Gå til innhold

WLC og accesspunkter til trådløst nettverk

ilpostino

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å få satt opp et trådløst nettverk i en ebdrift og trenger noen tips. bedriften holder til over to etasjer hvor hvor etasje består av to fløyer som hver er på cirka 150 kvadrat (dette er bare et cirkatall). Hvor mange accesspunkter tror dere trengs på hver etasje og hvordan skal disse bli "bundet sammen". det trådløse nettveket skal være et gjestenettverk som skal være adskilt fra bedriftsnettverket.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer å få satt opp et trådløst nettverk i en ebdrift og trenger noen tips. bedriften holder til over to etasjer hvor hvor etasje består av to fløyer som hver er på cirka 150 kvadrat (dette er bare et cirkatall). Hvor mange accesspunkter tror dere trengs på hver etasje og hvordan skal disse bli "bundet sammen". det trådløse nettveket skal være et gjestenettverk som skal være adskilt fra bedriftsnettverket.

Jeg vet ikke om dette hjelper veldig mye, men.

Det avhenger av hvor kraftige traadloese bokser dere kjoeper inn. Det gaar ogsaa ann aa kjoepe inn ekstra antenner saa signalene rekker lenger og blir sterkere.

For at gjestenettet ditt skal vaere adskilt fra bedriftsnettverket maa gjestenettverket vaere paa et annet VLAN. Bruker du f.eks Cisco switcher eller lignende for og dele ut nett med, kan dette lett konfigureres der. Da oppretter du bare to forskjellige VLAN, og kobler alle de traadloese routerne / access punktene paa samme VLAN. Haaper dette hjalp hvertfall litt :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...