet ikke om det er det samme som du har? Du får si fra om du får det fikset TPS - hva er det? tomgangsstilleren - hvor finner man den? sorry for at jeg stjelte tråden din litt, men tenkte at det kansje var litt teit å lage to tråder om samme problem på samme bil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå