Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

css server med choke/lagg

Anbefalte innlegg

Hei folkens, jeg sliter veldig med å finne ut hva det kan være galt med våres css server.

Når vi har en del folk inne, så lagger serveren veldig i begynnelsen, eller en del choke/lagg midt under spilling.

Generelt en del lagg.

Er det noen som har tips til hva jeg kan sjekke, eller endre??

Dette er på en linux server.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei folkens, jeg sliter veldig med å finne ut hva det kan være galt med våres css server.

Når vi har en del folk inne, så lagger serveren veldig i begynnelsen, eller en del choke/lagg midt under spilling.

Generelt en del lagg.

Er det noen som har tips til hva jeg kan sjekke, eller endre??

Dette er på en linux server.

Er det en leid server eller er det en privat server? Leide servere har ofte flere spillservere på hver maskin og hardware er ikkje SÅ bra. I tillegg er det veldig mange spillservere på samme internettlinje. Disse faktorene kan spille inn.

Jeg har en cs 1.6 server og en cs source server på min linuxserver. Disse virker ofte mye bedre enn leide servere. Dette gjelder ikkje bare for meg siden jeg sitter på lan med linuxserveren. Dette sier også de 2 klanene jeg har server for. "1000fps i linuxkjerna"

Lenke til kommentar
Er det en leid server eller er det en privat server? Leide servere har ofte flere spillservere på hver maskin og hardware er ikkje SÅ bra. I tillegg er det veldig mange spillservere på samme internettlinje. Disse faktorene kan spille inn.

Jeg har en cs 1.6 server og en cs source server på min linuxserver. Disse virker ofte mye bedre enn leide servere. Dette gjelder ikkje bare for meg siden jeg sitter på lan med linuxserveren. Dette sier også de 2 klanene jeg har server for. "1000fps i linuxkjerna"

Det er en privat server, som står hoss dataguard.no.

1000fps i kjernen, hvordan?

Samt, tips til hva jeg kan sjekke?

Lenke til kommentar

Det er en privat server, som står hoss dataguard.no.

1000fps i kjernen, hvordan?

Samt, tips til hva jeg kan sjekke?

Hva slags hardware er det på serveren da?

Lenke til kommentar

Hva slags hardware er det på serveren da?

Det er en : 2x dialog core xeon 2,5, 4gb ram og raid 1 sas disker

Hva slags linje har dere til serveren?

Edit: Og hva slags vedlikehold er gjort? Kan hende noe oppgradering står for tur. Kanskje tune litt på unødvendige prosesser? Hva slags linux bruker dere?

Endret av Grimnar
Lenke til kommentar

Hei, beklager litt sent svar.

Linje er jeg litt usikker på , men serveren står hoss dataguard.no , og mener linjen skal være ok.

Kjører debian

Vedlikehold tror jeg ikke har blitt gjort, jeg har for ikke alt for lenge siden tatt på meg noe jeg ikke kan enda :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...