Gå til innhold

Surroundforsterker i budsjettklasse

Anbefalte innlegg

Heisann,

Driver å kikker rundt etter surrondforsterker i budsjettklasse. Har noen anbefalinger? Jeg trenger pre-out på iallefall front høyttalerene. Det må være toslink (optisk) og helst med HDMI. Må selvfølgelig støtte DTS. Jeg er aldeles ingen lydfreak av natur, og trenger ingen vanvittig forsterker på noen måte. Ser etter billigst mulig som har disse mulighetene. Regner med det vanker folk her med langt mer forståelse enn meg så jeg håper å høste av deres kunnskaper :)

Endret av e_razor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Hvis du vil ha en bra reciver med mye kraft, og alt av muligheter til en billig penge, er dette to gode alternativer:

Yamaha RX-V765

Denon AVR-2310

Dette er to gode recivere med HDMI og pre-out. De støtter også alle nye lyd og bilde formater. Du har også muligheten til å bi-ampe. Det kan gi deg såpass mye effekt at du ikke trenger noen form for effektforsterker til større høytalere. :)

To meget gode kjøp!

Lenke til kommentar

Og jeg må bare kore inn med resten her som sitter på en Yamaha RX-v765, har den selv, og har nok aldri hørt maken i denne prisklassen, jeg holdt på å si spesielt i stereo, men når jeg tenker meg om briljerer den på surround også. God kanaldefinisjon, god klarhet, gode justeringsmuligheter, masse tilkoblinger, kan konkurere selv med stereo-forsterkere når det kommer til musikk.

Mulig at jeg er farget av å eie en selv, men etter å ha hørt på mer eller mindre samtlige modeller fra alle de store merkene i denne prisklassen, så stod yamaha virkelig ut som en vinner.

Selv denon som har fått mye god kritikk har ikke så mye den skulle ha sagt mot denne :)

EDIT: Billig kan være så mangt, men selv rx-v365 er knakendes god, til rundt 2000kr.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Onkyo TX-SR607 er noe av det beste - om ikke det beste - du får for prisen. Prisen til Komplett.no er også meget avskrekkende. Receiveren fikk 6-er i siste nummer av Hjemmekino og har ellers fått nesten utelukkende glittrende omtaler.

Det er utrolig hvor mye god-lyd du får for pengene for tiden. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...