Joffer Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hei, jeg er på utkikk etter skjermkort som støtter tre skjermer. Har forstått det slik at det gjør ATI 5xxx serien. Er det slik at alle kortene støtter tre skjermer (Eyefinity)? Det jeg ser etter er et low-profile kort og et vanlig. For å gjøre saken vanskligere med low-profile kortet, så har jeg bare en slot å avse. Noen som vet hvilke(t) ATI kort som kan fikse biffen for meg. Regner med at jeg da må ha et ATI kort med en spesialport bak som går ut i en kabel med forgrening til skjermene. Har det i dag via et ATI X1300Pro (enten 2 DVI eller 2 VGA). Siden dette er til jobb så trenger det ikke være noe heftige greier, skal ikke brukes til spilling. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 kjøp 2 stk 5450 evnt. 5570. Det brudte fikse problemet, men om du ikke har displayport inngang på skjermene så må den ene skjermen på hvert skjermkort kobles til via et aktivt displayport-dvi adapter, men dette igjen koster ca. 600-1000,- stk .... Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Nå tviler jeg veldig sterkt på at du har behov for Eyefinity til ditt bruk. Hovedstyrken til Eyefinity er jo nettopp at du kan bruke ett enkelt skjermkort til å styre 3-6 skjermer, og la disse skjermene opptre som en stor skjerm. I jobbsammenheng vil det trolig være mer fornuftig å benytte seg av to skjermkort. Om det i tillegg kun skal benyttes 2D programmer kan man uten problemer benytte mer eller mindre hvilke skjermkort man vil siden 3D ytelse er lite relevant. Eneste man bør være obs på er at kortene støtter oppløsningen du skal ha på skjermen. Om du absolutt skal ha ett enkelt skjermkort som takler tre skjermer er Eyefinity et alternativ, men da er du som nevnt avhengig av displayport. Matrox DualHead2Go/TripleHead2Go kan også være et alternativ, samt at Matrox generelt har en god del gode arbeidsstasjons kort med støtte for opp til 4 skjermer. Kommer egentlig litt an på behovet. Selv satte jeg opp en arbeids PC for triple head med to veldig billige kort for noen år tilbake, tror valget falt på nVidia den gang grunnet pris. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Er det eyefinity funksjonen du vil ha? eller bare utvidet skrivebord? kjøp 2 stk 5450 evnt. 5570. Det brudte fikse problemet, men om du ikke har displayport inngang på skjermene så må den ene skjermen på hvert skjermkort kobles til via et aktivt displayport-dvi adapter, men dette igjen koster ca. 600-1000,- stk .... En DP-VGA adapter kan også fungere. Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Usikker på om en passiv adapter fungerer til Eyefinity. De fleste plasser nevner at displayport er nødvendig for båndbredde. Men jeg er usikker på om det spiller inn til den type bruk som blir hintet fram her. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) En passiv DP til VGA fungerer, men ikke alltid. Kan ikke detaljene på hvorfor, men mange personer får det til. Her er ATI sitt svar. SunSp*t er ATI sitt kodenavn for Eyefinity. Edit, 333 inlegg ShadowMaster! Passende Endret 18. februar 2010 av Diabolicelf Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Hei. Selve hovedfunksjonen til Eyefinity med å ha f.eks. et spill over alle tre skjermene er ikke det jeg ser etter nei. Jeg ønsker tre skjermer til windows 7 desktoppen min. Det er for det meste 2D apps ja, management tools og web/mail osv.. typiske administrator applikasjoner. Som nevnt så har den ene PCen bare en low-profile slot ledig så her umulig å bruke to skjermkort. Derfor jeg tenkte på eyefinity som en løsning, så lenge det finnes slike kort med mulighet for tre skjermer, ser for meg at det sansynligvis er via en spesialkontakt som kobles i kortet med tre kabler ut med DVI/DisplayPort/VGA. Oppsettet om jeg får dette til vil være en Dell 24" wide som støtter Displayport, samt 2 stk Dell 20" (4:3). Fordel om det er passiv kjøling også. I PCen hvor jeg kan bruke vanlige kort så er jo to skjermkort et alternativ. (Mer eller mindre samme skjermrigg på denne) Jeg skal også sjekke ut Matrox. Hadde mer eller mindre glemt dem. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Tror nok dualhead2go fra matrox er det letteste hvis du skal ha 3 skjermer på en low-profile slot. 2x20" på dualhead og 24" på den andre utgangen. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 dualhead koster igjen mer enn displayport adapter .... Tror det beste siden du kun har mulighet til 1stk skjermkort er å kjøpe et 5450 eller 5570 med displayport utgang ..... Fordi om du kobler i 3stk skjermer på det ATI kortet behøver man ikke å kjøre de i eyefinity, man kan godt bruke den ordinære løsningen hvor de andre skjermene enten blir kopi eller en utvidelse av hovedskjermen, dette sammen med ATI Hydravision™ blir en perfekt løsning Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) dualhead koster igjen mer enn displayport adapter .... Tror det beste siden du kun har mulighet til 1stk skjermkort er å kjøpe et 5450 eller 5570 med displayport utgang ..... Fordi om du kobler i 3stk skjermer på det ATI kortet behøver man ikke å kjøre de i eyefinity, man kan godt bruke den ordinære løsningen hvor de andre skjermene enten blir kopi eller en utvidelse av hovedskjermen, dette sammen med ATI Hydravision™ blir en perfekt løsning Hvordan kobles egentlig tre skjermer til. Kobles en skjerm på displayport og de to andre splitter dvi på en måte eller kanskje motsatt? Regner ikke med man må/kan bruke vga porten (som må sløyves på et low-profile kort med bare en slot ledig uansett) Endret 16. mars 2010 av Joffer Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 DVI spillter funker ikke da det kun sendes 1 signal ut av porten, du må koble den ene via displayport porten, den andre via DVI og den siste via VGA, men om du går litt opp i pris burdte det være mulig med mini displayport samt 2xDVI. Om du må bruke lovprofile kort følger det med et adapter på noen kort og kan kjøpes utenom om det ikke følger med. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Problemet (står lengre oppe i teksten) er at jeg har kun en slot ledig. og i tillegg så er det bare low-profile som passer. Men jeg har søkt litt i mens også og sett at det ikke er noen av de vanlige portene som kan splittes nei, og at vga'en også må brukes.. Lurer på om den kablen er lang nok til å slenge på utsiden i klem... Ingen som vet om noen kort som har mulighet for tre skjermer digitalt på low-profile plass, som mini-dvi eller mini-dp porter kanskje.. skulle ikke være lett dette.. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Du har ikke vurdert å skaffe deg et usb skjermkort da? http://www.dustinhome.no/pd_5010332870.aspx en sånn f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå