Gå til innhold

Google Chrome meny-design - HJELP!


Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en nettside for en kompis, og jeg hadde tenkt meg et design med en meny med noe som ligner Google Chrome nettleserens faner, er det noen som vet hvor/hvordan jeg kan få tak i dette?

 

Hadde og vert fint hvis noen visste hvor/hvordan jeg kan få tak i sånne mine-faner som det er i Chrome OS :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Åpne photoshop. Lag en fane som er lik den i chrome.

2. Åpne en syntax editor. skriv et stilskjema for menyen, så skriver du html-strukturen

 

Dersom du har problemer med steg 1 eller 2, begynn med noe mindre. Ta en titt på w3schools.com

Forstår deg ikke helt her, jeg, kunne du gi en direkte link til siden på w3schools? (har vert der, og lært mye der)

Lenke til kommentar

1. Åpne photoshop. Lag en fane som er lik den i chrome.

2. Åpne en syntax editor. skriv et stilskjema for menyen, så skriver du html-strukturen

 

Dersom du har problemer med steg 1 eller 2, begynn med noe mindre. Ta en titt på w3schools.com

Forstår deg ikke helt her, jeg, kunne du gi en direkte link til siden på w3schools? (har vert der, og lært mye der)

 

Tenkte meg det. Du ønsker at noen skal lage dette for deg...

 

Kan gi deg en pekepinne:

 

CSS:

ul#chrome {

}

ul#chrome li {

 

}

ul#chrome li a {

 

}

ul#chrome li a:hover, ul#chrome li:hover a {

 

}

 

 

 

HTML:

<ul id="chrome">

<li><a href="#">Tab1</a></li>

<li><a href="#">Tab2</a></li>

<li><a href="#">Tab3</a></li>

<li><a href="#">Tab4</a></li>

</ul>

Lenke til kommentar

1. Åpne photoshop. Lag en fane som er lik den i chrome.

2. Åpne en syntax editor. skriv et stilskjema for menyen, så skriver du html-strukturen

 

Dersom du har problemer med steg 1 eller 2, begynn med noe mindre. Ta en titt på w3schools.com

Forstår deg ikke helt her, jeg, kunne du gi en direkte link til siden på w3schools? (har vert der, og lært mye der)

 

Tenkte meg det. Du ønsker at noen skal lage dette for deg...

 

Kan gi deg en pekepinne:

 

CSS:

ul#chrome {

}

ul#chrome li {

 

}

ul#chrome li a {

 

}

ul#chrome li a:hover, ul#chrome li:hover a {

 

}

 

 

 

HTML:

<ul id="chrome">

<li><a href="#">Tab1</a></li>

<li><a href="#">Tab2</a></li>

<li><a href="#">Tab3</a></li>

<li><a href="#">Tab4</a></li>

</ul>

forsto ikke noe av det der, ble bare en liste med linker, og det kan jeg lage allerede.

(det jeg ville har, var noe som såg ut som fanene i google chrome nettleseren, jeg har prøvd å lage det i photoshop, men fikk det ikke til

Endret av zeezy
Lenke til kommentar

forsto ikke noe av det der, ble bare en liste med linker, og det kan jeg lage allerede.

(det jeg ville har, var noe som såg ut som fanene i google chrome nettleseren, jeg har prøvd å lage det i photoshop, men fikk det ikke til

 

Jeg sier det igjen, dersom du ikke forstår, så er det for at du ikke behersker HTML eller CSS. Dette er ikke plassen for å få folk til å gjøre arbeidet for deg, latskap belønnes ikke..

Lenke til kommentar

1. Åpne photoshop. Lag en fane som er lik den i chrome.

2. Åpne en syntax editor. skriv et stilskjema for menyen, så skriver du html-strukturen

 

Dersom du har problemer med steg 1 eller 2, begynn med noe mindre. Ta en titt på w3schools.com

hva mener du med "Lag en fane som er lik den i chrome"?

Lenke til kommentar

1. Åpne photoshop. Lag en fane som er lik den i chrome.

2. Åpne en syntax editor. skriv et stilskjema for menyen, så skriver du html-strukturen

 

Dersom du har problemer med steg 1 eller 2, begynn med noe mindre. Ta en titt på w3schools.com

hva mener du med "Lag en fane som er lik den i chrome"?

 

han mener at du må lage den selv. se hvordan chrome-taben ser ut, for så å bruke det du kan i photoshop til å lage en som er lik...om du klarer det da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...