faaeri Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hvis du tror at denne vinteren noen gang tar slutt, har Sony en nyhet for deg. Les mer Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Litt off topic, men finnes det kompaktkameraer i det hele tatt uten ekstra skall som klarer seg ned til 20-30 meter? Alle jeg finner går bare til 10m, og det blir fort litt bortkastet om man skal dykke Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 [TX5] er med andre ord ikke det aller mest vanntette kameraet på markedetHvor er alle disse vanntette kameraene?! Jeg prøvde meg i prisguiden forrige uke og fant ingen. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Finnes massevis av dem som går ned til 3m, og en del ned til 10m, "Waterproof camera" eller "underwater camera" på google gir deg oversiktslister Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Tror nok du er inne på noe der, såvidt sett selv for ei som dykker, og så ut som eneste skikkelig løsning er eget vanntett hus som kameraet settes inn i. Da åpner det feks for speilrefleks også. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Må ærlig innrømme at det hadde vært gøy med et vanntett kamera. Lenke til kommentar
Spiffy Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Selv om de er spesifisert til 10m holder de gjerne dypere enn som så. Jeg har hvertfall dykket med mitt aldrende Olympus Mju 770SW (forgjengeren til nåværende Tough modeller) og det gikk fint å duppe mellom 10 og 20 meter (riktignok syden-dykking, mulig det blir for drøyt å gå under 20 meter med disse). Overlevde hvertfall godt over (under? ) 10 meter uten noen problemer. Tror vel uansett ikke det er mot seriøse dykkere de markedsfører disse kameraene. Det er for "vanlige" folk som vil ha et kamera de kan ha med seg ut og overalt. Det er utrolig digg å ha et kamera du kan ha med på stranda, og videre ut i vannet og sanda uten å tenke noe mer over det, eller ut i bakken og snøen på denne tiden av året, og det er vel det som er meninga. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Spiffy: Sydendykking? Dykking er vel ansett som en rimelig presis sport uansett hvor i verden man er? Ned til 30m syns jeg dog ikke burde være så vanskelig, sjelden vanlig dykking går under det. Lenke til kommentar
Spiffy Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Spiffy: Sydendykking? Dykking er vel ansett som en rimelig presis sport uansett hvor i verden man er? Ned til 30m syns jeg dog ikke burde være så vanskelig, sjelden vanlig dykking går under det. Sydendykking, altså dykking uten sertifikat og med guide, som da ikke bikker under 20m dybde. Har man sertifikat og eget utstyr står man jo litt friere til hvor dypt man går.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg