Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chipping av Audi A4 98mod

Manlulu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva sier dere? Noe kompliserte greier? Hvor mye må jeg ut med?

Har ikke peiling på dette med chipping, så hadde håpt på noe innslag :)

Har veldig lyst å chippe nå til våren :)

Ikke komplisert i det hele tatt. Firmaet du evt kommer til å bruke, går inn i motorstyringen å henter en fil som styrer innsprøytningssystemet. Deretter skriver de den om mht til din motortype, girkasse etc. Pris er jo selvfølgelig relativ, men de største og beste aktørene i Norge tar imellom 6000 - 8000,- Hele prosessen er unnagjort på en drøy time. Du får en bil som blir mye sprekere samt et lavere drivstoff-forbruk.

Kjør på!

Lykke til!

Endret av BeeGee
Lenke til kommentar
Ja vis det er 1.8t feks så er det jo såklart greit med chip. Av en eller annen grunn så tenkte jeg enten 1.6, 1.8 eller 1.9 tdi .. :p Var vel fordi jeg akkurat hadde stått opp :roll:

Liten vits på 1.6, 1.8 og alle n/a biler. Mens på alle turbomotorer optimaliseres ladetrykk og innsprøytning parallelt slik at drivstoffet brukes mer effektivt. 1.9TDi er jo den beste motoren å gjøre dette på mener nå jeg, med tanke på hvor lite Nm og hk det er i utgangspunktet, så kan man relativt "billig" øke motorkraften betraktelig over hele registeret.

Lenke til kommentar

Herregud hva har det med saken å gjøre egentlig? En chip optimaliserer alle mulige faktorer innenfor tenning og drivstofftilførsel. Øker også turbotrykket såvidt meg bekjent.

Chiptuning er omskriving av parameterene i softwaren til hjernen.

Fornøyd? Powerboks er mye det samme, men der manipulerer boksen verdiene fra diverse sensorer slik at man kan få mer effekt ved høyere bensin/dieseltrykk og lignende. Men powerboks er litt mer skadelig for bla partikkelfilter, katalysator og drivstoffpumpe over tid, enn en chip.

Lenke til kommentar

jeg har en 1.8t.. bensin altså..

til deg som sa jeg ikke får så mye utav en bensin motor. jeg hørte et sted at jeg kunne få 40 hk mer bare ved å chippe bilen. løgn eller fakta?

og dette med lavere forbruk er jo bare helt fantastisk. Noen som vet om et sted i sogn og fjordane/oppland som chipper? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...