c-NOfx Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hei. Jeg skulle starte min opel omega i går, da skjedde det noe underlig. Da jeg vridde om nøkkelen begynte det å ryke under dashbordet. jeg stoppet motoren og ventet til røyken gikk bort, da jeg skulle starte igjen, skjedde det ikke noe. Jeg tenker at det er den ledningen som skal ha 12v når jeg vrir ignition til on. Men hvor går denne ledningen.. fra tenning til hvor? takk for all hjelp :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Ingen røyk uten ild. Jeg ville ikke forsøkt å starte på nytt uten å finne feilen først. Det kan høres ut som om du har kortslutning i tenningslåsen, og at minst en ledning har brent. Du bør koble fra batteriet frem til du har funnet og løst problemet, ikke allle ledningene til tenningslåsen har sikring. Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 jeg fant feilen. det var tenningsbrytern som hadde gått. tror den var litt sliten med dårlig kontakt. så bestillte ny og det funker bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå