Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi 80 og 90. noen forskjell? noe og ha?

djanrune

Anbefalte innlegg

Heisann!

jeg sitter og leter litt etter audi 80 men så såg jeg 90 også er ganske så lik utseende messigt. Er det egentlig noen forsjell på dei? Annen motor i 90`en?

den versjonen jeg skal ha er den litt eldre modellen fra 84 til 86/87. Skal ikke ha den runde stygge utgaven.

Men noen som har erfaringer med en av disse her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ingen som har tenkt å levere en 25 år gammel bil på service.

Når det er sagt synes jeg det er helt idiotisk å kjøpe en slik bil med mindre man er spesielt interessert.

Fornuft er undervurdert på denne delen av dette forumet.

Virker som at folk her helst vil ha biler som har gått over 350.000 kilometer og har så mye rust som mulig.

De spør om råd, og når de får det, så lar de bare elegant være å høre på rådene de får.

Jeg kan ikke annet enn å flire og ønske folk lykke til med sine to tusen år gamle biler som består av mer rust enn stål.

Lenke til kommentar

Så har det seg slik at jeg har altid likt disse audiene svært godt og har drømt om en slik helt siden jeg var liten guttunge. Så jeg vil egentlig kalle meg "entustiast" ;) har også en kompis som hadde en slik før og da falt jeg bare enda mer pladask ;)

og grunnen til at jeg spør om råd og erfaringer er grunnet dei jeg kjenner så har vært bort i slike har vært strålende fornøyd med bilen, men jeg leter også etter negative sider slik at jeg vet hva mer jeg går til.

og du Ideal skal selfølgelig få syns dette er helt på vidda. Det skal jeg så alldeles ikke nekte deg ;)

Endret av djanrune
Lenke til kommentar

Jaja. Bare TS vet at det å kjøpe seg en 25 år gammel bil krever "spesiell interesse" og vet at han antakelig kommer til å tilbringe flere timer under bilen enn inni bilen så har han om ikke annet noe å bruke fritiden til.

Hvis jeg skulle ha hatt en gammel bil ville jeg heller ha gått for en skikkelig veteran enn en halvgammel bil.

Lenke til kommentar

må tenke litt posetivt også, da jeg liker og skru hehe.

er litt enig med det med veteran, men en dag så blir denne typen også veteran og noen må da ta vare på en av disse også. er allerede begynnt og bli få av disse 80`iene og se så mulig det er verdt det :)

Lenke til kommentar

Annen motor i 90`en?

I dette karosseriet er 80 med 4-sylinder og 90 med 5-sylinder, noen ting er litt spesielt plassert under panseret i 90 for å gi plass til lang motor. 90 har ofte mer utstyr enn 80, men jeg tror alt var tilgjengelig på 80, det ble bare sjeldnere bestilt i praksis.

Du er ikke mottakelig for å heller kjøpe en 100 av ca samme årgang? Ikke fullt så runde som de nyere 80, gode biler!

Lenke til kommentar

Om du vil ha 80/90, finn deg et ekspemplar som er godt tatt vare på, det er enkle biler å skru på, og generelt lite tull, men de begynner jo å bli gamle disse her.

har selv hatt 2 stk couper i slikt karosseri, har den ene fremdeles, når det kommer til rust, så har ikke mine biler hatt noenting i bærende karosseri værtfall, og det er viktigst.

Audi 100/200 vil jeg si er en mer solid bil, og som har galvanisert karosseri, har hatt 2 slike også, og finner du deg en voksenkjørt og/eller pent kjørt Audi 100/200 med femmer så har du bil i mange år.

Endret av Ovechk1n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...