The Norwegian Drone Pilot Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Heisann. Mitt navn er Tom-Helge. For ikke så alt lenge siden, så skiftet jeg min AMD Athlon 64 X2 4600+ AM2 prosessor mot en AMD Athlon 64 X2 7850 Black Edition AM2+ prosessor. Når jeg gjorde det så hadde jeg ASUS M2N32-SLI Deluxe hovedkortet. Men skiftet det hovedkortet nylig ut mot en ASUS M4A79 Deluxe. Og jeg skal jo klare å klokke min nye CPU en del bedre med det nye hovedkortet enn med det gamle hovedkortet etter hva jeg har funnet ut. Men rett meg hvis jeg tar feil. Men hvertfall, det jeg lurer på er om noen her har noen erfaringer på hvor langt jeg kan klokke min CPU med det hoverdkortet jeg har nå?. Hvis du har noen erfaringer med hvor langt jeg kan klokke min CPU, så må du helst poste alle instillingene i BIOS som er forandret på osv. Sånn at jeg vet hva jeg kan endre på i BIOS for å få en høyere klokk samtidig som CPU'en er 100% stabil. Jeg har bare sånn i farta klart å klokke den til 3 GHz uten noen problemer da. Men en 2.8 GHz Black Edition CPU skal no klare mere enn 200 MHz i overklokk da. Ja har prøvd å klokke CPU'en lengere enn til 3 GHz da, men fant ut at maskinen min var ikke helt stabil da. Er helt sikker på grunn av at jeg har noen instillinger i BIOS feil da. Jeg har ikke satt meg helt inn i det her med overklokking av CPU helt enda, så er derfor jeg spør. Her er hvertfall et screenshot i fra CPU-Z om infoen i fra CPU'en min hvis dere vil ha det. Hilsen Tom-Helge. EDIT: Ser at jeg mest sannsynligvis har denne topic'en på feil plass nå. Denne topic'en skal egentlig ligge under 'Overklokking av prosessor' tror jeg. Så kan noen forum moderatorer flytte topic'en om nødvendig da?. Endret 18. februar 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Tror du burde øke vCore. Sett vcore til 1,25 elns. så øker du fsb'n/multiplier helt til det når maksgrensa på stabilitet iforhold til den vcoren. Husk og ha disen kjøling. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Tror du burde øke vCore. Sett vcore til 1,25 elns. så øker du fsb'n/multiplier helt til det når maksgrensa på stabilitet iforhold til den vcoren. Husk og ha disen kjøling. CPU-Z viser feil volt. For CPU'en der har egentlig 1.3250v. Men nå så kjører jeg CPU'en 100% stabilt på 3080 MHz med 220 i CPU Frequency mens Multiplieren er på default som da er 14. CPU'en har da 1.35v. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå